پادکست موفقیتوبلاگ

پادکست موفقیت – نداشتن خودباوری نتیجه تمسخر خود

اشتراک گذاری این مطالب در:

داستان جام جهانی و گروه بندی ها رو خاطرتون هست؟ تو این پادکست موفقیت قصد داریم تمسخر و خودباوری به شخصیت رو بررسی کنیم. البته گوشه چشمی هم به داستان گروه بندی جام جهانی داریم.

اگر خاطرتون باشه زمانی که سال 2017 گروه بندی کشورها انجام شد، و فوتبال ایران با فوتبال های مطرح دنیا هم گروه شد، حواشی زیادی را به دنبال داشت. تحلیل ها در قالب جک و طنز و بیشتر به سمت تمسخر پیش می گرفت. بازیکنانی که با زحمت زیاد وارد تیم فوتبال شده بودند، از سوی بسیاری به تمسخر گرفته شدند. البته این تنها مثالی از رفتار ما ایرانیان در مقابل پدیده ها و موضوعاتی بود که همواره در حال رخ دادن است.

 

پادکست موفقیت – دست کم گرفتن خویشتن

یکی از عادت های ناپسند اغلب ما دست کم گرفتن خویشتن و نداشتن خودباوری است. به همان قضیه گروه بندی جام جهانی باز می گردیم. در آن زمان ژاپن به عنوان یکی فوتبال های نه چندان مطرح با گروه های قدرتمند هم گروه شد. اما مردم این کشور به جای تمسخر فوتبالیست ها و قهرمانانش، موضع تشویق را در پیش گرفت. آنچنان که دیدیم در بازی 2018 ژاپن به موفقیت های نسبی دست پیدا کرد.

این داستان را به تمامی زوایای پیدا و پنهان زندگی روزانه تعمیم دهیم. ما دقیقا به همین نحو رفتار می کنیم. ما همواره در حال تمسخر خودمان هستیم. تصور کنید یک عقرب خودش را نیش بزند! دقیقا ما همین کار را با خودمان می کنیم بدون آنکه متوجه سوء رفتارمان باشیم. یا حتی بدانیم چه نتایجی در انتظارمان است.

ما چه در صحنه های ملی و چه در زندگی شخصی همیشه گل به خودی می زنیم. ما خودمان را باور نداریم. حتی کسانی را هم که به موفقیت می رسند، باور نداریم. سعی می کنیم با تمسخر آنها کمبودهای خود را مخفی کنیم.

نتایج تمسخر و نداشتن خودباوری

یه فرد را تصور کنید که با یک چماق بر سر خود میزند. این قضیه جالب است؟ خیر. بر سر کوبیدن، تمسخر و خود بینی هم به همین شکل است. اگر به بازی های فوتبال نگاه کنیم بهتر متوجه این قضیه می شویم. تیم هایی که در آن بازیکنان تا آخرین لحظه تمام تلاش خود را برای شکست دادن رقیب و پیروی به کار می بندند، پیروز میدان هستند. به اطرافیان خود نگاه کنید. اغلب کسانی که تا آخرین لحظه تلاش می کنند تا به هدف خود دست پیدا کنند، پیروزند. از نظر مالی، تحصیلی، وضعیت اجتماعی و شرایط شغلی برتر از دیگران هستند. شاید بگویید این افراد شانس بهتری دارند. اما نه این تلاش است که شانس را می سازد.

پادکست موفقیت نداشتن خودباوری نتیجه تمسخر و تحقیر خود

تغییر زوایه دید برای خودباوری

در این پادکست موفقیت می خواهیم بگوییم بیاید زاویه دیدمان را نسبت به خود تغییر دهیم. خندیدن خوب است. اما هر چیزی ارزش خندیدن ندارد. خندیدن به چه قیمتی؟ به قیمت از دست رفتن خودباوری و تحقیر شخصیت خودمان؟ ما باید یاد بگیریم به هر قیمتی نباید بخندیم. باید تمرین کنیم در اینگونه مواقع سعی نکنیم با تمسخر شاد شویم. کافیست از خودمان بپرسیم راستی با خندیدن و دست کم گرفتن خودمان چه چیزی نصیبمان می شود؟ تنها چند لحظه شاد می شویم و میخندیم. اما بعد از آن چه می شود؟ خودباوری را دست می دهیم.

مطمئنا نتیجه آن بسیار رعب آور می شود. به تدریج این ذهنیت در ما بوجود می آید که توانایی انجام هیچ کاری را نداریم. پس طبق آنچه که در این پادکست موفقت گفته شد ابتدا باید ذهنیت، گفتار و سپس رفتارمان را نسبت به خودمان تغییر دهیم.

متن کامل گفتار خودباوری در پادکست موفقیت آمده است.

 

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

4 دیدگاه. Leave new

  • ملیکا نجفزاده
    بهمن 12, 1396 8:23 ق.ظ

    درود بر شما و خدا قوت.
    لطفا پادکست هارا سریعتر آپدیت کنید.الان 2 ماهه آخرین پادکست بروز رسانی نشده و پادکست جدیدی قرار داده نشده.ممنون

    پاسخ
    • خودساخته
      بهمن 18, 1396 1:17 ق.ظ

      سلام
      وقت بخیر
      تشکر می کنیم از پیگیری و البته حوصله شما. انشاالله به زودی پادکست های جدیدی بر روی سایت خواهیم گذاشت.

      پاسخ
  • واقعا فوق العاده بود

    پاسخ

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست