فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

چگونه با با تکنیک 3p بر استرس سخنرانی غلبه کنیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:



خیلی خب! رسیدم محل سخنرانی.

اوه! چند نفر اومدن؟ 100 نفر؟ نه انگار بیشترن…

وای خدای من چه جمعیتی! خب بزار شروع کنم. جمله اول چی بود؟! وای همه چیز یادم رفته …

سخنرانی کردن برای جمع برای اولین بار استرس زاست. وقتی در مقابل جمعی قرار می گیرید که همه نگاهشان به سمت شما معطوف شده است، به طور ناخودآگاه درونتان می لرزد. صدایتان لرزش پیدا می کند. سرخ می شوید و قدرت تکلم قدرت را از دست می دهید. بریده بریده شروع به حرف زدن می کنید. جملات از ذهنتان می پرد. به جای اینکه روی اطلاعات ذهنتان متمرکز شوید، بر روی نگاه مخاطبان و شنوندگان تمرکز می کنید.

استرس سخنرانی برای بار اول یک موضوع کاملا طبیعی است. حتی سخنران های بزرگ هم وقتی برای بار اول به صحنه می روند، استرس سخنرانی بر آنها چیره می شود. اما آنها بعد از چند دقیقه قادرند همه چیز را جمع و جور کنند و به حالت عادی برگردند. آیا می دانید دلیل این کار چیست؟

تکرار و تمرین برای غلبه بر استرس سخنرانی

قبل از اینکه بخواهید بخواهید برای سخنرانی به روی صحنه بروید، ابتدا برای خودتان تکرار و تمرین کنید. در یک اتاق تنها متن سخنرانی را با خود مرور کنید. چشم ها را ببندید و تصور کنید یک جمعیت عظیم در مقابلتان ایستاده است و منتظرند تا حرف های شما را بشنوند. در شرایط تمرین باید به خودتان استرس وارد کنید. این استرس یک رزمایش برای سخنرانی اصلی است. وقتی با استرس تمرین می کنید، بعد از چند دقیقه به خود الغا کنید که کسی در مقابل شما قرار ندارد. هیچ کس جز شما در آنجا نیست. فقط شما هستید و اشیا و وسایل داخل اتاق.

این کار را بارها و بارها تکرار کنید تا استرس شما به طور کامل از بین برود. از سوی دیگر بر روی متن سخنرانی تسلط کامل پیدا می کنید. حال وارد صحنه سخنرانی می شوید. وقتی روی صحنه رفتید، شرایط اتاق را در ذهن تداعی کنید. تصور کنید صحنه سخنرانی همان اتاق است و تمامی تماشاچیان و شنوندگان هم اشیا و وسایلی بی جان هستند. همه ذهن خود را به سمت تمرین سخنرانی ببرید. زمانی که برای اشیا و وسایل حرف میزدید. حالا همان شرایط را به خاطر بیاورید و اطلاعات را بازگو کنید.

اگر در زمان سخنرانی بخواهید بر روی قضاوت دیگران در مورد ظاهر، صحبت کردن، تن صدا و متن سخنرانی فکر کنید، رشته کلام از دستتان در می رود. بجای این کار روی اطلاعات، جملات، واژگان شکیل تر متمرکز شوید. متن سخنرانی را بارها و بارها تمرین کنید تا به طور کامل روی آن مسلط شوید. با این کار اگر بعد سخنرانی از شما سوالی شود، قادر به پاسخگویی خواهید بود.

تکرار و تمرین برای غلبه بر استرس سخنرانی

اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشید

یکی دیگر از راه هایی که سخنران های موفق طی کرده اند، افزایش اعتماد به نفس بوده است. اگر می خواهید بر روی ترس سخنرانی خود غلبه کنید، باید خودتان را بپذیرید. به زیبایی ظاهری خود رسیدگی کنید. به این فکر کنید که شما چیزی کمتر از شنوندگان و حاضران در سخنرانی ندارید. بلکه نسبت به آنها یک پله هم جلوتر هستید که در شرایط سخنرانی برای آنها قرار گرفته اید.

اگر جملات بالا نیز یکی از کابوس های شما است که از مواجه با آن ترس و استرس دارید، بدانید که شما نیز مانند حدود 70 درصدی از مردم هستید که این مشکل را دارند! با این حال معمولا مشکلات بدون راه حل نیستند. برای غلبه بر استرس سخنرانی و افزایش اعتماد به نفس در حین صحبت کرد، راهکارها و تکنیک های زیادی وجود دارد. در این ویدئوی رایگان قصد داریم شما را با یکی از تکنیک های بهبود سخنرانی که منجر به غلبه بر استرس ایجاد شده در حین سخنرانی می شود، آشنا کنیم. این تکنیک 3p نام دارد. اگر می خواهید در مورد این تکنیک و غلبه بر استرس سخنرانی بیشتر بدانید، تماشای این ویدئوی انگیزشی رایگان، از خود ساخته را از دست ندهید.

اگر ترس و استرس بیش از حد زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است، با دوره خداحافظ استرس، برای همیشه با استرس خداحافظی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

انرژی درمانی چیست

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست