زبان بدنمقالهوبلاگ

20 اشتباه فاجعه بار زبان بدن که ممکن است ناخواسته مرتکب شوید (1)

اشتراک گذاری این مطالب در:

آیا می خواهید ارائه بعدی خود را بسیار خوب برگزار کنید؟ کلید انجام این کار این است که مطمئن شوید با تمام رسانه های ارتباطی و در دسترس خود بتوانید پیغام هایی صحیح را از خود ساطع کنید: این رسانه ها شامل زبان بدن ، تن صدا و کلمات و ترکیب این دو است.

تنها به این فکر کنید که چند بار دیده اید که ارائه دهندگان یک چیز را با کلماتشان ادا کرده اند، اما با زبان بدن خودشان چیزی کاملا متفاوت از آن چه گفته اند را انتقال داده اند. شاید این را بگویند که باعث مسرت است که دقایقی را در خدمت شما هستیم، اما با برقرار نکردن ارتباط چشمی و به وجود نیاوردن صمیمیت پیغامی کاملا متمایز را انتقال می دهند.

قدرت زبان بدن

اکثر ارائه دهندگان، بر زمان ارائه خودشان با کلمات، تمرکز می کنند اما تحقیقات نشان می دهد که زبان بدن  بیش از 55 درصد از پیغامی که می خواهید انتقال دهید را تحت تاثیر قرار می دهد. در عین حال، تن صدای شما 38 درصد و کلمات نیز 7 درصد تاثیر دارند. این بدین معنی است که بیشتر ما قطعه ای بزرگ از این پازل برقراری ارتباط را گم کرده ایم.

امی کادی در زندگی متغیر خودش در گفتمان TED، نشان داد که زبان بدن چه قدر قدرتمند است، و نه تنها درک مردم از ما را تغییر می دهد، بلکه درک خودمان را از خودمان نیز تغییر می دهد.

در تحقیقات او، او کشف کرد که تمرین، و ژست هایی قدرتمندانه 2 دقیقه پیش از شروع صحبت، به شدت می تواند دیدگاه شما را نسبت به خودتان و مخاطبینتان تغییر دهد، و سطح تستوسترون را بالا می برد و هورمون کوتیزول استرس را کاهش می دهد.

بعضی ژست های قدرتمندانه عبارتند از:

  • مقدار زیادی از فضای میز را به عنوان قلمرو خود در نظر بگیرید. این نشان دهنده اعتماد به نفس و قدرت است.
  • سطح وسیعی را با دستان خود پوشش دهید، این نشان دهنده حس کنترل و حکم فرمایی است.
  • بدن خود را بکشید. این نیز نشان دهنده اعتماد به نفس و قدرت است.

هم چنین بهتر است خودتان را به عنوان یک ارائه دهنده شایسته در نظر بگیرید، اشتباهاتی ممکن است در زبان بدن شما رخ دهد که می تواند پیامی اشتباه را به مخاطبین شما انتقال دهد.

20 اشتباه در زبان بدن که شما هرگز نباید مرتکب شوید

گاهی شما نمی دانید که بدن شما در حال انتقال چه پیام هایی است تا زمانی که کسی شما را نظاره کند و آن ها را به شما تذکر دهد.

برای مثال، بیشتر ما دارای تیک هایی عصبی هستیم که به گونه هایی متفاوت نمود پیدا می کنند، همانند نوازش موهایمان، به طور مداوم عینک و یا جواهرات خود را تنظیم کنید، دست خود را قفل کنیم و یا وزن بدن خود را از سمتی به سمتی دیگر بیاندازیم.

تمام این حرکات بدنی، نمود چیزهایی اند که ما اخیرا احساس می کنیم یا درباره آن ها فکر می کنیم. هنگامی که کسانی باور دارند که این حالات بدنی به ما خیانت می کنند، حقیقت این است که حرکات جسمی ما چیزهایی را افشا می کنند که ما درباره خودمان نمی دانیم.

این یکی از مهم ترین قواعد زبان بدن است که شما می توانید یاد بگیرید تا تصمیمی جامع برای تغییر نگرشتان در برابر مخاطبین بگیرید و پیش از این که ارائه خود را شروع کنید این موضوع برای شما اهمیت پیدا کند. بدین صورت، شما مطمئن خواهید شد که حرکات بدن شما اشتیاق، هیجان، گرما و اعتبار را از خود ساطع می کنند.

1- دست به سینه بودن

یکی از متداول ترین سوالاتی که مردم می پرسند این است که هنگام مکالمه با دست هایم چه کنم؟ و یکی از متداول ترین کارهایی که آن ها انجام می دهند دست به سینه بودن است.

این کار نه تنها پیامی مبنی بر این که شما حالت دفاعی دارید را منتقل می کند، بلکه عصبانیت و کمبود اعتماد به نفس شما را افشا می کند. به منظور انتقالی پیامی متضاد، بازوهای خود را باز کنید، پشت خودتان را صاف و سرتان را بالا بگیرید.

2- پاهای ضربدری

دیگر اشتباهی که هیچ گاه نباید مرتکب شوید ضربدری کردن پاهایتان در مقابل مخاطبین است. این نشان دهنده این است که شما به اندازه کافی حرفه ای نیستید و هم چنین عصبانیت شما را فاش می کند.

3- لمس صورت یا بدنتان

لمس هر بخش از صورتتان یک موقعیت است که نشان دهنده ضعف شماست (در مقابل ژست هایی قدرتمندانه) و نشان دهنده پریشانی، عصبانیت و فقدان کنترل است.

4- لمس دستان

پیچاندن دست ها همانند زمانی که در حال شستن دستان خود هستید نشانه عدم آرامش و کمبود آمادگی است.

5- گذاشتن دست ها در جیب

یک ژست دفاعی دیگر قرار دادن دست ها در جیب است. این کار نشان دهنده ضعف و خجالتی بودن است.

6- پشت کردن

یک راه مطمئن برای از دست دادن توجه مخاطبین است که پشتتان را به آن ها بکنید. این کار نه تنها این پیام را به آن ها منتقل می دهد که شما به افکار آن ها اهمیت نمی دهید، بلکه کاری کاملا بی ادبانه است.

7- برقرار نکردن تماس چشمی

مردم معمولا به کسانی توجه می کنند که به چشمانشان نگاه کنند. از طرفی، برقرار نکردن ارتباط چشمی نشان دهنده نداشتن اعتماد به نفس، گشاده رویی و عدم اعتماد است.

8- نگاه کردن به یک نقطه

بعضی ارائه دهندگان مکررا به یک نقطه یا یک شخص خیره می شوند، اما مخاطبین سریعا عنوان می کنند که آن ها از برقراری ارتباط چشمی پرهیز می کنند.

در عوض، سعی کنید به افراد متفاوت و مکان های متفاوت خیره شوید و لذا به افراد احساس مهم بودن بدهید، و به آن ها این پیغام را انتقال دهید که شما از خود مطمئنید و اعتماد به نفستان بالا است.

آنچه که مطالعه کردید اولین بخش از نوشته 20 اشتباه فاجعه بار زبان بدن که ممکن است ناخواسته مرتکب شوید بود. در اینجا می توانید قسمت دوم و پایانی این مقاله را مشاهده کنید.

اگر می خواهید با موضوع زبان بدن آشنایی بیشتری پیدا کنید، در دوره جادوی زبان بدن شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست