مقالهوبلاگ

33 تکنیک ساده که به رشد شخصی شما کمک زیادی می کند – بخش دوم

اشتراک گذاری این مطالب در:

تا به حال چند بار برایتان پیش آمده است که به طور جدی تصمیم به تغییر بگیرید و در نیمه‌های راه متوجه شوید که دیگر نمی‌توانید ادامه بدهید؟ تصمیم به ایجاد تغییر، اولین و مهم‌ترین قدم برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت است، اما برای رفع مسایلی که در راه این تغییر ممکن است ایجاد شوند، نیاز به کمک دارید.

در قسمت اول، با مفهوم خودآگاهی و تاثیرات آن در رشد و پیشرفت شخصی مان آشنا شدیم. داشتن خودآگاهی، مهارتی ضروری برای هر انسان موفق و علاقمند به تغییر است. تنها با کمک خودآگاهی است که می‌توانیم افسار ذهنمان را در دست بگیریم و اجازه ندهیم تصمیمات ناخودآگاه و متاثر از گذشته، جلوی رشد و پیشرفت مان را بگیرد.

اگر قسمت اول را خوانده باشید، حالا می‌دانید که چطور با انجام تمرینات نوشتاری روزانه، اولین قدم‌ها را به سمت کسب خود آگاهی بردارید. حالا وقت آن رسیده است که با تمرینات ذهنی و هیجان انگیز دستیابی به خود آگاهی آشنا شویم، یاد بگیریم که چگونه از ذهنمان برای خودشناسی و پیشرفت کمک بگیریم و با اولین قدم از تمرینات فیزیکی، به طور جدی‌تری در مسیر کسب خود آگاهی قرار بگیریم. با قسمت دوم مقاله 33 تکنیک ساده که به رشد شخصی شما کمک زیادی می کند از خودساخته همراه شوید.

 

12- نوع شخصیت خود را بدانید و درک کنید.

دانستن نوع شخصیت به شما کمک می کند که بدانید چرا متفاوت یا شبیه به دیگران هستید و به شما کمک می کند تا زمان و انرژی خود را بهتر مدیریت کنید.

هنگامی که شما این اطلاعات را دارید، افراد دیگر را متفاوت و نه اشتباه می بینید. همچنین به شما در درک آنچه نیاز به رشد دارد کمک خواهد کرد و به شما اجازه خواهد داد تا روزهای خود را به ترتیب ساختار دهید.

بسیاری از آزمون های روان سنجی رایگان آنلاین وجود دارد، از جمله:

  • 16 شخصیت
  • تست نوع شناسی یانگ
  • تست شخصیت قوی
  • تست توانمندی کارآفرینی (E.A.T)
  • تست روان سنجی آنلاین

13- کشف سرنوشت یولرانی.

حلقه های سرنوشت یولرانی پر از تفکر انتقادی و خود انعکاسی است.

انجام این کار مستلزم آن است که با پاسخ دادن به سوالات زیر به چهار حوزه زندگی خود نگاه کنید:

  • چطور رشد کرده اید؟
  • غریبه ای در مورد شما چه می گویند؟
  • چه کاری در 5 تا 10 سال گذشته انجام داده اید؟
  • چه مدت می توانید بی وقفه و بدون دردسر صحبت کنید؟

این چهار مورد را در چهار حلقه همپوشان بنویسید و ببینید که کجا همه آنها با هم تلاقی می کنند. این کار ممکن است وقت و تفکر جدی نیاز داشته باشد، اما می تواند منجر به تعیین و اصلاح اهداف شما در زندگی شود. این امر یک چارچوب برای تشکیل آینده و پایه ای از خودآگاهی را فراهم می کند.

14- استفاده از نمودار آزادی

نمودار آزادی یکی از فعالیت های سرگرم کننده خودآگاهی است. این راهنمای کوتاه و عملی برای کمک به کشف جایی است که شما باید از انرژی خود در زندگی استفاده کنید.

سه مولفه نمودار آزادی، استعداد، سرگرمی و تقاضا هستند. استعداد به چیزی گفته می شود که برای خوب انجام دادن کار صرف می شود. مولفه سرگرمی چیزی است که شما می خواهید تمام وقت آن را انجام دهید، حتی اگر برای انجام آن به شما پولی پرداخت نشود. تقاضا چیزی است که مردم در جهان آن را واقعا نیاز دارند یا می خواهند برای آن هزینه کنند.

ایجاد این راهنما به شما کمک خواهد کرد که تصمیم بگیرید چه مهارتی را باید بسازید تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید.

فعالیت های خود آگاهی – تمرینات ذهنی

15- «سه چرا» را بپرسید.

بسیاری از فعالیت های خودآگاهی به سادگی سوالاتی را به شما ارائه می دهند و سعی می کنند تا پاسخ صادقانه ای  را ارائه دهند. «سه چرا» نمونه ای کامل از آن است.

«سه چرا» دقیقا همان چیزی است که فعالیت های خودآگاهی از خود نشان می دهند. قبل از یک تصمیم بزرگ، و یا اگر در تلاش برای یافتن ریشه یک مسئله هستید، سه بار از خودتان بپرسید «چرا؟». این کار کمک خواهد کرد که مسائل عمیق و خاص مشخص شوند.

این تصادفی نیست که «چرا؟» یک سوال ساده است. این یک واقعیت مهم است که قبل از یک تصمیم مهم، باید چند لایه را عمیق تر بردارید. این که آیا شما در حال تلاش برای ایجاد یک کسب و کار جدید، استخدام یک کارمند جدید، اضافه کردن یک ویژگی جدید به یک محصول موجود، و یا خرید چیزی گران قیمت هستید، همیشه باید کمی عمیق تر به افشای انگیزه های خود بپردازید.

16- برای احساسات و هیجانات خود نام بگذارید.

گسترش واژگان هیجانی به شما این امکان را می دهد که خودتان را بهتر بیان کنید. هنگامی که قادر به شناسایی احساسات خود هستید، می توانید تنش و خشونت را که ممکن است درون ذهن شما ایجاد شود، آزاد کنید.

یک لیست از کلمات احساسی وجود دارد که می توانند احساسات شما را توصیف کنند. دانستن احساس باعث کاهش استرس و اضطراب می شود.

17- به سخنان خود توجه کنید.

آیا تا به حال متوجه شده اید که دیگران را در یک موقعیت ستایش می کنیم ولی خود را در آن موقعیت سرزنش می کنیم؟ هنگامی که به یک هدف کوچک می رسیم و یا انتظارات بالایی نداریم، تمایل داریم که خود را قضاوت کنیم و تلاش هایمان را رد کنیم.

نحوه صحبت با خود در موفقیت ها و شکست ها بر چگونگی قضاوت خود و دیگران تاثیر می گذارد. به جای تمرکز بر چیزهای کوچک که نمی توانید در یک لحظه به انجام برسانید، به این فکر کنید که چگونه به این نتیجه رسیده اید. بر نکات مثبت و نه منفی تمرکز کنید.

18- فرضیات خود را مطرح کنید.

فرضیه یک چیز طبیعی است که مردم برای درک سریع جهان بکار می برند. شما احتمالا افرادی که در مکان خاصی قرار دارند و به شیوه خاصی لباس می پوشند را به طرز خاصی می بینید. اگر انتظارات شما به واقعیت نرسد، فرض هایی را می کنید که کاملا اشتباه است.

جیمز آلتوسر پیشنهاد می کند پس از هر نظر یک علامت سوال قرار دهید. این امر به شما کمک می کند تا در مورد باورها و دیدگاه های خود بحث کنید که می تواند مانع از ایجاد افکار غیر منطقی شود.

19- در مورد خود سوال بپرسید

پرسشنامه پروست یک خودآزمایی است که برای کشف چشم انداز زندگی و مشخص شدن فکر شما طراحی شده است. این پرسشنامه درباره شخصیت فرد است و باعث می شود تا در مورد چیزی فکر کنید که از زندگی می خواهید.

20- از جریان هوشیاری خود پیروی کنید.

جریان آگاهی شما غیر قابل پیش بینی است و همیشه تحت تاثیر جهان در اطراف شما نیست. به عنوان مثال، ممکن است در تلاش برای تمرکز بر یک پروژه باشید اما به طور ناگهانی شروع به فکر کردن در مورد خاطرات چند سال ها می کنید.

بر افکار و احساسات، به ویژه آنهایی که منفی هستند، نظارت کنید. اجازه دهید این افکار به سادگی از کنار بگذرند.

21- یک عکس العمل توقف و حرکت بسازید.

همه ما از وضعیت جنگ و یا گریز آگاه هستیم، که تمایل داریم خود را در شرایط استرس زا بشناسیم. در طول این مدت، عادت متوقف کردن تفکر منطقی است . اگر در لحظه عمل کنید، احتمالا بهترین نتیجه را نمی گیرید.

چگونه می توان بر عکس العمل طبیعی و مناطق تفکر منطقی مغز خود غلبه کرد؟ کلید این است که عادت عکس العمل توقف و حرکت را درگیر کنید. در اینجا، مغز شما قادر به برقراری ارتباط با بدن برای رسیدن به اهداف است و موانع شما را متوقف می کند.

پاسخ مکث و حرکت قادر به هدایت شما در جهتی است که پاسخ جنگ و یا گریز بر شما غلبه می کند. به جای سرعت بخشیدن، آرام می شوید. این امر به شما کمک می کند تا گزینه های مثبت را انتخاب کنید.

فعالیت های خود آگاهی – تمرینات فیزیکی

22- از زبان بدن خود آگاه باشید.

گاهی اوقات فعالیت های خودآگاهی آنهایی نیستند که شما انجام می دهید یا می گویید، بلکه نحوه انجام این کار است. زبان بدن نمونه ای از این مورد است.

نه تنها وضعیت و حرکات شما بر نحوه درک تان تاثیر می گذارد، بلکه تأثیر زیادی بر چگونگی درک دیگران از شما خواهد داشت. زبان بدن شما نیز مشخص می کند که چگونه دیگران در اطراف شما عمل می کنند.

به عنوان مثال، اگر مردم احساس کنند که زبان بدن شما نشان دهنده ناراحتی شماست، ممکن است سعی کنند علت ناراحتی شما را جستجو کنند تا بتواند آن را حذف نمایند. به طور خلاصه، اگر کسی احساس کند که شما آرامش دارید، احتمال دارد که او نیز به راحتی آرام شود و از تعامل با شما لذت ببرد.

در حالی که تعداد کمی از مردم خود را آموزش داده اند تا زبان بدن مردم را تجزیه و تحلیل کنند، اما اکثر افراد هنوز بصورت ناخودآگاه به آن واکنش نشان می دهند. به عنوان مثال، اگر زبان بدن شما نشان دهد که بی حوصله یا بی علاقه هستید، دیگران کمتر با شما صحبت می کنند.

با بررسی یک ویدیو از خود، زبان خود را ارزیابی کنید تا بتوانید راه هایی برای بهبود آن پیدا کنید.

 

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست