فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

10 نکته ای که برای یک سخنرانی خوب باید بدانید

اشتراک گذاری این مطالب در:


  دانلود با کیفیت 720          دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360

برای تبدیل شدن به یک سخنران خوب میزان قد شما، سایز بدن، قدرت بدنی، میزان ثروت، زیبایی چهره و یا پایگاه اجتماعی تان بی اثر است. چرا که مردم همیشه به حرف کسانی گوش می دهند که از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستند. وقتی کسی خودش را بپذیرد و باور داشته باشد، آنوقت می تواند انتظار داشته باشد که دیگران هم او را بپذیرند.

تصور کنید فردی که از همه موقعیت ها و شرایط لازم برای سخنرانی خوب برخوردار است، اما تنها چیزی که ندارد، قدرت اعتماد به نفس است. این فرد وقتی در مقابل چند نفر قرار بگیرد و بخواهد شروع به سخنرانی کند، دست و پاچه می شود. ناگهان صورتش رنگ می بازد و صدایش لرزان می شود. این فرد دیگر قادر به ادامه دادن نیست و تمامی کلمات را گم می کند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید در یک جمع سخنرانی کنید، اما ترس و وحشت مانع از این کار شود. اگر قصد دارید بر این ترس غلبه کنید و یک سخنرانی خوب ارائه دهید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

قبل از انجام سخنرانی خوب تمرین کنید

برای داشتن یک سخنرانی خوب خود را باور کنید

اولین نکته ای که برای داشتن یک سخنرانی خوب نیاز دارید، خودباوری است. خودباوری به این معناست که ارزش خود را پیدا کنید. براستی شما چه نقاط مثبتی دارید؟ چه چیزی باعث شده تا به سخنرانی بروید؟ آیا پایگاه اجتماعی و موقعیت شغلی تان باعث شده است تا فرصت سخنرانی را به شما بدهند؟ در این صورت باید از این فرصت بخوبی استفاده کنید. ضمن این یک سخنرانی خوب می تواند در بهبود شرایط و موقعیت شما تاثیرگذار باشد.

باور به داشته ها باعث می شود تا اعتماد به نفس تان بیشتر شود. خودتان را در می یابید و متوجه می شوید هیچ چیز شما کاستی ندارد. پس با آمادگی بیشتری برای یک سخنرانی خوب پیش می روید. لباس مرتب، چهره آراسته، صدای خوب و اطلاعات مفید همه در افزایش اعتماد به نفس شما موثر است. قبل از اینکه برای سخنرانی حاضر شوید روی این موضوع کار کنید.

قبل از انجام سخنرانی خوب تمرین کنید

تمرین در خانه هم می تواند به افزایش اعتماد به نفس تان موثر باشد. برای میز و صندلی های خالی صحبت کنید. در مقابل وسایل خانه ایستاده قرار بگیرید و یک لحظه تصور کنید در مقابل جمع زیادی قرار دارید. اجازه دهید ترس وارد وجودتان شود. اگر در زمان تمرین بترسید، باعث می شود تا کم کم بر روی سخنرانی مسلط شوید.

چشم ها را ببندید و حضار را در مقابل خود تصور کنید. شروع کنید به صحبت کنید. بعد چشم ها را باز کنید. چیزی در مقابل شما نیست. در سخنرانی هم همینطور است. در واقع باید به این هنر مسلط شوید. چیزی را در مقابل خود نبینید. تمام چیزهایی که شما میبینید، میز و صندلی هستند. در زمان سخنرانی هم نباید روی حضور جمع متمرکز شوید. کسی را نبینید. به چشم کسی خیره نشوید و تصور کنید در همان لحظه تمرین هستید و حضار هم میز و صندلی هستند.

صحبت کردن یا داشتن یک سخنرانی خوب  تو یک جمع رسمی و یا حتی دوستانه از جمله مسائلی هست که برای خیلی ها دغدغه یا بهتره بگم یه مشکل اساسی هست. مهمترین مشکلی هم که اکثرا با اون دست و پنجه نرم می کنن کمبود اعتماد به نفس هست. با این حال همیشه مشکل اعتماد به نفس نیست و چیزای دیگه هم هستن که باید رعایت بشه. مثلا نحوه صحبت کردن، نحوه استفاده از حرکات بدن و … .

ممکنه شما هم تا الان مقالات زیادی در مورد ترفندها و راهکارهای بهبود سخنرانی خونده باشید. البته بعضی از اون ها خوب هستن، اما بعضی هاشون سطحی هستن و در نتیجه چندان کارآمد نخواهند بود. به همین دلیل در این ویدئو براتون 10 نکته کاربردی برای داشتن یک سخنرانی تو جمع میگیم که به کارتون میاد.

احتمالا بعد تماشای این ویدئو به خودتو میگید که چه جالب! من همه یا بخشی از نکات این ویدئو را نمی دونستم؛ اما حالا سعی می کنم از این نکات برای بهبود سخنرانی هام چه تو جمع رسمی و چه حتی بین دوستانم استفاده کنم. پس با تماشای این ویدئوی آموزشی تا انتها همراه ما باشید.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست