درمان تنبلیرشد فردیمقالهوبلاگ

چگونه تنبلی را کنار بگذاریم ؟ راه حلی عملی برای غلبه بر تنبلی

اشتراک گذاری این مطالب در:

تنبلی و جلوگیری از تنبلی، مشکل بی چون و چرای بسیاری از مردم است. خیلی ها از کار ها به خاطر تنبلی زیاد انجام نمی شود و خیلی ها هم نیمه کاره می ماند. در این مقاله از سایت خودساخته می خواهیم بدانیم چگونه تنبلی را کنار بگذاریم و چگونه بر تنبلی غلبه کنیم.

قبل از این که بدانیم چگونه تنبلی را کنار بگذاریم

برای درمان تنبلی اجازه بدهید نکته بسیار مهمی را به شما بگویم. فرقی ندارد تا به حال چطور زندگی می کردید. هر زندگی که داشته اید، مربوط به گذشته است. هر زمان که بخواهید می توانید زندگی تان را عوض کنید. پس اگر تا به امروز انسان تنبلی بوده اید، می توانید کاملا تغییر کنید. شما این پتانسیل را دارید که به یک فرد بسیار فعال و پر جنب و جوش تبدیل شوید. ولی فراموش نکنید که باید بهای آن را بپردازید. کسب هر موفقیتی، بهایی دارد که باید پرداخت شود. منظور من از بها، لزوما بهای مادی نیست. بهای تغییر شخصیت شما، می تواند کم کردن تفریحات و افزایش تلاش شما باشد. پس، لطفا ادامه ی مقاله را، با آگاهی به این نکته ی خیلی مهم بخوانید.

شاید واقعا تنبل نیستید!

یکی از دلایلی که باعث می شود کارهایتان را انجام ندهید، این است که نمی دانید چه کنید. در واقع شاید شما اصلا آدم تنبلی نباشید ولی چون نمی دانید چه کنید، هیچ کاری نمی کنید. و چون هیچ کاری نمی کنید، فکر می کنید تنبلید. کمی فکر کنید.

قبل از اینکه بدانید باید چگونه تنبلی را کنار بگذاریم ، اول ببینید که آیا واقعا تنبل هستید یا نه؟ آیا کار مهمی برای انجام دارید که پشت گوش می اندازید؟ اگر ندارید، پس باید برای خودتان هدف تعیین کنید. بعد از آن برای هدف تان برنامه بریزید و تمام توان تان را به کار بگیرید تا به هدف تان برسید. پس اگر هدف ندارید، لازم نیست دنبال جواب سوال “چگونه تنبلی را کنار بگذاریم” باشید. اول به هدف تان آگاهی پیدا کنید.

بزرگ فکر کنید ولی کوچک شروع کنید

در کتاب های موفقیت و رشد فردی، درباره اهمیت افکارمان زیاد خوانده ایم. در این کتاب ها توصیه ی اکید می شود که بزرگ فکر کنیم. اما این توصیه، گاهی اوقات نه تنها تاثیر خوبی بر زندگی ما ندارد، بلکه برای ما مضر است. چون بعضی از ما، این حرف را اشتباه متوجه می شویم. یک نکته ی مهم برای غلبه بر تنبلی این است که بدانیم لازم نیست بزرگ شروع کنیم. درواقع بسیاری از افراد چون فکر می کنند که توانایی انجام یک کار را ندارند، در انجام آن تنبلی می کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، توصیه می کنم با حداقل امکانات ممکن شروع کنید و کمال گرایی را کنار بگذارید. شما باید در راه رسیدن به هدف تان بزرگ شوید نه اینکه از ابتدا بزرگ باشید.

قانون 5 ثانیه

یکی از دلایل تنبلی ما انسان ها، مغز ماست. مغز ما از مصرف کردن انرژی بیشتر خوشش نمی آید. پس ما را از انجام کار ها منصرف می کند. برای جلوگیری از تنبلی ، باید یک نکته ی مهم را درباره مغز بدانیم. و آن نکته این است که مغز ما برای اینکه ما را از کاری منصرف کند، چندین مکانیسم دفاعی دارد. اما خوشبختانه این مکانیسم های دفاعی، با تاخیر 5 ثانیه ای شروع می شوند. یعنی شما بعد از اینکه تصمیم به انجام کاری گرفتید، 5 ثانیه برای اقدام فرصت دارید. اگر ظرف 5 ثانیه اقدام نکنید، باید با مکانیسم های دفاعی مغز دست و پنجه نرم کنید. اقدام شما لازم نیست حتما اقدام بزرگی باشد. این اقدام می تواند باز کردن یک کتاب برای خواندن باشد. همین یک نکته، یک جواب بسیار خوب برای سوال “چگونه تنبلی را کنار بگذاریم” است. پیشنهاد می شود کتاب قانون 5 ثانیه را حتما مطالعه کنید.

چگونه تنبلی را کنار بگذاریم ؟ با قلم و کاغذ!

هرگز لیست نوشتن را دست کم نگیرید. ممکن است در ذهن تان هزاران ایده و برنامه باشد. اما برای اینکه به آن ها نظم و سروسامان بدهید، باید آن ها را یادداشت کنید. هرکاری که در روز می خواهید انجام بدهید را لیست کنید. اجازه دهید مغزتان، انرژی اش را برای فکر کردن مصرف کند نه برای حفظ کردن. برای غلبه بر تنبلی ، باید تا جایی که امکان دارد، ذهن شفافی داشته باشید. برای داشتن ذهن شفاف تر، نوشتن معجزه می کند! اهداف تان را روی کاغذ بیاورید و سعی نکنید در ذهن تان نگه دارید.

شکست بخورید تا تنبل نباشید!

ترس از شکست، یکی از عواملی است که باعث می شود مردم در کارهایشان تنبلی کنند. برای جلوگیری از تنبلی ، باید با ترس از شکست کنار بیایید. بدانید و آگاه باشید که هیچ فرد موفقی در جهان وجود ندارد که هرگز در زندگی شکست نخورده باشد.

موفق ترین فردی که می شناسید هم در زندگی اش شکست را تجربه کرده است. شکست برای شما یک کلاس درس است. باید از شکست هایتان تا می توانید درس بگیرید و از آن پلی بسازید برای رسیدن به موفقیت ها. نگذارید ترس از شکست، اقدام شما را به تاخیر بیندازد. کسی که شکست نخورده، یعنی کاری نکرده. پس یک راه برای این که بدانیم چگونه بر تنبلی غلبه کنیم ، این است که از شکست خوردن نترسیم.

حواس پرتی را از بین ببرید

افراد زیادی هستند که دنبال جواب سوال “چگونه تنبلی را کنار بگذاریم” یا “چگونه بر تنبلی غلبه کنیم” هستند، اما بعد از اینکه چند مطلب درباره ی آن خواندند، صفحه را می بندند و به سراغ موبایل می روند و به هیچکدام از آن مطالب عمل نمی کنند.

موبایل یکی از اصلی ترین عوامل حواس پرتی است. بار ها برای خود من اتفاق افتاده که قصد شروع کاری را داشتم، اما قبلش مشغول کار با موبایل شدم و کلا زمان از دستم در رفته. این روز ها دلایل زیادی برای حواس پرتی وجود دارد. اما اجازه ندهید آن ها تمرکز شما را از هدف تان دور نگه دارند. حواس پرتی باعث تنبلی می شود. در نتیجه برای جلوگیری از تنبلی ، باید تمرکز بیشتری داشته باشیم.

چگونه تنبلی را کنار بگذاریم ؟ خواب!

نه کم بخوابید و نه زیاد. خواب شما باید به اندازه باشد. این اندازه در افراد مختلف متفاوت است. ممکن است مقدار خواب شما، کم اهمیت جلوه کند، اما مطمئن باشید برای غلبه بر تنبلی، به خواب کافی نیاز دارید.

برای مقابله با تنبلی می‌توانید ذهن خود را تغییر دهید. اگر قادر به این کار نیستید، خودساخته شرکت در دوره «قاتل رویاهات اینجاست» را به شما توصیه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی عکس زیر کلیک کنید:با تنبلی چه کنم پاسخ را در اینجا پیدا کنید

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست