وبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

اجازه نده احمق ها تو رو متوقف کنن

اشتراک گذاری این مطالب در:

آدم های منفی‌باف و سمی یکی از دلایل درجا زدن بسیاری از شماست. اگر این نوع از آدم‌ها را در اطراف خود دارید، بهتر است از آن‌ها فاصله بگیرید. یا شاید هم بهتر باشد نحوه رفتار با آدم های سمی را یاد بگیرید. اما ویژگی های این افراد چیست؟ چطور آدم های سمی را تشخیص دهیم؟

این افراد همیشه شاکی هستند

افراد منفی نگر همیشه نسبت به همه چیز گلایه دارند. هر کسی را مقصر وضعیت بد خود می‌دانند ولی خودشان را هیچ‌گاه سرزنش نمی‌کنند. از نظر آن‌ها در شهر، محل کار، دانشگاه و … وضعیت خوبی ندارند. همیشه از آدم‌ها اطراف گلایه دارند. احساس می‌کنند شرایط بر وفق مرادشان نیست. اگرچه مشکلات هست اما این دسته از افراد قادر به دیدن نیمه پر لیوان نیستند.

نسبت به همه چیز بدبین هستند

واقع بینی یکی از راه‌های فاصله گرفتن از بیراهه و گودال‌هاست. اما این واقع‌بینی نباید به بدبینی محض تبدیل شود. افراد بدبین کمی هم حسادت دارند و نمی‌خواهند کسی در اطرافشان به موفقیت برسد. این افراد نگاه مثبتی به زندگی، آینده، تحصیلات و شغل ندارند.

خود را قربانی می‌دانند

آدم های سمی خود را قربانی شرایط و یا دیگران می دانند. به همین دلیل با دادن انرژی منفی شما را هم نسبت به همه چیز بدبین می کنند. این افراد فکر می کنند از نظر بهره هوشی نسبت به دیگران یک پله بالاتر هستند ولی شرایط اجازه بالا رفتن را به آنها نداده است.

چطور با آدم های سمی رفتار کنیم؟

حالا که ویژگی‌های این آدم ها را شناختید لازم است با آن‌ها منطقی رفتار کنید. در این صورت توصیه های زیر را مدنظر داشته باشید:

ارتباط خود را فقط به موارد ضروری محدود کنید

با آدم های منفی باف چه نسبتی دارید؟ آیا از دوستان صمیمی شما هستند؟ آیا همکار هستید؟ ایا از خویشان نزدیک‌تان هستند؟ در صورتی که یک فرد منفی باف فقط دوست شماست مجبور نیستید همیشه با او بمانید. در صورتی که همکارتان است فقط در حیطه شغلی با او ارتباط داشته باشید.

شما نیازی به آن‌ها ندارید

اگر خود وابسته به چنین افرادی بدانید، خیلی زود تحت تاثیر حرف‌هایشان قرار می گیرید. به طور کلی وقتی ما احساس کنیم به فردی نیاز داریم سعی می کنیم خود را به رنگ و لعاب او درآوریم. وقتی کسی بیش از حد منفی باف است، باید قبول کنید بدون او هم می توانید زندگی کنید. پس دلیلی ندارد که بخواهید بیش از حد به او نزدیک شوید و یا افکارش را بپذیرید.

خودآگاه باشید

وقتی در ارتباط و تعامل با افراد منفی باف کنترل ذهن را به دست بگیرید تحت تاثیر چنین افکاری قرار نمی گیرید. در بیشتر مواقع این ناخودآگاه ماست که باعث می شود تحت تاثیر افکار و صحبت‌های منفی دیگران قرار بگیریم. اگر مجبورید با آدم های سمی و منفی باف ارتباط داشته باشید، در زمان شنیدن صحبت هایشان تمرکز داشته باشید. کنترل ذهن را به دست بگیرید و هر سخنی را نپذیرید.

اگر بخاطر ارتباط با آدمهای سمی اعتماد به نفس خود را از دست دادید، نگران نباشید. زیرا خودساخته به فکر شماست. می توانید در دوره «کیمیاگر» شرکت کنید. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست