مقالهوبلاگ

33 تکنیک ساده که به رشد شخصی شما کمک زیادی می کند – بخش سوم

اشتراک گذاری این مطالب در:

بی شک همه‌ی افراد خواهان رشد و پیشرفت روز افزون هستند. اما عده‌ی کمی واقعا برای دست یابی به آن‌ها تلاش می‌کنند. خیلی از افراد با برخورد به اولین مشکلات مسیر، دلسرد می‌شوند و ماندن در شرایط کنونی را به پیشرفت و دردسر های آن ترجیح می‌دهند.

حقیقت این است که خیلی از ما برای شروع مسیر پیشرفت و ادامه‌ی این مسیر، نیاز به کمک داریم. زمانی که این موضوع را قبول کردیم، می‌توانیم خیلی سریع‌تر به رشد فردی و اهداف مورد نظرمان دست پیدا کنیم. همانطور که در دو مقاله‌ی قبلی خواندید، یکی از مهم‌ترین موانع در راه رسیدن به این رشد و پیشرفت، عدم خودآگاهی است. به این معنی که بسیاری از مشکلات ما، ناشی از رفتارهای ناخودآگاه و حل نشده‌ی گذشته هستند.

در بخش های اول و دوم این مقاله، با تمرینات نوشتاری و ذهنی برای به دست آوردن خودآگاهی آشنا شدید و قدم‌های مهمی را برای رشد و بهبود فردی‌ تان برداشتید. حالا وقت آن رسیده است که با انجام یک سری تمرینات فیزیکی، آخرین مرحله‌ی کسب خوداگاهی را طی کنید و به طور جدی سرنوشت تان را در دست بگیرید. در ادامه، با توصیه‌های بیشتر برای کسب خودآگاهی، شما را همراهی می‌کنیم. پس با خودساخته همراه شوید و این مقاله را تا انتها با دقت بخوانید.

23- تمرین تکنیک های اساسی

تکنیک های پایه را می توان برای کمک به نگه داشتن فرد در لحظه حاضر استفاده کرد. افرادی که در مورد وقایع آینده اضطراب دارند اغلب فراموش می کنند که در لحظه زندگی کنند. تکنیک های تمرینی برای اضطراب کاهش مفید هستند و کارهای آینده را آسان تر می کنند.

24- سایر افراد را مشاهده کنید

درست همانطور که می توانیم از بدنمان برای ارتباط برقرار کردن استفاده کنیم، همچنین می توانیم توسط آن دیگران را مورد بررسی قرار دهیم. مشاهده افراد دیگر می تواند یک سرگرمی بالقوه و ارزشمند باشد. اگر رفتار و ژست دیگران را تماشا کنید، می توانید در مورد چگونگی تشابه یا متفاوت آنها یاد بگیرید.

شما نمی خواهید دائما خود را با دیگران مقایسه کنید، اما زمانی که با دیگران در یک محیط مواجه می شوید این چیزی است که به طور طبیعی انجام می دهید.

بعضی از صفات که شما احتمالا متوجه آن هستید، ظاهر فرد، اعتماد به نفس، حالت هیجانی، گرما و اضطراب آنهاست. دانستن اینکه دیگران شما را مشاهده می کنند، مطمئنا به شما کمک می کند که بیشتر آگاه باشید.

25- صبح پیاده روی کنید

پیاده روی نخستین چیزی که در صبح می تواند به شما کمک کند تا با حواس خود ارتباط برقرار کنید و افکار و احساسات خود را بررسی کنید. این پیاده روی را برای تمرکز در مورد آنچه که در زندگی شما اتفاق می افتد انجام دهید، و اهداف خود را برای آن روز به یاد بیاورید. آنها را بر اساس احساسات مرتب کنید و یک برنامه مولد ایجاد کنید.

26- تمرین ژان ژوانگ

ژان ژوانگ یک عمل ساده اما موثر تای چی است که به شما کمک می کند تا وضوح و انرژی روانی را به دست آورید. در هنگام که تمرین ژان ژوانگ، بدن خود را در همان حالت نگه می دارید و در معرض تثبیت قرار می دهید. انجام این کار به شما کمک خواهد کرد که بر سلامت، وضعیت و ثبات عضلانی خود کنترل داشته باشید.

27- کتاب های بیشتری بخوانید

یکی از چیزهایی که همه افراد موفق به اشتراک می گذارند تمایلشان به خواندن است. خواندن انواع مطالب به صورت منظم، به بهبود مهارت تفکر شما و گسترش واژگان تان کمک خواهد کرد. این کار شما را جریان وقایع جاری نگه می دارد و شما را مجبور به یادگیری می کند.

خواندن کتاب های مختلف نیز به شما کمک خواهد کرد که موضوعات و ایده هایی را کشف کنید. و می بینید که به دنبال مطالعه بیشتر خواهید بود، که شما را در جهت دنبال کردن این موضوع در زندگی هدایت می کند.

به عنوان مثال، اگر به سمت کتاب های مربوط به ورزش و استقامت بروید، ممکن است برای یادگیری ماراتن یا شروع یک رژیم ورزشی جدید، انگیزه پیدا کنید. خواندن چیزی است که بدون توجه به موضوع همیشه برای شما مفید خواهد بود.

28- در ورزش انفرادی شرکت کنید

ورزشکاران در ورزش های فردی می توانند یاد بگیرند که چگونه به خود متکی باشند. هنگامی که در یک ورزش انفرادی قرار می گیرید، موفقیت شما کاملا به تلاش های خودتان بستگی دارد و اگر شکست بخورید، هیچ کس دیگری را سرزنش نکنید.

این کار کمک می کند تا مهارت های مسئولیت پذیری و تصمیم گیری آموزش داده شود. ورزش های انفرادی همچنین به شما اجازه می دهد تا بیشتر در مورد ارتباط ذهن-بدن آگاه شوید و از توانایی فیزیکی خود برای رسیدن به هدف استفاده کنید.

29- تمرین تنفس آگاهانه

تنفس چیزی است که بدن و ذهن را متصل می کند. تنفس آگاهانه عملی است که می تواند برای بهینه سازی سلامت و بهبود عملکردهای کلی توسعه یابد. این امر می تواند ذهن و روح را آرام کند، در حالی که به شما کمک می کند بر اضطراب و افکار منفی غلبه کنید.

هدف تنفس آگاهانه این است که تمرکز خود را بر افکار خود قرار دهید. این امر به شما کمک می کند که بدن خود را بهتر بشناسید، زیرا بر هیچ چیز بجز نفس تمرکز نمی کنید.

30- مراقبه

تلاش برای خود-آگاهی شما را مجبور به متوقف کردن تفکر و صرف یک دوره زمانی برای گوش دادن و درک کارهای درونی می کند. با سرعت زیاد زندگی مدرن، بسیاری از افراد از استرس و خستگی رنج می برند که منجر به سرخوردگی می شود. این امر می تواند تأثیر منفی بر سلامت کلی داشته باشد.

مدیتیشن تمرین کامل برای کمک به آرامش ذهن و تمرکز بیشتر است. مدیتیشن همچنین می تواند به شما در درک ذهنیتان کمک کند و یاد بدهد که چگونه افکار خود را از منفی به مثبت تبدیل کنید. مزیت مدیتیشن غلبه بر افکار منفی و تبدیل آنها به ایده های سازنده است. این تمرین می تواند به شما کمک کند که از تمام روزتان لذت ببرید.

فعالیت های خودآگاهی – با کمک دیگران

31- در محل کار بخواهید که به شما بازخورد سازنده بدهند

به طور منظم از افراد مورد اعتماد بازخورد سازنده بخواهید، مانند مربیان و همکاران توانا، تا به شما در شناسایی نقاط کور در محل کار کمک کنند. به این انتقاد سازنده به عنوان یک فرصت برای رشد و بهبود استفاده کنید. از این بازخورد برای ایجاد عادات بهتر در محل کار استفاده کنید.

32- از دوستان و خانواده بخواهید که به شما بازخورد بدهند

برای افزایش خودآگاهی، از افرادی که مورد اعتماد هستند و شما را به بهترین نحو می شناسند بخواهید که بازخورد بدهند، چه مثبت و چه منفی.

این بازخورد می تواند در مورد نحوه لباس شما باشد، نحوه صحبت کردن شما باشد، چگونه با دیگران ارتباط برقرار می کنید یا حتی زبان بدن که ناخودآگاه نمایش داده می شود. این امر ممکن است به شما کمک کند تا چیزی درباره خودتان یاد بگیرید که هرگز متوجه آن نخواهید شد.

33- عذرخواهی کنید.

هنگامی که از معایب خود آگاهی دارید و می توانید مسئولیت اقدامات خود را قبول کنید، می توانید خود را بروز دهید. این به جلوگیری از ریاکاری در آینده کمک می کند و به شما فرصتی برای بهبود می بخشد. به منظور بستن این مسائل، از افرادی مستحق هستند عذرخواهی صادقانه داشته باشید، و از اشتباهات خود درس بگیرید.

همانطور که خودآگاهی ایجاد می کنید، می توانید تغییرات مثبتی در افکار و اعمالتان ایجاد کنید. تغییر نحوه تفسیر چیزها به شما این امکان را می دهد که احساسات خود را برای بهتر شدن تغییر دهید. خودآگاهی یک ویژگی مهم از هوش هیجانی و عامل بزرگی در موفقیت است.

توسعه خودآگاهی یک گام بزرگ در زندگی شما ایجاد می کند. جایی که شما بر احساسات، رفتارها و شخصیت خود تمرکز می کنید. اگر از لحظه لحظه خود آگاه نباشید، به سختی می توانید تغییرات لازم را در زندگی خود ایجاد نمایید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست