اعتماد به نفسمقالهوبلاگ

موثرترین راه های نشان دادن اعتماد به نفس

اشتراک گذاری این مطالب در:

زبان بدن می‌تواند آنچه را که در ذهن‌تان عبور می‌کند، به دیگران نمایش دهد. گاهی بدون اینکه بدانید در ظاهر و حرکات بدن به گونه‌ای رفتار می‌کنید که دیگران به راحتی قادر به خوانش ذهن‌تان می‌شوند. البته این امر زمانی اتفاق می‌افتد که به صورت غیرارادی حرکات را از خود نشان دهید. وقتی زبان بدن در کنترل شما باشد، قطعا چنین اتفاقی نمی‌افتد.

اعتمادبه نفس از آن دست ویژگی‌هایی است که اگر در کسی وجود داشته باشد، به شخصیتی جذاب تبدیل می‌شود. از سوی دیگر، اطرافیان هم به او ایمان می‌آورند. به همین دلیل نشان دادن اعتماد به نفس بالا می‌تواند شما را به شخصیتی دوست‌داشتنی تبدیل کند. اما چه راهی برای این کار وجود دارد؟

از نظر خودساخته بهترین راه های نشان دادن اعتماد به نفس (Giving them confidence) عبارتند از:

همیشه صاف بایستید

یک راه نشان دادن اعتماد به نفس بالا راست ایستادن است. برای این کار شانه‌ها را به عقب و ستون فقرات را صاف نگه‌دارید. خمیدگی بدن نوعی ضعف درونی را برملا می‌کند. از سوی دیگر وقتی قامت شما ایستاده و صاف باشد بهتر می‌توانید نفس بکشید. این کار باعث می‌شود اعتمادبه نفس بیشتری هم پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس با بهترین توصیه ها

از درست کردن سر و وضع خودداری کنید

قبل از اینکه به ملاقات شخص مهمی بروید به سر و وضعتان رسیدگی کنید. موها را مرتب کنید. عطر خوشبو بزنید و لباس‌هایتان را اتو کنید. اما همین که به قرار ملاقات رسیدید و در حال صحبت کردن و یا شنیدن حرف‌های او بودید، از مرتب کردن موها یا دست کشیدن به سر وضع‌تان خودداری کنید. این کار نشان می‌دهد شما خجالتی هستید و می‌خواهید با مرتب کردن سر و وضعتان به نحوی دیگر در چشم طرف مقابل جلوه کنید. پس باید به نحوی رفتار کنید که گویی قضاوت طرف مقابل در مورد ظاهرتان، برایتان اهمیتی ندارد.

راه های نشان دادن اعتماد به نفس

با طرف مقابل تماس چشمی داشته باشید

روانشناسي اعتماد به نفس می‌گوید اگر زمان شنیدن صحبت‌های یک نفر به چشم‌های او نگاه کنید، از قدرت ذهنی شما حکایت دارد. اما وقتی چشم‌تان به زمین دوخته شود، گویی از روبرو شدن با او خجالت می‌کشید. به هر صورت نباید نشانه‌ای از خجالت کشیدن در شما وجود داشته باشد. باید با نگاه کردن به چشمان طرف مقابل نشان دهید از قدرت فوق‌العاده‌ای برخوردارید.

حرکات دست و پا را ترک کنید

بسیاری از افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، زمان ارتباط برقرار کردن با دیگران با دستان خود بازی می‌کنند. بعضی هم با حرکات پا سعی می‌کنند استرس ناشی از کمبود اعتماد به نفسشان را خنثی کنند. اما یک راه برای نشان دادن اعتمادبه نفس ترک کردن این حرکات است.

فشردن انگشتان دست، جویدن ناخن، به زمین زدن پا و یا بازی با ریش و سبیل و … همه از کمبود اعتماد به نفس حکایت دارد. این عادت‌ها را ترک کنید.

با آرامش صحبت کنید

یکی از راه های نشان دادن اعتماد به نفس بالا صحبت کردن با طمأنینه است. وقتی با آرامش و کلمه به کلمه صحبت می‌کنید طرف مقابل بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرد. وقتی تند تند و یا با صدای کم و بریده بریده حرف می‌زنید نشانه کمبود اعتماد به نفس است. زیرا استرس بیش از حد قدرت تکلم را می‌گیرد و اختیاری برای صحبت کردن ندارید.

قبل از گفتگو با افراد مهم حسابی تمرین کنید و اجازه ندهید استرس بر نحوه حرف زدنتان چیره شود.

سکوت کردن نشانه بدی نیست

برخلاف تصور رایج سکوت کردن نشانه کمبود اعتماد به نفس نیست. گاهی لازم است شنونده خوبی باشید و از صحبت کردن و پرحرفی بپرهیزید. حتی اگر طرف مقابل هم صحبت نمی‌کند، دلیل نمی‌شود برای شکستن سکوت هر حرفی را به زبان بیاورید. برای نشان دادن اعتمادبه نفس باید جملات خوب را بر زبان بیاورید. گوینده بودن به تنهایی کافی نیست. بلکه باید گوینده خوبی باشید.

حرکات زیبای دست را نشان دهید

روانشناسي اعتماد به نفس می‌گوید از پنهان کردن دست در جیب خودداری کنید. همچنین دست‌ها را روی یکدیگر قرار ندهید. بلکه با دست حرکات زیبایی را نشان دهید. برای مثال وقتی دو دست در مقابل همدیگر قرار می‌گیرند و یا با آن حرکات تاکیدی را نشان می‌دهید از اعتمادبه نفس حکایت دارد. اما وقتی فقط آن‌ها را فشار می‌دهید نشانه کمبود اعتماد به نفس است.

در واقع باید حرکات صحیح دست برای نشان دادن اعتمادبه نفس بالا را یاد بگیرید.

در زمان راه رفتن مقابل را نگاه کنید

آدم‌هایی که اعتماد به نفس پایینی دارند زمان راه رفتن، نگاهشان بیشتر متوجه اطراف است. این افراد مدام با خود فکر می‌کنند که دیگران در حال نگاه کردن به آن‌ها هستند. پس مدام اطراف را نگاه می‌کنند تا ببینند دیگران چطور نگاهشان می‌کنند. اما فردی که از اعتمادبه نفس بالایی برخوردار است، نگاه دیگران برایشان اهمیتی ندارند.

یکی از راه های نشان دادن اعتمادبه نفس نگاه کردن به انتهای مسیر و روبروست. در زمان راه رفتن قامت را صاف و ایستاده کنید. چشم‌تان به مقابل باشد و به اطراف نگاه نکنید. گویی هیچ کس جز خودتان در آنجا حضور ندارد.

نشان دادن اعتماد به نفس بالا

نکته پایانی

تمامی آنچه که در مورد روش‌های نشان دادن اعتماد به نفس بالا گفته شد، برای تبدیل شما به فردی کاریزما و قدرتمند بود. در واقع ما قصد نداریم با روش‌های جعلی شما را فریب دهیم یا اعتماد به نفس کاذب را در شما تقویت کنیم. در عین حال خودتان هم برای افزایش اعتمادبه نفس تلاش کنید.

اگر فکر می‌کنید از کمبود اعتماد به نفس رنج میبرید، خودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

برچسب‌ها: , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست