فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

4 نکته مدیریتی جهت ایجاد تعادل بین کار و زندگی که باید بدانید

اشتراک گذاری این مطالب در:



در مورد ایجاد تعادل بین کار و زندگی چه می دانید؟

ایجاد تعادل بین کار و زندگی به این معناست که بین حوزه شغلی و کار با حوزه زندگی شخصی شما هماهنگی و تعادل برقرار شود. اگر در شغل خود موفق هستید، باید در زندگی شخصی هم موفق باشید. افراد زیادی هستند که قادر به انجام دو کار همزمان نیستند. مثلا خانمی که در شغل خود توانسته است به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند. اما همین خانم در خانه داری و تربیت فرزندانش درمانده شده است. قادر به پخت و پز، تمیز کردن خانه و مراقبت از کودکانش نیست. در این صورت با مشکلات زیادی روبرو می شود.

مردی که در شغلش موفق است و پول زیادی بدست می آورد، اما در نقش پدر خانواده قادر به برآورده کردن نیازهای اعضای خانواده نیست. دیر وقت به خانه می آید. خیلی کم با فرزندانش صحبت می کند. قادر به برقراری ارتباط با همسرش نیست و مشکلاتی از این قبیل باعث اختلال در زندگی اش می شود.

مثال های دیگری هم در این رابطه وجود دارد. برای مثال دانشجویی که برای بدست آوردن مایحتاجش مجبور به کار کردن است. اما قادر نیست بین درس خواندن و انجام پروژه های دانشجویی و شغلش تعادل برقرار کند. در اینجاست که ایجاد تعادل بین کار و زندگی اهمیت پیدا می کند.

وقتی کسی قادر به ایجاد تعادل بین کار و زندگی باشد، در همه شئونات و ابعاد زندگی موفق است. پدری که در شغل خود به موفقیت می رسد و در عین حال پدر و همسر موفقی هم هست. دانشجویی که در تحصیل خود موفق است و می تواند درآمد بالایی هم از شغل خود بدست آورد. همچنین زنان شاغلی که هم در کار خود و هم در خانه داری و امور همسرداری موفق هستند. این افراد در ایجاد تعادل بین کار و زندگی موفق هستند.

ایجاد تعادل بین کار و زندگی چگونه حاصل می شود؟

ایجاد تعادل بین کار و زندگی چگونه حاصل می شود؟

برای بسیاری از افرادی که در ایجاد تعادل بین کار و زندگی موفق هستند، با برنامه ریزی پیش می روند. یعنی همه زمان خود را به یک کار اختصاص نمی دهند. اگر در خانه هستند، همه تمرکزشان روی خانه است و سعی می کنند در هیچ یک از کارها و مسئولیت های مربوط به خانه سهل انگاری نکنند. اگر به سر کار می روند، مسئولیت های مربوط به شغلشان را به نحو احسن انجام می دهند.

در واقع برنامه ریزی آنها همراه با تمرکز بر روی وظایفی است که بر عهده آنها گذاشته می شود. فردی که به سر کار می رود و همه حواسش به خانه است، نه قادر به انجام مسئولیت های شغلی است و نه می تواند به امور خانه رسیدگی کند. پس یکی از نکات مهم برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی ایجاد تمرکز بر روی وظیفه و مسئولیتی است که بر عهده شماست.

تسلط و تمرین بر روی وظایف هم می تواند مهارت شما را بیشتر کند. وقتی مهارت بیشتری داشته باشید، از دغدغه شما کاسته می شود. اگر در شغل خود مهارت زیادی دارید، کمتر درگیر می شوید و در نتیجه زمانی هم برای مسئولیت های دیگرتان در نظر می گیرید.

ادامه این مطلب را در ویدیوی انگیزشی مربوط به ایجاد تعادل بین کار و زندگی مشاهده کنید. در این ویدئو برای شما از 4 نکته مدیریتی جهت ایجاد تعادل بین کار و زندگی خواهیم گفت. این نکات کاربردی هستند و در نتیجه زندگی شما قابل استفاده خواهند بود.

برای انجام کار بیشتر، تعادل بین کار و زندگی و بالا بردن کیفیت زندگی نیاز است که بتوانیم بین این دو تعادل برقرار کنیم. رفتارهای ما در قبال مدیریت زمان بیشتر انتخابی است. این شما هستید که انتخاب می کنید کارآمد باشید و بی نظم. انتخاب می کنید روی کارهای اصلی و ارزشمند تمرکز کنید یا روی فعالیت هایی تمرکز کنید کنید که بی اهمیت هستند و تاثیر زیادی بر زندگی شما ندارند.

اگر دوست دارید تکنیک های مدیریت و ایجاد تعادل بین کار و زندگی را بیاموزید و بهره وری تان را افزایش دهید، این ویدئوی رایگان را از دست ندهید.

برای افزایش مهارت مدیریت زمان می‎توانید پکیج «زمان را به استخدام خود درآورید» را تهیه کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه پکیج روی عکس زیر کلیک کنید

 

تعادل بین کار و زندگی

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست