مقالهموفقیتموفقیت در کسب و کاروبلاگ

پدر پولدار تنها راه ثروتمند شدن نیست | راه های پولدار شدن

اشتراک گذاری این مطالب در:

برای موفقیت در هر کاری باید راه و چاه آن را یاد گرفت. اگر می‌خواهید به ثروت برسید هم باید راه های پولدارشدن را بلد باشید. چه خوشتان بیاید و چه نه؛ داشتن پدر پولدار تنها راهی نیست که شما را به رشد مالی و ثروت می‌رساند.

البته زیستن در خانواده‌ای مرفه تا حد زیادی روی سبک زندگی‌تان اثرگذار خواهد بود اما روش‌های مختلف دیگری هم برای درآمدزایی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید. حتی در شرایط اقتصادی خراب و وضعیت بحرانی سیاسی یک کشور هم می‌توان اقدام به درآمدزایی کرد و خود را نجات داد. اما چطور و چگونه؟ با ما همراه باشید تا از همه این موارد برایتان بگوییم.

۱.مهارت‌هایتان را تقویت کنید

یکی از راه های پولدار شدن و موفقیت در کسب و کار این است که مهارت‌های مختلفی کسب کنید و تلاش بنمایید تا از همه آنها برای خود تولید درآمد کنید. حتی در شرایط اقتصادی بد کلی موجود در یک کشور هم زندگی در جریان است و برخی تخصص‌ها بیش از سایرین موردتوجه و استفاده هستند. کمی خرج کنید و در کلاس‌ها و دوره‌های مهم و درآمدزا شرکت داشته باشید.

هر چقدر روی دانش و مهارت‌هایتان بیشتر سرمایه‌گذاری کنید، نتایج بهتری هم در راستای درآمدزایی کسب خواهید کرد. مثلا برنامه‌نویسی را در نظر بگیرید؛ این مهارت از جمله توانمندی‌هایی است که اگر در آن خبره باشید، در عصر و زمانه حاضر می‌توانید میلیون‌ها تومان درآمد کسب کنید. خوبی مهارت‌های مرتبط با فناوری در این است که تاریخ مصرف ندارند و به شما کمک می‌کنند تا با یادگیری مداوم، همیشه در راستای به‌روزرسانی اطلاعات و توانایی‌هایتان تلاش کنید و حرفی در بازار کار برای گفتن داشته باشید.

۲.پس‌انداز را یاد بگیرید

پس‌اندازکردن را در زندگی یاد بگیرید. خرج‌های بیهوده را کنار بگذارید. یادتان باشد که پولدار شدن بدون سرمایه یا با سرمایه به دانستن اصول مدیریت امور مالی وابسته است. یکی از این اصول هم پس‌اندازکردن است. اگر به دنبال یادگیری راه های پولدار شدن هستید، درآمدی که در ماه کسب می‌کنید، پس‌انداز کنید. البته هزینه ضروریات را بپردازید ولی حتما به‌دنبال این باشید که بخش اعظمی از پولتان را ذخیره و پس‌انداز کنید. این سبک از مدیریت امور مالی به شما کمک می‌کند که در مسیر جمع‌کردن سرمایه موفق ظاهر شوید.

راه های پولدار شدن را بلد هستید؟ باور کنید داشتن پدر پولدار تنها راه رسیدن به ثروت نیست

۳.خلاق باشید و کسب درآمد کنید

این روزها پولدار شدن بدون سرمایه هم مقدور است. گله و شکایت را کنار بگذارید و به ظرفیت‌های در دسترس فکر کنید. مثلا همین فضای مجازی به شما امکاناتی می‌دهد که قبل‌ترها در خواب هم به آنها نمی‌رسیدید. بله! این روزها بدون نیاز به داشتن مغازه و فروشگاه و حتی سرمایه اولیه می‌توانید از پلت‌فرم‌های فضای مجازی کمک بگیرید و اقدام به درآمدزایی کنید.

محصولات از حالت فیزیکی گرفته تا خدمات و محصولات الکترونیکی را تولید کنید و در این فضا به فروش برسانید. مطمئن باشید که اگر کار را درست و اصولی پیش ببرید، درآمدزایی از شما دور نخواهد بود. پولدار شدن از اینترنت برای همه مقدور است. ما هم قبول داریم که هزینه‌های تولید و خدمات به‌شدت بالا رفته اما باوجود بسترهایی مانند اینستاگرام، شبکه‌های اجتماعی دیگر و به‌طور کلی فضای مجازی، امکان اینکه دستی به سر و روی وضعیت اقتصادی خود بکشید، وجود دارد.

۴.سرمایه‌گذاری کنید

یکی از راه‌ های پولدار شدن در ایران سرمایه‌گذاری روی ملک است. پول‌ها را ذخیره و پس‌انداز کنید، وام بگیرید و قرض کنید و بعد خانه بخرید. سعی کنید که با بدل‌کردن پولتان به سرمایه‌ای مانند مسکن، ارزش پولتان را حفظ کنید و در بلندمدت خیالتان را از بابت داشتن ملکی که سرمایه‌ای مناسب است، راحت کنید. اجاره‌دادن خانه و نگه‌داشتن آن برای حفظ ارزش پولی که روز به روز بی‌ارزش‌تر می‌شود، فکر خوبی است که باید به آن حتما فکر کنید.

۵.سبد سرمایه‌گذاری داشته باشید

دقت کرده‌اید که روزی بورس و بورس‌بازی بر سر زبان‌ها می‌افتد و روزی دیگر خرید دلار و سکه؟ این روند ایجاد جو و فضای هیجانی در بازار همیشه وجود دارد. اما یکی از راه های پولدار شدن این است که خود را به جریان‌های مُد روز نسپارید.

شما باید بتوانید سبد سرمایه‌گذاری طراحی کنید و در آن به اندازه بودجه‌ای که در اختیار دارید در زمینه‌های سرمایه‌گذاری مختلف مشارکت داشته باشید. در این صورت، اگر بازار یکی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری‌تان اُفت کند، باز هم امکان بهره‌مندی از سود باقی بخش‌های سبد سرمایه‌تان را خواهید داشت.

بد سرمایه‌گذاری داشته باشید

در آخر

پولدار شدن از راه خلاف را که کنار بگذاریم، باز هم روش‌های مختلفی برای نتیجه‌گرفتن از سرمایه و کار وجود دارد. درست است که گاهی به نظر می‌آید که تمام درها بسته هستند اما این توهمی بیش نیست. در زندگی هر فرد، شاه‌کلیدهایی وجود دارد که اگر آنها را کشف کند و با خودش صادق باشد، قطعا و حتما درهای موفقیت در زمینه‌های مختلف از جمله موفقیت مالی به رویش باز خواهد شد. پس اگر به دنبال پولدار شدن یا هر هدف دیگری هستید، نگاهی دقیق به سر تا پای زندگی‌تان بیاندازید و ببینید که اوضاع از چه قرار است. بی‌شک راهی برای موفقیت پیدا خواهید کرد.

اگر فکر می‌کنید در کسب و کارتون به اندازه کافی موفق نیستید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست