فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

راه موفقیت از زبان ایلان ماسک

اشتراک گذاری این مطالب در:

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا موتورز یکی از موفق‌ترین کارآفرینان آمریکایی است. این مبتکر اخلاق توانسته‌ است معنای پیشرفت و موفقیت را مرزها جابجا کند. او برنامه‌نویسی را از سن 10 سالگی آغاز کرد. با این وجود علاقه وافر او به این کار باعث شد کم کم کارش را توسعه دهد. سرانجام در 19 سالگی به کانادا و سپس به آمریکا رفت. اما راه موفقیت از زبان ایلان ماسک عبارت بود از:

برای رهبر شدن بخوانید

از نظر ایلان ماسک روزی همه دوره‌های تحصیل را پشت سر می‌گذارید و همه چیز تمام می‌شود. مدرسه به اتمام میرسد و دانشگاه هم روزی پایان می‌یابد. اما نباید یادگیری و افزایش مهارت‌ها و خواندن شما تمام شود. در واقع نباید یادگیری خود را به زمان تحصیل محدود کنید. در هر زمان و مقطعی از زندگی که هستید، باید به طور مداوم میزان دانش و آگاهی خود را افزایش دهید.

تمام پول خود را برای تبلیغات صرف نکنید

برخی فکر می‌کنند اگر برای تبلیغات هزینه گزاف کنند به آنچه که در سر می‌پرورانند حتما دست پیدا می‌کنند. ایلان ماسک می‌گوید برای تبلیغات منابع خود را به هدر ندهید. اگرچه تبلیغات گاهی لازم و ضروری است. اما نه اینکه بخاطر آن بخش زیادی از درآمد و پس‌اندازتان را به هدر بدهید. بلکه باید تا مقدار کمی را صرف تبلیغات کنید. سپس با سود حاصل از تبلیغات مجدد برای تبلیغات بعدی هزینه کنید. یک محصول عالی و باکیفیت از طریق تبلیغات دهان به دهان هم فروش بالایی خواهد داشت. پس نیازی به هزینه بالای تبلیغات نیست.

 قبل از شروع زندگی خطرات را پست سر بگذارید

از نظر ماسک بهترین زمان برای تبدیل شدن به کارآفرین، زمان جوانیست. هر چه پیرتر می‌شود، محافظه‌کارتر شده و قادر به تغییر نیستید. تعهدات با افزایش سن نسبت به سنت‌ها، باورها و عقاید بیشتر می شود. بنابراین ایلان ماسک همه را تشویث می‌کند در زنمان جوانی ریسک کنند. کارهای جسورانه را از سنین جوانی آغاز کنید. حتی اگر شکست بخورید به تجربه‌ای برای سال‌های بعد تبدیل می‌شود.

ایلان ماسک

روغن نیمه شب را بسوزانید

ایلان ماسک به دلیل سخت‌کوشی‌اش مشهور است. او اغلب در یک هفته با چندین شرکت کار می‌کند. البته ما نمی‌گوییم شما هم مثل ایلان در یک هفته با چندین شرکت کار کنید. اما هر وقت در زمان کار کردن خسته شدید، ایلان را به خاطر بیاورید. او سخت‌کوشی را به معنای واقعی کلمه نشان داده است.

به جای شکایت کردن بسازید

بیشتر مردم از ترافیک گلایه دارند. اما ایلان ماسک هیچ گلایه‌ای از ترافیک ندارد. یک راه موفقیت از نظر او به جای غر زدن در مورد این مسئله به دنبال راه‌حل بود. این امر منجر به تاسیس شرکت Boring شد. در واقع او با ایجاد سیستم تونل قصد داشت از ازدحام ترافیک بکاهد. هر چیزی که ایلان ماسک را آزار می‌دهد، فوری به دنبال راهی برای برطرف کردن آن برمی‌آید.

شکایت کردن نشانه وجود مشکلی است که باید برطرف شود. با گلایه کردن بیش از حد هیچ مشکلی حل نمی‌شود. در واقع باید به دنبال ایده‌های ابتکاری که مردم به آن نیاز دارند، باشید.

اگر فکر می‌کنید در کسب و کارتون به اندازه کافی موفق نیستید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست