فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

وقتی چهارده سالم بود از خونه بیرونم کردن

اشتراک گذاری این مطالب در:

دواین جانسون (راک) یکی از موفق‌ترین آدم‌های دنیاست. او در 2 می سال 1972 در شهر هاروارد در کالیفرنیا متولد شد. دواین جانسون از همان کودکی علاقه زیادی به کشتی کج پیدا کرد. البته ناگفته نماند که پدرش هم یک کشتی‌کج کار حرفه‌ای بود. همین موضوع علاقه راک را به کشتی کج زیاد می‌کرد. او در یک سخنرانی انگیزشی حاضران را به مقاومت در برابر سختی‌های زندگی دعوت می‌کند.

دور زدن مشکلات در سریع‌ترین زمان

از نظر دواین جانسون رای اینکه بتوانید به سختی‌های زندگی غالب شوید، راهکارهای زیر به کمکتان می‌آید:

درد کشیدن بخشی از موفقیت است

وقتی دری به روی شما بسته می‌شود، فکر نکنید وقت عقب نشینی است. درست همین زمان است که باید خودتان را نشان دهید. وقتی زندگی دری را به رویتان می‌بندد یعنی وقت تلاش برای باز کردن درب بسته است. این دقیقا همان چیزی است که بسیاری با نگاه منفی به آن می‌نگرند. اگر می‌خواهید در زندگی موفق شوید، باید بپذیرید درد کشیدن بخشی از زندگی است. پس غرولند کردن را کنار بگذارید.

همه چیز می‌گذرد

هر اتفاقی که در گذشته افتاده است (خوب یا بد) همه تمام شده‌اند. اکنون شما با وضعیتی روبرو هستید که نتیجه تلاش و یا تنبلی گذشته تان است. با این حال جای سختی‌ها همیشه باقی می ماند. اگر با سختی زیادی روبرو شده‌اید اکنون باید خود را برای عبور از سختی‌ها آماده کنید. توان و مهارت‌هایتان را افزایش دهید. سختی‌ها می‌گذرند اما طعم تلخشان تا مدت‌ها زیر زبان باقی می‌ماند.

گویی جای زخم‌های گذشته‌ای که پوست را خراش می‌دهد تا مدت‌ها با هر کسی باقی می‌ماند. برای اینکه هیچ ردی از سختی به جا نگذارید، باید تلاش کنید. همانند خراشی که روی پوست ایجاد می شود و اگر بدرستی از آن مراقبت نشود، جای آن باقی می‌ماند. سختی‌ها و مشکلات هم اگر به درستی با آن‌ها برخورد نکنید، رد پای خود را در زندگی باقی می‌گذارند.

مضطرب بودن چه چیزی را عوض می‌کند؟

بالا رفتن قیمت سکه و دلار، گرانی، تورم، بیکاری و … همه مشکلاتی است که این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. همه دچار استرس‌های شدیدی هستیم که آینده‌مان چه خواهد شد. اما آیا نگرانی و استرس ما چیزی را تغییر می‌دهد؟ آیا قبل ما زمانی که همچنان قیمت‌ها رو به افزایش بود، مردم نگران می‌شدند چیزی تغییر می‌کرد؟ از این گذشته چیزهای دیگری هم هستند که هر چقدر برای آن استرس داشته باشیم، بیشتر خرد می‌شویم.

وقتی شرایط به شدت سخت می‌شود، یعنی برای همه مردم سخت است. رقابتی در کار نیست. بلکه یک زندگی همزیستی است که همه به نوعی درگیر مشکلات هستیم. پس نگرانی و استرس فقط باعث خودآزاری می‌شود.

دواین جانسون از همان کودکی علاقه زیادی به کشتی کج پیدا کرد.

زخم‌های زندگی میزان قدرت را نشان می‌دهد

اگر قرار بود روزی قدرتمندترین آدم دنیا را پیدا کنید، به سراغ کسی که هیکل تنومند دارد، نروید. قوی‌ترین آدم‌ها کسانی هستند که زخم بیشتری در زندگی خورده‌اند اما همچنان ایستاده‌اند. اگر از زندگی به شما گزندی رسید، آن را نادیده بگیرید و دوباره بلند شوید.

از رویاپردازی دست بردارید

دواین جانسون معتقد است اگر می‌خواهید خواب‌های قشنگ تعبیر شوند، اول باید از خواب بیدار شوید. موفق‌ترین آدم‌ها کسانی هستند که ابتدا هدف را انتخاب می‌کنند و برای آن برنامه می‌چینند. اما بعد برای رسیدن به اهدافشان تلاش می‌کنند. اگر قرار باشد یک عمر رویاپردازی کنید، پس چه موقع به رویاهایتان می‌رسید؟

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست