فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

زندگی چیزی بیشتر از پول درآوردنه

اشتراک گذاری این مطالب در:

خودساخته یکی از سایت‌های موفقیت است که مطالب زیادی در آن به طور اختصاصی به موفقیت پرداخته است. اما هدف اصلی از موفقیت پول درآوردن و ثروتمند شدن نیست. بلکه داشتن حس رضایت و خوشبختی هدف اصلی ماست. حالا این احساس می‌تواند از طریق پول بدست بیاید و یا از طریق داشتن اعتماد به نفس و … .

درست که پول خوشبختی نمی‌آورد اما به همان اندازه بی‌پولی بدبختی می‌آورد. با این حال نباید تصور کرد که هدف نهایی و اصلی زندگی درآوردن پول است. چرخ زندگی باید تا آنجایی بچرخد که برای رفع نیازها محتاج کسی نباشید. برای بدست آوردن پول تلاش کنید. اما چیزهای دیگری را هم از یاد نبرید. چیزهایی مثل دوست داشتن، دوست داشته شدن، ارتباطات اجتماعی و تعاملات روزانه.

فواید روابط اجتماعی قوی

انسان موجودی ذاتا اجتماعی است که نداشتن ارتباط باعث بروز نقطه ضعف‌های زیادی در زندگی‌اش می‌شود. بخش زیادی از تلاش های ما برای بدست آوردن ثروت، خریدن ماشین خوب، خانه لوکس، لباس برند و … برای اینست که در بین مردم به فردی محبوب تبدیل شویم. اگر بگوییم همه این ثروت را به تنهایی و برای خودمان می خواهیم و نیت دیگری پشت آن نیست، شعار داده ایم.

چرا برند می پوشیم و اصرار داریم اسم برند لباس، عطر و ساعت یا گوشی همراه ما را همه بدانند؟ آیا غیر از این است که می خواهیم دیگران هم در جریان وضعیت زندگی ما باشند؟ خوب وقتی قرار باشد همه این چیزها را بدست آوریم و هر چیزی را که اراده کردیم داشته باشیم اما کسی در اطراف ما نباشد، آیا داشتن آنها همچنان شیرین است؟

پس پول درآوردن هم با هدف کسب محبوبیت بیشتر است. یعنی در نهایت همه چیز به کسب محبوبیت، داشتن ارتباط قوی و تعاملات با دیگران ختم می شود.

سلامت جسم و داشتن ارتباطات قوی با آدم ها

جالب است بدانید طی یک تحقیق مشخص شد که 70 درصد از شادی و حس رضایت درونی ما از روابط اجتماعی مان با دیگران نشأت می گیرد. اگر فرد پولداری باشید اما به فرد منزوی تبدیل شوید، سلامت روح و روان‌تان در خطر می افتد. شاید بگویید وقتی پول را بدست آوردیم آدمها خودشان به سمت ما می آیند. بله می آیند! اما این بار بخاطر شما نمی آیند بلکه بخاطر ثروت و پولتان می آیند و هیچ مهربانی واقعی در آن نیست.

توصیه خودساخته به شما اینست تا می توانید برای کسب ثروت تلاش کنید. اما از یاد نبرید که همه چیز پول نیست و در کنار آن به تفریحات زندگی، داشتن ارتباط سالم با دیگران هم اهمیت بدهید. گوشه گیری و انزوا اعتماد به نفس را می گیرد. کما اینکه این روزها آدم های زیادی را می بینم که ثروت زیادی دارند اما همچنان از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند.

به خودتان بیشتر اهمیت بدهید

هدف از پول درآوردن باید رفاه خود شما باشد و نه جلب نظر دیگران. اگر گوشی همراهتان را عوض کردید با این نیت باشد که خودتان از دوربین باکیفیت و ثبت خاطرات گذشته لذت ببرید. اگر می خواهید خودتان را به عذاب بدهید و با سختی زیاد چیزی را بخرید که توجه دیگران را جلب کنید، آن پول و داشته دیگر هیچ اهمیتی ندارد. این زندگی برای شماست و بنابراین باید از آن نهایت لذت را ببرید.

 

برچسب‌ها: , , , , , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست