فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

از انتخاب راه متفاوت نترس

اشتراک گذاری این مطالب در:

نیچه می‌گوید: «تو را خودت را داری، من راه درست خودم را. در مورد روش صحیح، راه یکسانی وجود ندارد.»

همه ما ملزم به رشد شخصی هستیم. حتی اگر این تغییر موردپسند دیگران و تحسین‌شان قرار نگیرد، باز هم باید انجام شود. آنچه اهمیت دارد، میل و رغبت درونی نسبت به آینده و حس خوب نسبت به راهیست که در آن قدم می‌گذاریم.

همانطوری که ما در تلاش برای تغییر مسیر زندگی هستیم، ممکن است دیدگاه‌مان نسبت به زندگی تنگ و سیاه شود. گاهی چنان درگیر می‌شویم که فراموش می‌کنیم برای انجام کارهای مختلف‌ بیش از یک راه وجود دارد.

اغلب به دنبال تایید دیگران هستیم تا از راهی که رفته‌اید حمایت کنند. در حالی که ممکن است مسیر از دیدگاه ما درست باشد. زاویه دید آدم‌ها باعث تفاوت در نگاهشان می شود. وقتی کسی با شما مخالفت می کند، به این معنا نیست که شما راه را اشتباه می روید.

رفتن در مسیرهای شگفت‌آور

وقتی مسیری را انتخاب می‌کنید که قبل شما افراد زیادی همان مسیر را رفته‌اند، برای خیلی تعجب آور نیست. شگفتی برای زمانی است که مسیر جدیدی را برای زندگی خود انتخاب کنید. حالا فرض کنید راهی را که دیگران رفته اند به این خاطر که توسط اطرافیان تحسین شوید، انتخاب کرده اید. چقدر احتمال می دهید در این راه موفق شوید؟ بدون در نظر گرفتن تایید و تمجید دیگران فقط موفقیت خود را در نظر بگیرید.

وقتی قرار است مسیر جدیدی را انتخاب کنید، در ابتدا با مقاومت، تمسخر و حتی نیشخندهای دیگران روبرو می شوید. اما بعد از مدتی که در این کار موفق شدید، دیگران هستند که در مقابل موفقیت شما تعظیم می کنند.

از قانون 20.80 استفاده کنید

این قانون توسط پارتو طراحی شد و می‌گوید 80 درصد از نتایج حاصل 20 درصد کار است. برای اینکه در آینده به فرد موفقی تبدیل شوید و به رویاهای خود جامه عمل بپوشانید، باید از همین حالا تغییراتی را در خود ایجاد کنید. این تغییرات هر چند کوچک و جزئی باشند، اما در بلند مدت باعث تغییر کیفیت زندگی می شود.

از انتخاب راه متفاوت نترس

حفظ انگیزه تا انتهای مسیر

یکی از مشکلات بسیاری از افراد اینست که خیلی زود در میانه مسیر خسته می شوند. اما اگر بخواهید دیگران را بابت تمسخر و سرزنششان پشیمان کنید، باید هر لحظه به انتهای مسیر فکر کنید. انگیزه شما تنها با شوق رسیدن به هدف افزایش می یابد. اگر انرژی تان به تحلیل رفت به استراحت کوتاه نیاز دارید تا مغز برای ادامه دادن آماده شود. اما هرگز از راهی که رفته اید، برنگردید. مگر اینکه مسیر را اشتباهی رفته باشید. اگر اینطور بود به این دلیل که هزینه زیادی کرده اید و باید تا انتهای مسیر بروید، خود را فریب ندهید.

هر کجا احساس کردید مسیر را اشتباه رفته اید، به اول خط برگردید. ضرب المثل معروف جلوی ضرر را هر کجا که بگیری منفعت است، اینجا صدق می کند.

شما اختیار زندگی خود را دارد

زندگی هر کس در دست خود اوست. پس اجازه ندهید نظرات، تحسین ها و یا سرزنش های دیگران شما را از آرزوهایتان دور کند.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست