مقالهموفقیتموفقیت در کسب و کاروبلاگ

راز موفقیت در شرایط سخت ؛موفقیت بعد از شکست

اشتراک گذاری این مطالب در:

موفقیت در کسب و کار در شرایطی که همه چیز برایتان فراهم باشد، هنر نیست. هنرمند واقعی کسی است که بتواند از شرایط سخت عبور کند و به موفقیت برسد. زندگی عادلانه نیست. برای برخی از آدم‌ها از همان کودکی همه چیز فراهم است و به همین دلیل دستیابی آن‌ها به موفقیت کار سختی نیست. اما برای بسیاری هم سختی‌های زیادی از همان ابتدا در مسیر زندگیشان قرار دارد. پذیرش این موضوع که زندگی عادلانه نیست اما شما باید با تلاش عدالت را برقرار کنید، در عبور از شرایط سخت مؤثر است. پس با سایت موفقیت سلف مید همراه باشید.

راز موفقیت در شرایط سخت از نظر سایت خودساخته عبارت است از:

وضعیت فعلی را تصدیق کنید

تا زمانی که نپذیرید که در شرایط سختی قرار دارید، غرولند کردن هیچ فایده‌ای ندارد. برای کنار زدن مشکلات و سختی‌ها باید ذهن را نسبت به وضعیت پیش آمده آماده کنید تا بتوانید از پس آن برآیید.

بیشتر بخوانید: راه های افزایش اعتماد به نفس در رابطه عاشقانه

تا جوانید برای کنار زدن سختی‌ها بجنگید

یک راز موفقیت در شرایط سخت جنگیدن در زمان جوانی است. با افزایش سن، آدم‌ها از نظر جسمی و روحی ضعیف می‌شوند. بهترین زمان برای کنار زدن سختی‌ها اوایل دهه 20 و اوایل 30 سالگی است. در این زمان می‌توانید بهترین انتخاب‌ها را برای زندگی داشته باشید. البته به این معنی نیست که دهه 40 برای عبور از سختی‌ها دیر شده است.

بعد از این زمان کنترل زندگی کمی دشوار می‌شود. وقتی سومین دهه زندگی پشت سرگذاشته می‌شود، فشارهای زندگی هم افزایش می‌یابد. بعد از این هم دوره میانسالی است که باید با مشکلات دیگری دست و پنجه نرم کنید. اگر در دهه دوم یا سوم زندگی هستید، از همین حالا برای تغییر شرایط زندگی تلاش کنید.

بخاطر جدایی خود را به پرتگاه نیندازید

برخی از افراد بعد از یک جدایی عاطفی و یا شکست عشقی به طور کلی از همه چیز فاصله می‌گیرند. بله درست است شکست عاطفی واقعا دردآور است و فراموش کردن آن کار ساده‌ای نیست. اما دلیل نمی‌شود که باقی عمر را برای این اتفاق تلف کنید. بهترین راه بعد از جدایی، مشغول کردن ذهن است. تا زمانی که ذهن بیکار بماند فرصت فکر کردن به شکست عشقی را پیدا می‌کند. باید آنقدر تلاش کنید تا ذهن از اتفاقات گذشته فاصله بگیرد.

احساسات نسبی و فراموش شدنی هستند. درست مثل دوست داشتن غذا. شما در گذشته غذایی را دوست داشتید ولی اکنون آن را دوست ندارید یا برعکس. پس اگر اکنون شکست عشقی خورده‌اید، مطمئنا در آینده فرد دیگری وارد زندگی‌تان می‌شود که امروز را از یادتان خواهد بود. به فکر تغییر خودتان باشید.

دوستی‌ها را تغییر دهید

یک راز موفقیت در شرایط سخت بررسی کسانی است که دور و برتان را احاطه کرده‌اند. انسان موجود اجتماعی است و به دنبال عشق و دوستی می‌گردد. اما این موضوع دلیل نمی‌شود که با هر کسی ارتباط دوستانه داشته باشید. برای موفقیت باید به دنبال کسانی باشید که به رشدتان کمک می‌کنند.

حتی اگر دوستانی دارید که به آن‌ها عشق می‌ورزید اما هیچ تاثیری بر روی زندگی‌تان ندارند، همین حالا ارتباط خود با آن‌ها را کمرنگ کنید. به سراغ چهره‌های جدید بروید که در موفقیت‌تان نقش داشته باشند. از پیدا کردن دوستان جدید نترسید.

بیشتر بخوانید: برای آرامش اعصاب چه باید کرد؟

موفقیت در شرایط سخت

شکست‌ها عامل بدبختی نیستند

شکست گاهی آنقدر سخت می‌شود که عبور از آن به زمان نیاز دارد. آیا برای مالباخته‌ای که تمام ثروتش را یک‌شبه از دست می‌دهد، پذیرش شکست کار ساده‌ای است؟ مطمئنا نیست. اما گوشه‌گیری، انزوا و فکر کردن به شکست هم نمی‌تواند وضعیت را تغییر دهد.

یکی از رازهای موفقیت در شرایط سخت بلند شدن است. به شما حق می‌دهیم که بعد از یک شکست تا مدتی ناراحت باشید. اما این ناراحتی نباید ادامه‌دار و طولانی باشد. بعد از مدت کوتاهی باید به همه چیز خاتمه دهید و به دنبال راهی برای موفقیت بگردید. از شکست‌ درس عبرت بگیرید و راه قبلی را نروید.

حتی طلاق هم بهانه‌ای برای شکسته شدن نیست

همه کسانی که تصمیم به ازدواج می‌گیرند نگاه خوش‌بینانه‌ای به تصمیم‌شان دارند. آن‌ها اگر یک درصد احتمال طلاق را بدهد اصلا ازدواج نمی‌کنند. اما خوب این روزها طلاق و جدایی زیاد شده است و حتی شاید ما هم مجبور به تجربه چنین اتفاقی باشیم.

اگر به هر دلیلی زندگی‌ مشترک‌تان منجر به طلاق شد، نباید به این موضوع خیلی بدبینانه نگاه کنید. هیچ کس دلش نمی‌خواهد در راهروهای دادگاه قدم بزند و دادخواست طلاق را امضا کند. اما اگر این اتفاق ناخوشایند افتاد بپذیرید که جدایی بهتر از یک زندگی زجرآور است. باور به این نگرش تا حدی می‌تواند به بهبود وضعیت روحی‌تان کمک کند.

بیشتر بخوانید: رازهای جذابیت چیست و چطور می توان قلب همه را در دست گرفت؟

از دست دادن شغل

از دست دادن شغل در بسیاری از مواقع می‌تواند ویرانگر ذهن باشد. در بدترین حالت اینست که گرسنه بمانید و یا سقفی نباشد که زیر آن زندگی کنید. البته چنین اتفاقی زمانی می‌افتد که فکر کنید آدم به درد نخوری هستید و دست روی دست بگذارید. تا زمانی که استعداد و مهارت انجام کاری را دارید، نه گرسنه می‌مانید و نه بی‌خانمان می‌شوید. بنابراین برای پیدا کردن شغل دیگری تلاش کنید. مطمئنا در جای دیگری، افرادی هستند که انتظار استخدام شما را می‌کشند.

بیشتر بخوانید: 6 راز موفقیت زنان ثروتمند دنیا ؛ شاهزاده سوار بر اسب سفید آرزوهای خود باشید

راز موفقیت در شرایط سخت از نظر سایت خودساخته

در پایان

آنچه گفت شد راز موفقیت در سخت‌ترین شرایط بود که سعی کردیم بدترین موارد را برایتان تداعی کنیم. به هر حال موفقیت چیزی نیست که یک شبه و به راحتی بدست بیاید. ممکن است اتفاقات تلخ‌تری را هم تجربه کنید که ما از ذکر آن غافل بودیم. برای عبور از سختی باید اراده خود را قوی‌تر کنید.

اگر فکر می‌کنید در کسب و کارتون به اندازه کافی موفق نیستید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست