مقالهموفقیت تحصیلیوبلاگ

چگونه سریعتر بخوانیم؟ 9 مرحله برای ایجاد مهارت تند خوانی (3)

اشتراک گذاری این مطالب در:

در بخش اول و دوم مقاله چگونه سریعتر بخوانیم؟ 9 مرحله برای ایجاد مهارت تند خوانی با قدم‌های اصلی برای کسب مهارت تندخوانی آشنا شدید. حالا می‌توانید با کمی تمرین و مجهز کردن خودتان به ابزارهای پیشرفته‌تر، به یک تندخوان حرفه ای تبدیل بشوید. تبریک می گوییم! شما بیشتر مسیر را طی کردید و حالا وقت آن رسیده است که با چند راهکار اساسی، روند یادگیری‌تان را حتی سریع‌تر کنید. در ادامه با سایت موفقیت سلف مید همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپرازیم.

چگونه سریعتر بخوانیم؟

ما در عصر اطلاعات و تکنولوژی زندگی می‌کنیم. این روزها دیگر تقریبا غیر ممکن است که استفاده از تکنولوژی در کارهای روزمره‌ی ما ادغام نشده باشد. با استفاده از تکنولوژی، می‌توانیم خیلی آسان‌تر و سریع‌تر کارها را پیش ببریم. به همین دلیل، در این مطلب به معرفی چند اپلیکیشن کاربردی پرداختیم که به کمک آن‌ها می‌توانید در مسیر تندخوانی ویراژ بدهید!

البته به همین موضوع اکتفا نکردیم و شما را با مهارت دستکاری کردن متن آشنا می‌کنیم. در نهایت، شما تمام ابزار لازم برای شروع کارتان را به دست می‌آورید. همانطور که در دو سری قبلی این مقاله گفتیم، تمرین کردن است که می‌تواند از شما یک تندخوان حرفه‌ای بسازد. پس منتظر چی هستید؟ ابزار لازمتان را بردارید و با انرژی تمام، به سمت پیشرفت در زندگی فردی، روابط و شغل‌تان حرکت کنید. آماده‌اید؟ پس در ادامه‌ی مطلب با خودساخته همراه شوید.

7- با استفاده از یک نرم افزار قدرتمند، تمرین کنید.

بهترین ابزار برای تمرین تند خوانی، برنامه های رایج و ساده ای هستند که که روند یادگیری مهارت را ساده می کنند.

چند گزینه مختلف برای انتخاب نرم افزار وجود دارد، و بسیاری از آنها ویژگی های خوبی را ارائه می دهند که هم برای تند خوانی و هم برای صرفه جویی زمان استفاده می شوند.

Accelerator، یک اپلیکیشن iOS8 است که به شما امکان وارد کردن مقالات، اسناد و متون و لینک های دیگر را به اپلیکیشن تمرین تند خوانی، می دهد. این اپلیکیشن، هم ابزار تمرینی است و هم ابزار یادگیری، زیرا با وارد کردن مقالاتی که می خواهید بخوانید، تمرین، خسته کننده و فیزیکی نخواهد بود. در عوض، وقتی می خواهید بر روی تند خوانی کار کنید، فقط احساس خواندن دارید. این اپلیکیشن به شدت توصیه می شود.

Spreeder یک ابزار عالی است که به شما امکان می دهد هر چیزی که دوست دارید را به یک پردازشگر کوچک کلمه کپی کنید و بچسبانید. سپس برنامه، هر چیزی که قبلا وارد کرده اید را می گیرد و آن را به تمرین خودتان تبدیل می کند، به شما این امکان را می دهد که دقیقا همان چیزی را که می خواهید، بخوانید و تمرین کنید. این یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال یک چیز با ارزش بدون پرداخت پول، می گردند.

برنامه Spritz. Spritz نسبت به سه برنامه دیگر، کمی متفاوت است. Spritz دقیقا به شما نمی آموزد که چگونه سریع تر بخوانید، آن به ما می آموزد تا با استفاده از این نرم افزار، چیزهایی که می خواهیم بخوانیم را به روش کاملا جدید بخوانیم.

روش خواندن Spritz، فقط در مورد حرکت ندادن چشم هاست. آن، کلمات را جلوی چشم شما نورانی می کند، یک حرف در مرکز هر لغت را برجسته می کند تا چشمان شما را به دنبال کلمات بکشاند.

من فقط نسخه ی نمایشی Spritz را امتحان کرده ام. اما متوجه شدم که حتی  یک متن را با سرعت 700 کلمه در دقیقه نیز درک می کنم. اما اگر مجبور بودید یک کتاب کامل را بخوانید، شاید این خواندن، خسته کننده می شد. Sprita، قطعا یکی از ابزارهای جالب تند خوانی است.

برای کسانی که دارای eReader هستند، ReadMe یک انتخاب فوق العاده است. این برنامه قابلیت های زیادی را ارائه می دهد، اما به طور خاص برای کمک به تند خوانی از طریق کتاب های الکترونیکی، طراحی شده است. از آنجایی که تکنولوژی مدرن، کتاب الکترونیکی را به یکی از راحت ترین روش های خواندن تبدیل کرده است، این ابزار به شدت برای همه ازبچه ها گرفته تا حرفه ای ها توصیه می شود.

و در نهایت، Acceleread مانند چاقوی ارتش سوئیس ابزارهای تند خوانی است. در حالی که اکثر برنامه های دیگر لیست شده در اینجا دارای ویژگی های وارد کردن و یا کار با اشکال خاصی از متن هستند، Acceleread یک مربی تند خوانی واقعی و بسیار وفادار است که با تمرین های خاص خودش طراحی شده است. هدف آن این است که تمرکز خود را برای رشد سریعتر، فقط بر روی تمرین ها بگذارد و نه بر روی وارد کردن متونی که می خواهید بخوانید و تمرین کنید. این ابزار، مانند رفتن به باشگاه تند خوانی است.

بیشتر بخوانید: چگونه دفتر برنامه ریزی درست کنیم ؟ هدفمند زندگی کنید

8- پویش کردن و دستکاری کردن متن را تمرین کنید.

با این حال، شما همه آنچه باید بدانید را شنیدید. درست است، شما قبلا مهارت های اصلی مورد نیاز برای شروع تند خوانی را درک کرده اید.

با این حال تمرین، آن را کامل می کند. برای یادگیری این مهارت گرانبها، باید اسکن صفحه به صفحه را شروع کنید.

در ابتدا، این مهارت با سرعت کمی حاصل می شود، اما ناگهان در عرض چند روز ساده تر می شود. شما در عرض پنج هفته بهتر خواهید شد، پس آرام باشید و لذت ببرید؛ شما در نهایت به همانجایی که می خواهید، می رسید.

برای بدست آوردن یک نوشته فوق العاده و دقیق در مورد ارزش تند خوانی، این منبع عالی را بررسی کنید. این منبع، نوع تمریناتی را که می توانید برای توسعه مهارت های خود انجام دهید را مشخص می کند و نکات زیاد و دیدگاه های مختلفی را برای تبدیل شدن به یک تند خوان را نیز ارائه می دهد.

فقط به یاد داشته باشید که تمرین آن را کامل می کند.

بیشتر بخوانید: افزایش خودباوری و اعتماد به نفس در 25 روز

9- به تمرین ادامه دهید و برای خودتان برنامه ریزی کنید.

اگر تاکنون این کار انجام داده اید، تبریک می گویم. همه چیزهایی را که لازم دارید اکنون در اختیار شماست.

ممکن است اینگونه به نظر بیاید که تند خوانی یک مهارت سخت احمقانه برای ماهر شدن است اما اینگونه نیست. آن فقط شامل چند مفهوم کلیدی و تمرین زیاد است.

در این مرحله، هدف اصلی شما این است که زمان خود را به طور منظم برنامه ریزی کنید و تکنیک هایی را که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته اند را تمرین کنید.

بیشتر بخوانید: کاربردی ترین تمرین های افزایش عزت نفس | معماری عزت نفس

در خاتمه

ممکن است این راهنمایی همان کلیدی باشد که برای ارتقاء زندگی تان به آن احتیاج دارید. در مورد سرمایه دانش که از زمانی که انسان مداد را برداشت و شروع به نوشتن کرد، فکر کنید: اکنون همه چیز در اختیار شماست.

شما همه چیزهایی که برای خواندن لازم است را دارید، می توانید کتاب های خوب و مفیدی را پیدا کنید و می توانید آن را سریع تر از تمام دوستان، خویشاوندان، آشنایان و دشمنان خود انجام دهید.

تمام اطلاعات موجود در این لیست برای من ارزشمند است.

اگر نیاز داشته باشم تا در مورد جت اسکی چیزی یاد بگیرم، می توانم آن را در زمان مناسب و سریعی انجام دهم.

اگر نیاز به یادگیری یک زبان جدید داشته باشم، می توانم صفحات را پویش کنم و با ارزش ترین اطلاعات را در سریعترین زمان ممکن پیدا کنم.

اما مهمتر از همه، اگر تمایلی به پیشرفت خود داشته باشم، می توانم آن را در زمان معقولی انجام دهم.

خواندن یک کتاب ساده برای من 15 ساعت طول نمی کشد و این یک تغییر بزرگ است. نمی توانم تصور کنم که اگر تند خوانی یاد نمی گرفتم، زندگی من الان در چه مرحله ای بود؟

از صمیم قلب امیدوارم که از این آموزش لذت برده باشید و برایتان در این مسیر، آرزوی موفقیت دارم.

همچنین بخوانید:

چگونه سریعتر بخوانیم؟ 9 مرحله برای ایجاد مهارت تند خوانی (2)

چگونه سریعتر بخوانیم؟ 9 مرحله برای ایجاد مهارت تند خوانی (1)

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست