مقالهوبلاگ

با این 12 کلید، درست به هدف بزنید

اشتراک گذاری این مطالب در:

امروزه آن قدر تکنولوژی گسترده شده است که حتی عملا تصور زندگی بدون اینترنت غیر ممکن است. یکی دیگر از نمونه های پیشرفت تکنولوژی گسترش تلفن های هوشمند است؛ بگونه ای که در کشورمان کمتر کسی را می توانیم پیدا کنیم که تلفن هوشمند نداشته باشد. تکنولوژی نیز مانند چیزهای دیگر هم منافع زیادی دارد وهم اگر درست استفاده و مدیریت نشود می تواند ضررهای قابل توجه و حتی غیر قابل جبرانی به کاربران وارد کند. یکی از مضرات اینترنت و تلفن های همراه، استفاده بیش از حد و معتادگونه از آن ها است. خصوصا وقتی گوشی خود را در دست می گیرید و ساعت ها بی آنکه متوجه گذر زمان شوید، در شبکه های اجتماعی غرق می شوید.

به همین جهت در این مقاله به بیان 12 راهکار عملی برای مدیریت صحیح زمان، هنگام استفاده از اینترنت می پردازیم. 12 راهکاری که اگر به کار بگیرید می توانید با مدیریت صحیح زمان و دیگر منابع، کار یا کارهایتان را در زمان مناسب انجام دهید و درست به هدف بزنید.

راهکارهای عملی برای مدیریت صحیح زمان

در حال حاضر آنلاین بودن و مفید واقع شدن می تواند به عنوان یک تناقض به نظر برسد. اما با همه این تفاسیر، اینترنت دریای بی پایانی از اطلاعات است که می توان از آن به بهترین نحو استفاده کرد و هر اطلاعاتی را که نیاز داریم از آن استخراج کنیم. با این حال ممکن است هنگام کار با اینترنت و جست و جو دچار سردرگمی و حواس پرتی شوید.

گاهی زمانی که خود من در اینترنت در حال جستو جو هستم دچار همین سردرگمی می شوم. بعضی مواقع متوجه می شوم که چند ساعت آنلاین بودم و تقریبا 50 زبانه مرورگر را باز کرده ام و متاسفانه هیچ گونه پیشرفتی نداشتم و به هدف خودم نرسیده بودم. من در میان انبوهی از اطلاعات گم شده ام و در بسیاری از موارد توجهم به چیزهای غیر مرتبط و بیهوده جلب شده بود.

همه ما تلاش می کنیم که منابع اطلاعاتی خود و نحوه استفاده از آنها را به هنگام استفاده از اینترنت کنترل کنیم. راهنمایی های زیر به شما کمک می کند تا از زمان آنلاین بودن خود به طور موثرتری استفاده کنید، بنابراین می توانید از قدرت اینترنت و منابع اطلاعاتی آن به خوبی استفاده کنید، بدون این که تمرکز خود را از دست بدهید. در ادامه این نوشته به 12 کلید برای مدیریت زمان و رسیدن به اهدافتان، در زمانی که شما آنلاین هستید اشاره می کنیم.

این یکی از عقاید من است، تمرکز و سادگی. سادگی می تواند سخت تر از پیچیدگی باشد: شما باید سخت کار کنید تا ذهن خود را برای دستیابی به سادگی پاک کنید. اما این کار ارزشش را دارد، زیرا هنگامی که شما این کار را می کنید می توانید کوه ها را حرکت دهید.

استیو جابز

1. با فکر شروع کنید و هدفتان را مشخص کنید

قبل از آنلاین شدن و استفاده از اینترنت درباره هدف و کار خود فکر کنید و بر روی آن تمرکز کنید. درست همانند نوشتن یک مقاله، ابتدا باید موضوع  خود را مشخص کنید و سپس تحقیق خود را انجام دهید. این کار به شما کمک می کند که نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. برای این که بتوانید به خوبی جست و جو کنید باید هدفتان را بدانید. همچنین مهم است که مشخص کنید که هدف شما از رفتن به اینترنت چیست و نتیجه نهایی که به دنبال جست و جوی آن هستید چیست؟

این می تواند دشوار باشد – اما باید برای انجام آن تلاش کنیم. این کار به تلاش ما بستگی دارد. منابع آنلاین و اینترنت به شما در رسیدن به هدفتان کمک می کند.

2. زمان آنلاین بودن خود را برنامه ریزی کنید تا از جست و جو خسته نشوید

ممکن است چند ساعت یا چند دقیقه در اینترنت جست و جو کنید، اما چیزی را که به دنبال آن هستید پیدا نکنید. همیشه بهتر است زمان خود را برنامه ریزی کنید تا بتوانید سریع تر وآسان تر به هدف خود برسید. این یک دستورالعمل برای جست و جو در اینترنت است.

3. بر روی هدف خود متمرکز شوید

بدانید و به یاد داشته باشید که چه کاری می خواهید انجام دهید. می خواهید بدانید چگونه یک وب سایت ایجاد کنید؟ یا به دنبال یک سازنده وب سایت هستید؟ آن را برای خودتان مشخص کنید و به خود یاد آوری کنید که به دنبال چه کاری هستید و بر روی آن متمرکز شوید. توجه داشته باشید زمانی که شما از هدفتان دور شوید و در فضای اینترنت سردرگم شوید، نمی توانید به خواسته خود برسید و هدفتان را فراموش می کنید. اگر تمرکز خود را از دست دادید، بهتر است که به طور کامل کارتان را متوقف کنید و دوباره با تمرکز بیشتر شروع به کار کنید تا دچار سردرگمی نشوید وبه هدفتان برسید.

4. با استفاده از برنامه های مرورگر خوب و برنامه های بهینه ساز محیط فیزیکی خود را کنترل کنید و حواستان را جمع کنید

من از یک افزونه استفاده می کنم که فیس بوک را در ساعت های خاصی از روز مسدود می کند. البته علاوه بر افزونه، اپلیکیشن های مخصوص تلفن های هوشمند نیز وجود دارد. برخی از این برنامه ها حتی به شما می گویند که چه مدت زمانی در سایت های مختلف به صورت بیهوده صرف کرده اید. این واقعا به شما کمک می کند … به صورت صادقانه بگویم، من متوجه شدم که من مثل یک معتاد بودم و از اینترنت معتادانه استفاده می کردم. همچنین، اگر محیطی که در آنجا مشغول به کار با اینترنت و جستجو هستید آرام نباشد، باعث می شود حواس شما پرت شود و تمرکز کافی نداشته باشید. من شخصا همیشه در کتابخانه بهتر از خانه تمرکز دارم.

5. استراحت کنید

لحظاتی هستند که حواس آنقدرها هم چیز بدی نیست. مغز شما نیاز به تجزیه و تحلیل و پردازش اطلاعات دارد؛ بنابراین هنگامی که دچار سردرگمی و گیج شدن در اینترنت می شوید، بهتر است کمی استراحت کنید و به مغز خود آرامش دهید. در واقع بهترین ایده ها وقتی به ذهن ما می رسد که ما تمرکز و آرامش ذهنی داشته باشیم. در بعضی از مواقع شما به طور طبیعی خود را به صورت حواس پرت وسردرگم می بینید. از این زمان به عنوان زمان تعیین شده برای استراحت استفاده کنید.

6. اهداف کوتاه مدت را تعیین کنید

ما وقتی اهدافمان را کنار می گذاریم، فقط به عنوان یک مصرف کننده اطلاعات هستیم و هیچ چیز مفیدی کسب نمی کنیم. یک کسب و کار سودآور آنلاین و یا وبلاگ نویسی می تواند عالی باشد. اما آنچه که مهم است این است که امروز یا در 7 روز آینده می توانید این کار را انجام دهید و به هدفتان نزدیک شوید؟ شاید این که اهدافتان را به صورت هفتگی بنویسید و به آن ها دقت کنید، بتواند به شما برای درک و رسیدن به هدفتان و جایی که استحقاق آن را دارید کمک کند. گام های کوچک و مداوم و داشتن زمان بندی شما را در رسیدن به اهدافتان کمک می کند.

7. خلاص شدن از کمال گرایی

این  تمرین و تکرار است که باعث موفقیت و عالی شدن می شود. یک معلم و راهنما شاید بتواند تجربه های با ارزش و مهمی را در اختیار شما قرار دهد، اما همیشه نمی تواند به شما برای رسیدن به موفقیت کمک کند. گاهی اوقات شما باید چیزی را (نام تجاری،…) انتخاب کنید، با آن همراه شوید وب ا آن روبرو شوید و خودتان آن را امتحان کنید. بدترین چیزی که می تواند اتفاق بیفتد درس گرفتن شما از یک اشتباه است.

8. به طور مرتب بررسی کنید

بررسی و بازبینی برای هر هدفی منطقی است و می تواند روزانه یا هفتگی باشد. با اینحال این بازبینی هدف باید ثابت و همیشگی باشد. وقت خود را صرف کار و هدفتان کنید و در نظر بگیرید که برای رسیدن به هدفتان چه مقدار تلاش می کنید. همیشه تلاش خود را برای هدفتان ادامه دهید و در صورت لزوم توجه کنید که چگونه رفتارتان را با هدفتان همسو کنید.

9. آفلاین شوید

شما باید از اینترنت خارج شوید (به اصطلاح آفلاین شوید) و بر روی هدفتان تمرکز کنید. بیرون بروید، روی نیمکت بنشینید، کار کنید، فکر کنید یا فقط از محیط زیست الهام بگیرید. اگر به اینترنت نیاز دارید از آن استفاده کنید ولی مدت زمان استفاده خودرا کنترل کنید. شما باید تصمیم بگیرید که به چه چیزی فکر کنید و فکرتان را کنترل کنید.

10. به یاد داشته باشید اول روی تجربیات زندگی، ارتباطات و تفکراتتان تمرکزکنید

این که با فردی با تجربه وآگاه ملاقات کنید یا در یک کارگاه، جلسه یا سمینار در شهر خود شرکت کنید و یا داوطلبانه در یک مراسم مرتبط با هدفتان شرکت کنید، می تواند فرصت بسیار خوب و ایده الی باشد. محیط های بدون اینترنت، فرصت های طلایی برای کسب مهارت و دانش هستند .ما باید به دنبال این فرصت ها برویم. زیرا هیچ چیزی نمی تواند جای تجربه و ارتباطات واقعی زندگی را بگیرد.

11. کم کردن آشفتگی های ذهنی

برای دسترسی به توان بالقوه خلاقیت، باید آشفتگی ها و پراکندگی های ذهنی خود را کم کنید. محدود کردن تعداد زبانه ها بر روی کامپیوتر (به طور جدی)، همانند کارهایی که در یک هفته، روز یا ماه انجام می دهید به شما کمک قابل توجهی در انجام جستجو در اینترنت می کند. از بین بردن چیزهای غیر ضروری، امری لازم است.

12. پایان دادن به آنچه شما شروع می کنید

به پایان رساندن کار در اینترنت، یک مسئله بزرگ است. اما اگر شما مشخص کرده اید که هدف شما چیست و چه کاری می خواهید انجام دهید، پایان رساندن کار شروع شده برایتان آسان تر می شود. به عنوان مثال، این مقاله زمان بیشتری را نیاز داشت تا تمام شود. اما من تصمیم گرفتم که قبل از هر چیز دیگر باید این مقاله را تمام کنم و مطمئنا احساس خوبی از انجام این کار داشتم.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

3 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست