فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

اگر فکر می کنید بدون انگیزه نمیشه کار کرد، این ویدئو را ببینید

اشتراک گذاری این مطالب در:


احتمالا برای شما هم پیش اومده که قصد داشتین یک کار جدید را انجام بدن. در لحظه تصمیم گیری شما پر از شور و اشتیاق بودین؛ اما موقع شروع کار به این نتیجه رسیدین که کار کمی سخته ولی می تونید انجام بدین. اما چند وقت بیشتر از شروع کار نمیگذره که احساس می کنید، کار واقعا سخت شده و شما دیگه تمایلی به ادامه کار را ندارین. به عبارت دیگه، اون شور و شوق اولیتون فروکش میکنه. و اینطوری میشه که اون کار و خیلی از کارای دیگه را نیمه کاره رها می کنید ….

چرا بدون انگیزه نمیشه کار کرد

اما اشتباهی را که شما مرتکب میشید افراد موفق مرتکب نمیشن. از نظر افراد موفق انگیزه چیز بی ثباتیه و بعد از مدتی تکیه گاه چندان محکمی در روند کار به حساب نمی یاد. به همین دلیل اونا یاد گرفتن که چطور بدون انگیزه کارشون را انجام بدن. اونا هر روز صبح زودتر از خواب پا میشن، سخت تلاش می کنن، در کارشون خلاقیت به خرج میدن و در نتیجه به موفقیت میرسن.

پس شما هم امتحان کنید. برای مدتی هم که شده به سبک افراد موفق فکر و زندگی کنید. از شکست نترسید؛ عادات منفی را در هم بشکنید؛ باور کنید که توان تغییر خود و اطرافتون را دارید و ایمان داشته باشید تا در بوته آزمایش قرار نگیرید نمی تونید خودتون را بشناسید و به اهداف جدی زندگیتون برسید.

تقویت انگیزه با اندیشیدن به نتایج و عواقب کارها

یکی از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی در مسیر تقویت انگیزه گام بردارید، این است که به عواقب کارها‌ی‌تان فکر کنید. مثلا ببینید که اگر درس نخوانید چه عواقبی در انتظارتان خواهد بود. در این راه باید بسیار خالصانه و دقیق به نتایج فرار از کارها و مسئولیت‌های‌تان فکر کنید. یادتان باشد که همیشه در این مواقع، ندایی درونی هم با شما همراه می‌شود و سعی دارد که انجام ندادن آن کار به خصوص را مشروع و مطلوب جلوه بدهد. در مقابل آن بایستید و با در نظر گرفتن عواقب منفی عملکردتان، انگیزه خود را برای انجام دادن امور مختلف تقویت کنید.

تقویت انگیزه با فکر کردن به نتایج مثبت هم کارساز است. یعنی به این فکر کنید که نتیجه رفتارها و کارهای‌تان چطور منجر به دست‌یابی به نتایج عالی می‌شود. پیش‌بینی اینکه به نتایجی عالی و جالب‌توجه دست پیدا خواهید کرد قطعا شما را خوشحال و باانگیزه خواهد کرد. این روش برای تقویت انگیزه بسیار مناسب است.

تعیین هدف و پیگیری آن

یکی از روش‌های عمده‌ای که به شما در تقویت انگیزه کمک می‌کند، تعیین هدف است. برای خود اهدافی در زندگی داشته باشید و نگذارید که زندگی‌تان تُهی و خالی از آرزوها باشد. در هر نقطه از زندگی هستید و در هر شرایطی به سر می‌برید، باید بتوانید برای خود اهدافی تعیین کنید که برای رسیدن به آنها دل‌تان پَر می‌کشد.
گاهی اوقات هم مجبور هستید که برای تحقق اهدافی تلاش کنید که کس دیگری برای‌تان تعیین کرده است. در این موقعیت‌ها هم برای تقویت انگیزه باید به بخش‌هایی از کار فکر کنید که برای‌تان جالب است. مثلا شاید شما از اضافه‌کاری خوش‌تان نیاید اما به بخشی از آن فکر کنید که برای‌تان پول و دستمزد اضافی به همراه دارد و به خاطر آن تمام تلاش‌تان را در کار لحاظ کنید.
هدف داشتن حتما به معنای این نیست که بخواهید به کره ماه سفر کنید یا اهداف دیگری که بسیار عظیم و مهم به شمار می‌روند. هدفمند شدن یعنی تقویت انگیزه برای زندگی کردن و انگیزه داشتن یعنی خوش‌تر کردن لحظات زندگی روی این کره خاکی، یعنی شاد بودن و راضی‌تر نفس کشیدن. باور کنید که زندگی آن‌قدرها هم سخت نیست و می‌توان شاد و راضی زندگی کرد. فقط کافی است که روش‌های لازم برای رسیدن به چنین نقطه‌ای را بدانید.

پس از همین الان شروع کنین، خودتون را باور کنید، تنبلی را کنار بگذارین و با عشق و علاقه و نظم و برنامه ریزی شروع کنید. شما می تونین، فقط باید باور کنین خواستن توانستنه ..  فیلم انگیزشی  بدون انگیزه نمیشه کار کرد یک تلنگر خوبه. با خودساخته همراه بشید و ازش استفاده کنید.

شما می توانید موفق شوید؛ فقط نیاز به یک راهنما دارید! سایت irselfmade.com مربی موفقیت شما است.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

5 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست