اعتماد به نفسمقالهوبلاگ

تاثیر اعتماد به نفس در موفقیت چقدر است؟ آینده خود را پیش بینی کنید

اشتراک گذاری این مطالب در:

داشتن اعتماد به نفس در موفقیت شغلی خیلی مهم است. بسیاری از افرادی که از نظر شما موفق هستند، دارای این ویژگی مهم هستند. یعنی اگر در میان افراد موفق در رشته‌های مختلف جست‌وجویی داشته باشید تا ببینید که خصوصیت مشترک آنها چیست، متوجه می‌شوید که تاثیر اعتماد به نفس در زندگی این افراد بوده که موجبات رشد را برایشان فراهم آورده است.

بسیاری از اشخاصی که در نظرتان موفق هستند، خوب سخنرانی می‌کنند یا هر ویژگی شاخص و ممتاز دیگری دارند به اهمیت تاثیر اعتمادبه نفس در زندگی دست پیدا کرده‌اند. آنها فهمیده‌اند که با اعتمادکردن به خود و ویژگی‌های مثبتی که دارند، امکان رشد و پیشی‌گرفتن از دیگران برایشان مقدور است. در ادامه با سایت موفقیت خودساخته همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

تاثیر اعتماد به نفس در موفقیت شغلی

حتی کسانی که در نظر دیگران زیبا و جذاب هستند هم به واسطه اعتمادبه نفس است که جلوه و ظاهری خاص پیدا می‌کنند. یعنی تاثیر اعتمادبه نفس در جذابیت ظاهری هم بسیار زیاد است. افرادی که چهره و اندام خوبی دارند اما خجالت می‌کشند یا نمی‌توانند به‌اندازه کافی از خودشان اعتماد به نفس نشان بدهند، آن‌قدرها که باید و شاید در نظرها زیبا و خاص جلوه نمی‌کنند. دقت کرده‌اید؟ اعتماد به نفس روی ابعاد مختلف زندگی ما آدم‌ها نقش دارد. پس باید روند افزایش اعتماد به نفس را جدی بگیریم.

تاثیر اعتماد به نفس در موفقیت چقدر است؟

تاثیر اعتماد به نفس در جذابیت

کسانی که اعتمادبه نفس کافی دارند، جذاب هستند. این افراد هم از نظر رفتاری هم از نظر ظاهری در چشم دیگران جالب‌تر جلوه می‌کنند. علت چیست؟ برای اینکه شما کسی را به داشتن یک ویژگی بپذیرید، نیاز به اعتقادداشتن به آن ویژگی‌ها در آن فرد پیدا می‌کنید.

کسی که از اعتماد به نفس بالا برخوردار است به خودش، ظاهرش و ویژگی‌هایش اعتماد می‌کند و عقیده دارد. از همین روی است که گامی مهم را که دیگران باید درباره او بردارند و به یک قضاوت ذهنی از او برسند، خودش برمی‌دارد و با اعتقادی راسخ به خود، این حس را القا می‌کند که به‌شدت جذاب است. استحکام در رفتار و باورداشتن خود زیبایی‌های زیادی به روح و ظاهر فرد منتقل می‌کند.

بسیاری از افراد زیبا هستند که به دلیل نبود هارمونی میان ویژگی‌های مثبت‌شان و اعتقاد خود به وجود آن ویژگی‌ها اصلا در نظر دیگران جذاب و خواستنی جلوه نمی‌کنند. پس اگر می‌خواهید که به خدای جذابیت در هر جمعی بدل شوید باید به خودتان اعتماد داشته باشید و بدانید که تاثیر اعتمادبه نفس در زندگی بسیار بیشتر از آن است که فکر می‌کنید.

تاثیر اعتماد به نفس در موفقیت تحصیلی

تاثیر اعتمادبه نفس بر پیشرفت تحصیلی را هم نمی‌توان دست‌کم گرفت. تابه‌حال پیش آمده که کتاب درسی‌تان را کامل بخوانید اما زمانی که سر جلسه امتحان می‌نشینید، مغزتان قفل کند و ندانید که پاسخ پرسش‌هایی که بسیار روی آنها کار کرده‌اید، چیست؟‌ این نشان از ضعف اعتماد به نفس در شما دارد. شما باید برای موفق‌شدن در یادگیری به خودتان و توانمندی‌هایتان اطمینان داشته باشید.

اگر چیزی را یاد نمی‌گیرید، دلیلش این است که خودتان را به‌اندازه کافی برای یادگیری باظرفیت احساس نمی‌کنید. حتی تنبلی هم ریشه در همین حس دارد. زمانی که به خودتان و ویژگی‌های مثبت‌تان در یادگیری اعتقاد ندارید، دست به واکنش‌های منفی مختلفی مانند اجتتناب از تلاش، ترس و مضطرب‌شدن و… می‌زنید. یادتان باشد که کلید موفقیت در هر کاری، این است که خود را به‌خوبی بشناسید.

یعنی بدانید که نقاط ضعف‌تان چیست و نقاط قوت‌تان کدام است. زمانی که اینها را به‌خوبی بدانید، امکان این وجود دارد که از ظرفیت‌هایتان به نفع احسن بهره‌برداری نمایید و به کمک نقاط قوت به سمت رفع نقاط ضعف برآیید. این یعنی اعتمادبه نفس.

تاثیر اعتماد به نفس در جذابیت

در آخر

داشتن اعتماد به نفس در زندگی باعث می‌شود که شما راحت‌تر و رهاتر در پی آرزوهایتان بروید و اصلا آرزوهایی را در ذهن بپرورانید. انسانی که آرزو و امیدی ندارد، زندگی سخت و تلخی را پشت سر می‌گذارد. پس برای اینکه طعم خوبی از لحظات و ثانیه‌ها زیر دندان‌هایتان بیاید، حتما باید به فکر افزایش اعتمادبه نفس در زندگی خود باشید.

این یک موضوع اختیاری نیست. این یکی از واجب‌ترین واجبات زندگی هر شخص است. به‌دنبال هیچ‌چیز جز تمرکز بر خود و افزایش اعتمادبه نفس نباشید. چرا؟‌ چون زمانی که اعتماد به نفس‌تان بالا برود، بسیاری از ترس‌ها و تنبلی‌ها و توجیه‌ها را کنار خواهید گذاشت و با آغوشی باز به سمت موفقیت‌های رنگارنگ حرکت خواهید کرد.

روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای افزایش اعتماد به نفس وجود دارد که با کمی گشت‌وگذار در میان انواع محتوای موجود در کتاب‌ها و اینترنت به آنها دسترسی پیدا خواهید کرد اما در میان آنها روشی فوق‌العاده کاربردی وجود دارد و آن، نگاه‌کردن از روی دست افرادی است که اعتمادبه نفس خوبی دارند.

این دسته از افراد را شناسایی کنید و ببینید که تاثیر اعتماد به نفس در زندگی آنها به چه شکلی بوده است. الگوبرداری از رفتارها و واکنش‌هایی که در زندگی نشان می‌دهند، برایتان مناسب و مفید خواهد بود.

اگر فکر می‌کنید از کمبود اعتمادبه نفس رنج میبرید، خودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست