درمان استرسمقالهوبلاگ

درمان استرس رانندگی؛کاربردی ترین راه‌هایی که به شما نمی‌گویند

اشتراک گذاری این مطالب در:

استرس رانندگی برای افرادی که تازه برای دریافت گواهینامه اقدام کرده‌اند، یک مشکل بزرگ است. من خودم شخصا در این مورد استرس زیادی داشتم. به همین خاطر دوست داشتم موفقیت در دریافت گواهینامه را با شما در میان بگذارم. از سویی عاشق رانندگی کردن بودم و از سوی دیگر ترس زیادی برای این کار داشتم. مطمئنا این مشکل برای بسیاری از افراد وجود دارد. دلایل زیادی وجود دارد که باعث ترس از رانندگی کردن می‌شود. البته نگران نباشید راههایی هم برای درمان استرس در رانندگی وجود دارد. در ادامه به همین موضوع می‌پردازیم.

درمان استرس قبل از امتحان رانندگی

قبل از اینکه برای آزمون رانندگی آماده شوید، نیاز دارید چندین تکنیک را با خود تمرین کنید:

  • یادگیری را به گرفتن گواهینامه ترجیح دهید.
  • از مقایسه کردن خود با دوستان و یا کسانی که با شما وارد کلاس شده‌اند، خودداری کنید.
  • وقتی به تمرین می‌روید، افسر را در کنار خود تجسم کنید.
  • در هر بار تمرین رانندگی فکر کنید افسر در کنار شما نشسته و در حال تمرین هستید.
  • برای درمان استرس در رانندگی تمرکز خود را بر روی پدال‌ها قرار دهید.
  • از فکر کردن به موضوعات حاشیه‌ای خودداری کنید.
  • قبل از آزمون به مدت 10 دقیقه نفس عمیق بکشید.
  • به قبول شدن فکر نکنید. بلکه به خوب رانندگی کردن و ثابت کردن خودتان فکر کنید.
  • اگر مدام به لحظه رد شدن فکر کنید، بدون شک خیلی زود کار را خراب می‌کنید.

درمان استرس رانندگی با تمرین کردن

تا به حال چیزی در مورد حافظه عضلانی شنیده‌اید؟ حافظه عضلانی در عضلات شما نیست بلکه در مغز شما قرار دارد. این قسمت مدیریت عضلات و اعضا بدن را برعهده می‌گیرد. حافظه عضلانی زمانی تکمیل می‌شود که در یک کار تمرین زیادی کرده باشید. با تمرین زیاد بین مغز و عضلات ارتباط برقرار می‌شود.

بنابراین حتی زمانی که چشم‌هایتان در حال نگاه کردن به آینه و یا اطراف است، عضلات به طور خودکار شروع به کار می‌کنند. لازم نیست که خیلی نگران حرکت پاها بر روی کلاچ، ترمز و یا گاز باشید. تمرین کردن باید آنقدر زیاد باشد که پاهایتان بدون اینکه به آن‌ها فرمان دهید پدال‌های خودرو را کنترل کنند. در واقع حافظه عضلانی مثل یک همکار یا دوست در شرایط امتحان به کمکتان می‌آید. فقط کافیست با تمرین زیاد آن را تقویت کنید.

درمان استرس قبل از امتحان رانندگی

درمان استرس امتحان رانندگی

وقتی وارد روز آزمون شدید، اگر مدام به افسر و لحظه رد شدن یا قبول شدن فکر کنید، شانس موفقیتتان کم می‌شود. در واقع باید به هیچ چیز جز خوب رانندگی کردن فکر نکنید. تمرکز کردن بر روی هدف می‌تواند فکرتان را از افسر و یا ترس از رد شدن رها کند.

برای درمان استرس امتحان رانندگی راه‌های زیر را امتحان کنید:

از مقایسه کردن بپرهیزید

برای درمان استرس رانندگی باید از مقایسه کردن خود با دیگران بپرهیزید. اگر کسانی که با شما وارد آزمون شدند و رد یا قبول شده‌اند، به معنای رد یا قبولی شما نیست. مطمئنا شرایط آن‌ها تا حدود زیادی با شما تفاوت دارد. بسیاری از کسانی که موفق می‌شوند، ممکن است مدت‌ها قبل در این کار تمرین کرده باشند. پس اگر شما نتوانستید به خوبی آن را انجام دهید، به معنای ضعیف بودنتان نیست. اگر هم کسی مدام در آزمون رد می‌شود، ممکن است به این کار علاقه‌ای نداشته و یا مهار کافی را کسب نکرده باشد، پس نمی‌تواند دلیل رد شدن شما باشد.

اگر پیش‌تر رد شدید به معنای این نیست که مجددا رد می‌شوید. استرس ناشی از رد شدن‌های سابق شانس قبولی‌تان را کم می‌کند.

دلیل استرس را پیدا کنید

وقتی از دلیل استرس رانندگی صحبت می‌کنیم یعنی باید ریشه اصلی را پیدا کنید. گاهی شما به رانندگی مسلط نیستید و یا به دلیل اشتباهات قبلی دچار ترس و استرس می‌شوید. برای مثال شاید عکس‌العمل شما در مواجهه با خطر و یا عوض کردن دنده کم است. ناتوانی در یک کار باعث ترس و استرس می‌شود. وقتی به طور کامل به رانندگی مسلط باشید، دلیلی برای ترس و استرس باقی نمی‌ماند.

به حرف‌های دیگران توجهی نکنید

در بیشتر مواقع استرس در رانندگی بخاطر صحبت‌های دیگران است. وقتی مدام از اشتباهاتشان صحبت می‌کنند باعث می‌شود فکر کنید شما هم دچار همان اشتباه می‌شوید. قبل از آزمون با هیچ‌کس صحبت نکنید و فقط فکر خود را بر روی درست رانندگی کردن متمرکز کنید.

درمان استرس در رانندگی /

در زمان تمرین خود را در شرایط آزمون قرار دهید

وقتی در حال تمرین رانندگی هستید، با افسر را در کنار خود تجسم کنید. از سوی دیگر باید مدام فکر کنید مربی در کنار شما نیست و حالا باید به نحو احسن خودرو را هدایت کنید. یکی از اشتباهات رایج این است که با وجود مربی خیالتان راحت می‌شود. بنابراین تمرکز اصلی را از دست می‌دهید و مربی کنترل را به دست می‌گیرد.

برای درمان ترس و استرس رانندگی باید خود را در شرایط آزمون قرار دهید. عجله نکنید و با آرامش کارتان را انجام دهید.

اعتماد به نفستان را بالا ببرید

یکی از راه‌های درمان استرس در رانندگی افزایش اعتماد به نفس و روحیه خودباوری است. اغلب ما به دلیل کمبود همین روحیه دچار استرس شدید می‌شویم. دشمن اصلی استرس، اعتماد به نفس است. پس به خودتان اعتماد کنید.

در پایان

امیدوارم این مطلب بتواند مشکل استرس رانندگی شما را برطرف کند. در صورت داشتن راه‌حل خوشحال می‌شویم با سایر دوستان در میان بگذارید.

اگر استرس بیش از حد زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است، خودساخته شرکت در دوره «خداحافظ استرس» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

انرژی درمانی چیست

برچسب‌ها: , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست