مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

چکار کنیم که نظر دیگران برایمان اهمیت نداشته باشد؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

«اگر بدانید که مردم چقدر کم فکر می‌کنند، دیگر نگران این که چه فکری راجع به شما می‌کنند نخواهید بود»

– اُلین میلر

افراد زیادی هر روز قربانی افکارشان می‌شوند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به خاطر اهمیت دادن به نظر و افکار دیگران، خودتان را نابود کرده باشید. بسیاری از ما آن قدر به مقبول واقع شدن در جامعه فکر می‌کنیم که دیگر هویت واقعی خودمان را از یاد می بریم. ما مجبور می‌شویم که هر بار ماسکی جدید به چهره بزنیم و با آن زندگی کنیم.

اهمیت زیاد از حد به نظر دیگران و این که چه فکری راجع به شما می‌کنند، یکی از بدترین شکل‌های خودتخریبی است. شما اعتماد به نفس، عزت نفس، هویت، شادابی و خود واقعی‌تان را از دست می‌دهید، در حالی که افرادی که نگران طرز فکرشان بودید، دیگر حتی به شما فکر نمی‌کنند. کسی که بیش از حد به نظر دیگران اهمیت می‌دهد، هرگز نمی تواند حس واقعی زندگی را تجربه کند و از آن به روش خودش لذت ببرد. این مشکل چیزی است که باید در خودتان حل کنید، چرا که می‌تواند به افسردگی و مشکلات بزرگ‌تر منجر بشود. در این مقاله از خودساخته، می‌خواهیم بفهمیم که چگونه باید از شر غول افکار دیگران خلاص بشویم و در کمال آرامش، شروع به ساختن زندگی دلخواه خود بکنیم.

همه ما گناهکار هستیم! هر روز از لحظه ای که از خواب بیدار می شویم، زندگی خود را این گونه می گذرانیم: دیگران در مورد ما چه فکری می کنند؟

ما وضعیت موجود را می پذیریم، زیرا همه افرادی که در اطراف ما هستند آن را پذیرفته اند. کارهایی را انجام می دهیم که تایید دیگران را به دنبال دارد، نه کارهایی که به آن ها اعتقاد داریم. در نهایت اعمال، ظاهر و زندگی ما به گونه ای شکل می گیرد که فکر می کنیم دیگران ما را درک می کنند. قیافه من با پوشیدن این شلوار چگونه است؟ اگر صحبت کنم، همکارانم چه فکری خواهند کرد؟ آیا این افراد پشت سر من حرف می زنند؟ اگر این کار را انجام دهم، دوستان و خانواده من چه فکری می کنند؟

فقط نوشتن این چیزها باعث می شود که انسان سردرد بگیرد. این زندگی خسته کننده و وحشتناک است و باید متوقف شود. زندگی کردن مطابق نظر دیگران، وحشتناک است؛ چرا که باعث می شود شما به تماشاگر بی نظیری تبدیل شوید که منتظر نظر سایر افراد برای انجام کارهای هستید. در نتیجه شما عملا از دیگران پیروی می کنید. بدتر از همه، اهمیت شما به نظرات دیگران، کم کم شما را تبدیل به آدمی می کند که برای هیچ چیزی ایده و خلاقیت ندارد.

هیچ کس واقعا اهمیت نمی دهد

باور کنید یا نه، ما آن قدر هم خاص نیستیم. ما روزهای مان را این گونه می گذرانیم که دیگران در مورد ما چه فکری می کنند. اما حقیقت این است که دیگران نیز به همین موضوع فکر می کنند. هیچ کس در جامعه امروز زمان فکر کردن بیش از یک ثانیه کوتاه در مورد ما را ندارد. واقعیت این است که وقتی افکار خود را سر و سامان می دهیم، ما بیش از حد مشغول فکر کردن درباره خودمان و کاستی های خودمان هستیم، نه دیگران.

بر اساس تحقیقات انجام شده، مردم روزانه به طور متوسط ​​50،000 فکر می کنند و این به این معنی است که حتی اگر کسی در یک روز ده بار در مورد ما فکر کند، تنها 0.02٪ از افکار روزمره اش در مورد ما است. این یک واقعیت غم انگیز، اما ساده است که یک فرد معمولی، جهان را از طریق خودش فیلتر می کند، به این معنی که بیشتر از همه به چیزهای مربوط به «من» فکر می کند. این بدان معنی است که مگر این که شما کاری انجام دهید که مستقیما بر شخص یا زندگی دیگری تأثیر بگذارد، وگرنه دیگران وقت زیادی برای فکر کردن در مورد شما ندارند.

من همیشه از تماشای اجراها در ایستگاه های قطار نیویورک لذت می بردم. این افراد به سادگی به نظر بقیه اهمیت نمی دهند. اما مشاهدۀ جالب تر من این است که چگونه تماشاگران واکنش نشان می دهند. به جای تماشای اجرای واقعی، اکثر مردم به دنبال واکنش دیگران هستند. اگر مردم بخندند، آنها نیز شروع به خندیدن می کنند. اما اگر مردم توجه نکنند، آنها نیز هیچ ذهنیتی ندارند.

حتی زمانی که فرصتی برای قضاوت در مورد فرد فراهم شده است، مردم هنوز در مورد چگونگی نظر دیگران فکر می کنند. هنگامی که متوجه شوید این نحوه کارکرد ذهن مردم است، یک گام بزرگ به سوی آزادی برداشته اید.

شما نمی توانید همه را راضی کنید

برآوردن انتظارات همه غیرممکن است. مردم همیشه وجود دارند – مهم نیست که چه چیزی می گوییم یا چگونه با آنها رفتار می کنیم – آنها ما را قضاوت خواهند کرد. خواه در ورزشگاه، در محل کار، قطار یا حتی مشغول بازی آنلاین باشیم. حتی اکنون نیز شما را قضاوت می کنند. – شما هرگز نمی توانید از قضاوت مردم جلوگیری کنید، اما می توانید تاثیر آن قضاوت ها را بر خود متوقف کنید.

فکر می کنید زمانی که کسی در موردتان قضاوت می کند، بدترین چیزی که احتمالا اتفاق بیفتد، چیست؟ من تضمین می کنم که هیچ چیز اتفاق نخواهد افتاد. مطلقا هیچ چیز! هیچ کس نمی تواند زندگی پر مشغله خود را برای فکر کردن در مورد ما رها کند یا حتی به این موضوع واکنش نشان دهد. از آن جا که قبلا ذکر شد، در حقیقت هیچ کس اهمیت نمی دهد. آن چه اتفاقی خواهد افتاد این است که این افراد در واقع به دلیل اعتماد به نفس به شما احترام می گذارند. آنها ممکن است با شما مخالفت کنند، اما به شما احترام خواهند گذاشت.

از علایق، نظرات و اعتقادات خود دفاع کنید. به هر حال افرادی وجود دارد که با شما مخالف هستند، پس چرا احساس واقعی خود را بیان نمی کنید؟ بهتر است افرادی که به آنها علاقه دارید شما را دوست داشته باشند نه همه. این ها خانواده، دوستان و همسر شما هستند – افرادی که شما را دوست دارند و در بدترین شرایط در کنار شما خواهند ماند. تنها بر این افراد تمرکز کنید. آنها تنها افراد مهم هستند.

آنچه را می ببینید بدست خواهید آورد

نگرانی بیش از حد در مورد آنچه که دیگران فکر می کنند می تواند به پیشگویی منجر شود، چرا که نحوه تفکر ما منجر به به رفتار ما می شود.

این افراد به افرادی خوش بین تبدیل می شوند و بیش از پیش به دیگران متصل می شوند، فکر می کنند که آنها را متقاعد می کنند تا قضاوت نکنند. در واقع خلاف این موضوع صحت دارد؛ اکثر مردم دوست ندارند تحت فشار باشند. رفتار ما برای راضی کردن دیگران، در واقع می تواند اثر متضاد ایجاد کند. این بدان معنی است که اگر تحت فشار هستید، در این صورت دیگران را به زندگی خود جذب خواهید کرد. اگر عواقب آن را نادیده بگیرید، می تواند مسیر خطرناکی باشد.

گفته شده است که به طور متوسط بیشتر وقت خود را با ​​پنج نفر می گذرانیم. هنگامی که با افراد مشابه خود وقت می گذرانیم یعنی گیر کرده ایم. رشد ما متوقف می شود، زیرا هیچ کس وجود ندارد که رقابت با وی ما را بهتر کند. ما فکر می کنیم که این روش زندگی درست است و راحت هستیم.

حالا بگذارید در مورد درمان این قضیه صحبت کنیم. در ادامه پنج راه برای اهمیت ندادن به نظر دیگران ارائه می شود. چکار کنیم که نظر دیگران برایمان اهمیت نداشته باشد؟

بیشتر بخوانید: با اين ٥ روش قدرتمند صحبت كنيد

1- ارزش های خود را بشناسید

اول و مهم تر از همه این است که شما باید بدانید که در زندگی چه چیزی برای تان اهمیت دارد و بدانید که در نهایت به دنبال چه هستید. هنگامی که می دانید واقعا چه کسی هستید و چه چیزی برای شما اهمیت دارد. آنچه که دیگران در مورد شما فکر می کنند، به طور قابل توجهی کمتر مهم می شود. هنگامی که ارزش های خود را می دانید، چیزی برای دفاع دارید؛ چیزی که به آن اعتقاد دارید.

بله گفتن به همه چیز را متوقف خواهید کرد. در عوض، یاد می گیرید هنگامی که دوستان به شما فشار می آورند، یا هنگامی که یک فرصت کسب و کار وسوسه انگیز شما را از کسب و کار تان منحرف می کند، می گوید نه.

2- خودتان را مطرح کنید

حالا که می دانید ارزش هایتان کدامند. وقت آن است که خودتان را ابراز کنید. این کار را می توان توسط چندین راه انجام داد. در اینجا چند پیشنهاد ارائه می شود:

  • وبلاگ نویسی
  • پوشیدن لباس های شیک
  • سخنرانی عمومی

به یاد داشته باشید زمانی که هر یک از این فعالیت ها را انجام می دهید، باید ذهن خود به تراوش وادار کنید. با خودتان صادق باشید، زیرا دنیا نیازی به یک تعارض جدید ندارد که کارهای دیگری را تقلید کند.

بیشتر بخوانید: اثرات منفی نداشتن عزت نفس در زندگی

3- اطراف خود را با نقاط مثبت پر کنید

اطراف خود را با افرادی پر کنید که اعتماد به نفس دارند و بدون نادیده گرفتن ارزش های اصلی خود زندگی می کنند. یکی از بهترین دوستان من، تأثیر زیادی بر من گذاشته است. با گذراندن تابستان با او، من بارها دیدم که او به شدت نظر خود را در موضوعات بحث برانگیز ابراز کرد. چیزی که یاد گرفتم این بود که او به راحتی نظرات خود را بیان می کرد. مردم او را تشویق می کردند که خیلی صادقانه و رک حرف می زند، حتی زمانی که با نظراتشان مخالف بود.

4- یک «لیست رشد» ایجاد کنید

لیست رشد شامل همه مواردی در زندگی است که باعث ناراحتی شما می شوند. این ترس ها، و هرچیزی که موجب تحریک شما می شود، ناامنی هستند. در ادامه نحوه عملکرد آن بیان می شود.

همه چیزهایی که باعث ناراحتی شما می شوند را می نویسید. سپس یک به یک، آنها را انجام می دهید. پس از تکمیل کار، به سمت بعدی بروید.

اولین کار در لیست رشد من، دوش آب سرد بود. تا آنجا که ممکن بود اجازه دادم آب سرد شود به طوری که می توانستم سرمای آن را حس کنم. یک صدای درونی وجود داشت که در سرم صحبت می کرد و برایم انجام این کار سخت بود. اما به طور شگفت آور بار دوم آسان تر شد. سپس سومین بار حتی ساده تر شد. پیش از آن که به خود بیایم، بدنم احساس سردی نمی کرد و دیگر ناراحت نبودم؛ من ترس خود را شکست دادم.

این تمرین شگفت انگیز است. من هنوز به دنبال پیدا کردن راهی بهتر برای خارج شدن از منطقه راحتی خود هستم. شما می توانید تمام کتاب های جهان در مورد اعتماد به نفس و یا بر طرف کردن ترس را بخوانید، اما اگر به آنها عمل نکنید شبیه کسی خواهید بود که بخواهد با خواندن کتاب، دوچرخه سواری را یاد بگیرد.

بیشتر بخوانید: چطور یه کسب و کار رو بدون (تقریبا) هیچ پولی شروع کنیم؟

5- تنهایی سفر کنید

اگر دنبال یک تغییر نهایی هستید که تمام نکات فوق را ترکیب می کند، باید به تنهایی سفر کنید. مسافرت با افراد دیگر می تواند سرگرم کننده باشد، اما شما فرصتی برای خارج شدن از منطقه راحتی خود نخواهید داشت. شما با فرهنگ های مختلف دیگر برخورد می کنید، هنجارهای اجتماعی را می شکنید که حتی نمی دانستید وجود داشته است.

تا می توانید سبک سفر کنید و همه چیز را در یک کوله پشتی بگذارید. هیچ چیز جز بلیط پرواز یک طرفه به مقصد را برنامه ریزی نکنید، هر زمان که به مقصد رسیدید برنامه ریزی کنید. مشکلی پیش نخواهد آمد. این کار در ابتدا آسان نخواهد بود، اما دلسرد نشوید. عادت کردن به سختی با گذشت زمان برطرف می شود.

جهان در حال حاضر پر از افرادی است که از وضعیت موجود تبعیت می کنند؛ اما افرادی که به مسائل اطراف خود اهمیت نمی دهند، آنهایی هستند که جهان را تغییر می دهند. آن طور که می خواهید زندگی کنید؛ بدون ترس، مانند یک کودک و همیشه از حقیقت دفاع کنید.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست