مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

10 راز موفقیت افراد ثروتمند و خودساخته

اشتراک گذاری این مطالب در:

راز موفقیت افراد ثروتمند چیست؟ چرا برخی از افراد ثروتمندتر هستند؟ البته اگر شانس و اقبال را از ثروتمند شدن حذف کنیم، با نکته‌های ریزی برخورد می‌کنیم که در زندگی بسیاری از افراد وجود ندارند. دلیل ثروتمند شدن برخی از افراد تلاش و نکته‌سنجی خودشان است. شاید شانس و اقبال هم نقش کمرنگی داشته باشد. اما همیشه شانس برای ثروتمند شدن یاری‌تان نمی‌کند.

افراد زیادی را میشناسیم که سهم ارث زیادی برایشان باقی می‌ماند اما به افراد ثروتمندی تبدیل نمی‌شوند. در واقع این شانس به آن‌ها فرصتی ثروتمند شدن می‌دهد اما آن‌ها را ثروتمند نمی‌کند. بلکه خودشان هستند که باید برای رسیدن به رویاهایشان تلاش کنند. اگر می‌خواهید از راز و رمز موفقیت افراد ثروتمند اطلاع پیدا کنید، این مطلب را از دست ندهید.

تمرکز کردن بر روی ارز‌ش‌ها

افراد زیادی هستند که همیشه پول را بدست می‌آورند اما روی اولویت‌ها و ارزش‌ها تمرکز ندارند. به همین دلیل پولشان را برای هر چیزی خرج می‌کنند. در نتیجه پولی برایشان باقی نمی‌ماند تا پس‌انداز کنند. یک راز موفقیت افراد ثروتمند تمرکز بر روی ارزش‌هایشان است.

جای ثروت را مشخص کنید

افراد ثروتمند قبل از اینکه ثروت زیادی را بدست آورند، ابتدا جای آن را باز می‌کنند. برای دستیابی به موفقیت و ثروت با فکر کوچک زندگی کردن، نتیجه‌ای نخواهد داشت. ابتدا باید سبک زندگی رویایی را در ذهنتان مجسم کنید. برای مثال اگر قصد خرید خودروی موردعلاقه خود را دارید، ابتدا پارکینگ آن را درست کنید. با این تفکر، ذهن خود را برای دستیابی به هدف ملزم می‌کنید.

 کمتر از درآمد خود هزینه کنید

یک دلیل ثروتمند شدن برخی از افراد اینست که خرجشان از دخلشان کمتر است. اگر از میلیونرهای خودساخته راز موفقیت‌شان را بپرسید حتما به شما می‌گویند پولشان را بابت خرید کالاهای مصرف به هدر نمی‌دهند. افراد موفق از تعریف جامعه ثروتمند فاصله می‌گیرند و فریب تبلیغات سرمایه‌داری را نمی‌خورند. اگر گرفتن گوشی آیفون پرستیژ دارد، برای یک فرد ثروتمند هدف مهم‌تر از پرستیژ است.

10 راز موفقیت افراد ثروتمند و خودساخته

پول داشتن به معنای موفقیت نیست

اشتباه بسیاری از افراد از مفهوم پول به ظاهر اسکناس‌ها یا سکه‌ها و حساب بانکی خلاصه می‌شود. در حالی که راز موفقیت افراد ثروتمند می‌گوید باید نحوه استفاده از پول را بلد باشید. بتوانید با پولتا کار کنید و در ازای آن سود بیشتری را کسب کنید. پس‌انداز کردن نمی‌تواند به تنهایی شما را ثروتمند کند. اما وقتی شرایط اقتصادی جامعه اعم از تورم یا رکود را درنظر می‌گیرید و برحسب آن برای پول برنامه‌ریزی می‌کنید، به ثروت می‌رسید.

بدهی برای خود جمع نکنید

یک توصیه افراد ثروتمند اینست که به بهانه خرید کردن و یا داشتن برخی از وسایل مصرفی، بدهی روی دوش خود جمع نکنید. استقلال مالی برای ثروتمند شدن اهمیت دارد. اما اساس استقلال مالی داشتن کنترل کامل بر روی پول است. ذهن‌تان را به قناعت عادت دهید. در غیر اینصورت خیلی زود از داشته‌هایتان خسته می‌شوید. از گوشی همراه، لباس‌ها، کیف، ماشین، وسایل خانه و …. دلزده می‌شوید. پس برای خرید وسایل مجدد بدهکار می‌شوید. این کار باعث به هدر رفته سرمایه می‌شود.

با پول مثل فرزندتان رفتار کنید

یکی از بهترین توصیه‌ها و راز موفقیت افراد ثروتمند اینست که می‌گویند: «با پول خود مثل فرزند رفتار کنید.» به این معنا که پولتان را روی داشبورد ماشین نگذارید و به خانه بروید. برای خرج کردن آن فکر کنید و اگر به چیزی نیاز ندارید، بیهوده آن را هدر ندهید.

اگر به خیابان رفتید و در حراجی جنس ارزان دیدید، فوراً اقدام به خرید نکنید. وقتی به چیزی نیاز ندارید، حتی اگر هزارتومان قیمت داشته باشد، به معنای هدر رفتن پولتان است. تنها موقعی اقدام به خرید کنید که واقعا به آن نیاز مبرم داشته باشید و چرخ زندگی بدون آن وسیله نچرخد.

با پول مثل کودک رفتار کنید

پول مثل کودک می‌ماند که عزیز است اما توانایی مدیریت خود را ندارد. پس به کمک و راهنمایی شما نیاز دارد. پول به نظم و انضباط نیاز دارد. ثروتمند شدن درست مثل تربیت فرزند است. باید به طور منظم به آن توجه کنید. حساب دخل و خرجتان را داشته باشید. برای هر چیز بی‌ارزشی پول خرج نکنید.

اولویت‌بندی داشته باشید

یک توصیه افراد ثروتمند اینست که برای مخارج زندگی اولویت‌بندی داشته باشید. همیشه وسایل مورد نیاز را بر روی کاغذ بنویسید. سپس برحسب میزان ضروری بودن، آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. برای ثروتمند شدن باید فقط ضروریات را خریداری کنید.

راز موفقیت افراد ثروتمند چیست؟

صبر یک فضیلت است

یک توصیه افراد ثروتمند به دیگران اینست که باید برای ثروتمند شدن صبور باشید. میلیونر یا میلیاردر شدن از راه درست یک شبه اتفاق نمی‌افتد. اگر بخواهید به فرد ثروتمندی تبدیل شوید، باید تلاش و پشتکار را همراه با صرفه‌جویی در مخارج به کار بگیرید. سرمایه‌گذاری به صبر و حوصله نیاز دارد تا به شما جواب دهد. سود بلند مدت و زیاد را قربانی سود کوتاه مدت نکنید.

فریب زرق و برق تبلیغات را نخورید

یک راز موفقیت افراد ثروتمند اینست که فریفته زرق و برق تبلیغات نمی‌شوند. ثروتمند شدن به نگاه بلندمدت نیاز دارد. افراد ثروتمند به خوبی می‌دانند هر چیزی را که بخرند بعد از مدتی از هیجان و اشتیاقشان نسبت به آن وسیله کاسته می‌شود. با درک این دیدگاه از هدر دادن پول برای برخی از وسایل غیرضروری خودداری می‌کنند.

اگر فکر می‌کنید در کسب و کارتون به اندازه کافی موفق نیستید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست