مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

چطور موقعیت شغلی که می‌خواهیم را راحت بدست آوریم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

اگر تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شدید و یا قصد دارید اولین کارتان را تجربه کنید، استخدام شدن می تواند کمی چالش برانگیز باشد. جدا از آن، زمان هایی هست که با وجود تجربه ی کاری خوب، دائما با پاسخ منفی از طرف کارفرما و موقعیت های شغلی مختلف مواجه می شویم. چه در ابتدای راه ورود به دنیای کار و حرفه باشید چه در میانه ی راه دچار مشکل شده اید، راهکارهایی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید شانس استخدام در شغل مورد علاقه تان را بالا ببرید.

همه ی ما می دانیم که داشتن مهارت و تجربه ی کافی از مهم ترین شروط پذیرش از سوی کارفرما است. اما همیشه هم داشتن مهارت های بیشتر و یا تجربه های بیشتر به کمک ما نمی آید. اما مهم ترین مواردی که باید برای بالا بردن شانس استخدام رعایت کنیم چه چیزهایی هستند؟ برای موفقیت در کسب و کار تا انتهای این مطلب با سلف مید همراه باشید.

1- مهارت های اجتماعی تان را تقویت کنید

البته که داشتن مهارت های تجربی و عملی، بسیار مهم هستند اما تحقیقات ثابت کرده است که بیشتر کارفرماها در برخورد اول، توانایی ارتباط گیری و کار تیمی شما را مورد بررسی قرار می دهند. این مهارت های اجتماعی هستند که نشان می دهند شما تا چه اندازه می توانید با همکارانتان ارتباط موثری برقرار کنید و به عنوان عضوی از یک تیم عملکرد خوبی داشته باشید. بهترین راه افزایش مهارت های اجتماعی، به دست آوردن خودآگاهی است. می توانید از افرادی که با آن ها به هر نحوی ارتباط دارید، خصوصا ارتباطات کاری، در رابطه با نوع برخورد و رفتارتان بازخورد بگیرید.

2- از تمام منابع برای جستجو استفاده کنید

فقط به یک منبع متکی نباشید. اگر هر روز فقط به آگهی های روزنامه نگاه کنید، فرصت های شغلی بسیار زیاد دیگری را از دست خواهید داد. امروزه راه های بسیار زیادی وجود دارد که به شما در پیدا کردن شغل رویایی تان کمک می کنند. سایت های فارسی زبان مثل جابینجا، ای استخدام، ایران تلنت و غیره از بهترین منابع آنلاین برای پیدا کردن مشاغل مهم و مختلف هستند. در کنار این ها می توانید آگهی های روزنامه را چک کنید، از طریق شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام مشاغل مختلف را پیدا کنید، از وب سایت لینکدین کمک بگیرید، به آشنایانتان بگویید که در جستجوی کار هستید و حتی برای شرکتی که علاقمند به کار در آن هستید، خودتان ایملی همراه با رزومه بفرستید.

بیشتر بخوانید: ویژگی های شخصیتی برای استخدام شغل تا چه اندازه مهم هستند؟

3- روی شغل های مورد علاقه تان تمرکز کنید

اگر برای استخدام در شغلی اقدام کنید که علاقه ی چندانی به آن ندارید، این حس شما در زمان مصاحبه کاملا مشخص است. همین حس می تواند نظر کارفرما را علیرغم تمام تجربه های خوبی که دارید، در رابطه با استخدام شما تغییر بدهد. اگر می خواهید در طول مصاحبه های کاری فرد پرانرژی تر و مصمم تری به نظر بیایید، بهتر است سراغ کارهایی بروید که واقعا برای انجام آن ها مشتاق هستید. اگر برای استخدام در شغلی تنها به خاطر مزایای مالی آن اقدام کنید، به احتمال زیاد آن را به دست نخواهید آورد. از انرژی مثبتی که شغل مورد علاقه تان در شما ایجاد می کند بهره ببرید تا در مصاحبه های کاری موفق تر عمل کنید.

4- ذهنیت یک کارفرما را داشته باشید

از خودتان بپرسید اگر من کارفرمای چنین کاری بودم، ترجیح می دادم چه کسی را استخدام کنم؟ این مورد نه تنها به شما کمک می کند که مسایل را از دید دیگری نگاه کنید، بلکه داشتن ذهنیت کارفرما باعث می شود تا منتظر استخدام شدن نمانید و در هر جایگاه و شغلی که هستید، کسب و کار خودتان را هم اداره کنید. به طور مثال، می توانید وبلاگی در رابطه با موضوع مورد علاقه تان داشته باشید و در آن نوشته های خودتان را بگذارید. در این صورت همین وبلاگ برای شما یک تجربه ی کاری و مزیت محسوب می شود که در استخدام شدنتان تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. امروزه دیگر شرکت ها به دنبال استخدام کارمندان مطیع نیستند. آن ها به کارآفرینانی نیاز دارند که بتوانند تحولی در کار ایجاد کنند و به نوبه ی خودشان اعتبار شرکت را افزایش بدهند.

5- رزومه تان را به نحو موثری تغییر بدهید

منظور از تغییر دادن رزومه این نیست که اطلاعاتی را وارد آن کنید که صحت ندارند. یکی از عواملی که باعث می شوند رزومه ی شما دیده نشود، وارد کردن میزان زیادی از اطلاعات و تجارب کاری است که لزوما همه ی آن ها برای به دست آوردن شغل مورد نظرتان مزیت به شمار نمی آیند. بهتر است رزومه تان را بر اساس شغل مورد نظرتان تغییر بدهید. به طور مثال اگر برای پست مدیریت شبکه های اجتماعی رزومه می فرستید، بهتر است روی تجارب مشابه تاکید کنید. وارد کردن تجاربی که در زمینه ی تهیه و ارسال نامه های اداری داشته اید، کمکی به استخدام شما در این پست نخواهند کرد. رزومه تان را ساده و حرفه ای نگه دارید. در این زمینه می توانید از وب سایت های مختلفی استفاده کنید که به شما در ساخت رزومه ی حرفه ای کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: با انجام این 5 قدم آماده یک مصاحبه کاری موفق بشین

6- به ظاهرتان اهمیت بدهید

جمله ی معروفی هست که می گوید: “برای موفقیت لباس بپوش”. این موضوع نه تنها در رابطه با مصاحبه های کاری، بلکه در موارد دیگر هم می تواند تغییرات مهمی را در شخصیت اجتماعی شما ایجاد کند. فرض کنید یک روز کاملا بی حوصله از خواب بیدار می شوید و با ظاهر نه چندان مناسب بیرون می روید تا به کارهایتان برسید. اگر به شما می گفتند که قرار است همین امروز با مهم ترین فرد زندگی تان ملاقات کنید، باز هم حاضر بودید با چنین ظاهری از خانه خارج شوید؟ همیشه ظاهر خودتان را در اولویت قرار بدهید. جوری لباس بپوشید که انگار با مهم ترین فرد زندگی تان قرار ملاقات دارید. این موضوع نه تنها در مصاحبه های کاری، بلکه روی برداشت شما و دیگران از شخصیت خودتان و افزایش اعتماد به نفستان تاثیر بسیار مثبتی می گذارد.

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست