مقالهموفقیتموفقیت در کسب و کاروبلاگ

نقش انگیزه در موفقیت بسیار پررنگ‌تر از آن است که فکر می‌کنید

اشتراک گذاری این مطالب در:

نقش انگیزه در موفقیت مهم است. خیلی خیلی خیلی مهم. انگیزه یعنی دلیلی برای قدم‌گذاشتن در یک مسیر. همان نیرویی که باعث می‌شود با شوق و انرژی زیاد برای رسیدن به هدف شروع به تلاش‌کردن کنید. انگیزه‌ها محرکه‌هایی هستند که باعث شکل‌گیری موفقیت و دستاوردهای رنگارنگ می‌شوند.

بدون آنها نمی‌توانید به رشد و موفقیتی دست پیدا کنید. بدون اینکه دلیلی برای رسیدن به یک هدف داشته باشید، هرگز به آن نخواهید رسید، پس بدانید که نقش انگیزه در موفقیت بسیار بیشتر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

برای اینکه با شور و اشتیاق به سمت موفقیت پیش بروید باید بدانید که چرا انگیزه مهم است. در ادامه مجله موفقیت خودساخته از اهمیت آن و تکنیک‌های ایجادش به شما خواهیم گفت.

سطح انرژی‌تان بالا می‌رود

داشتن انگیزه و همان حسی که شما را به سمت تلاش برای رسیدن به مقصدی مشخص هیجان‌زده می‌کند، خیلی مهم است و باعث می‌شود که از نظر جسمی هم تغییراتی در وجودتان رخ بدهد. آدرنالین که در مواقع هیجان در بدن ترشح می‌شود در زمان داشتن انگیزه برای رسیدن به یک هدف هم در بدن بیشتر می‌شود.

برای همین است که وقتی چیزی را از ته قلب دوست دارید، از تلاش‌کرد در مسیرش خسته نمی‌شوید و حاضر هستید که هرطور شده برایش جایی در میان برنامه‌های زندگی‌تان خالی کنید.

خوشحال‌تر می‌شوید

هر انسانی باید دلیلی برای بودن و زیستن پیدا کند. بدون دلیل و هدف زندگی‌کردن یعنی فقدان امید. کسی هم که امید و آرزویی ندارد، بی‌انرژی و خسته در میان روزها و لحظات زندگی می‌چرخد. زمانی که انگیزه‌هایی برای رسیدن به یک نقطه مشخص را در وجودتان شکل می‌دهید، خوشحالی و شادی هم به دریچه قلب‌تان شروع به تابیدن می‌کند.

صبح‌ها دلیلی دارید که از خواب بیدار شود و مسیری دارید که می‌توانید در آن با تلاش و صرف انرژی به یک مقصدی ناب برسید. خوشحال‌بودن در زندگی به‌سادگی به دست نمی‌آید. باید قلق‌های آن را بدانید. نقش انگیزه در موفقیت و رسیدن به این خوشحالی هم بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: راه های خوشحال بودن . شادی در دستان شماست

دیگران را هم خوشحال می‌کنید

انگیزه‌داشتن از شما فردی می‌سازد که سعی دارد به قضایا واقع‌بینانه اما با چاشنی مثبت‌اندیشی نگاه کند. این مثبت‌اندیشی و انرژی شما را فعال و پرشور می‌کند. بدیهی است که معاشرت با فردی پر از اشتیاقِ زندگی برای دیگران هم شیرین و خواستنی است و از همین روی، آنها هم از ارتباط با شما انرژی می‌گیرند.

زمانی که اطرافیان خوشحال و پرانرژی باشند، شما هم خوشحال و سرزنده خواهید بود. دقت کرده‌اید؟ پس با هدف‌مندی، انگیزه‌داشتن و انرژی پرشور خود می‌توانید روی خانواده یا دوستان‌تان هم اثرات مثبت بگذارید.

بیشتر بخوانید: ویژگی رهبران و افراد توانمند در مدیریت را می‌شناسید؟

نقش انگیزه در موفقیت مهم است

انواع تکنیک ایجاد انگیزه چیست؟

برای اینکه فردی باانگیزه باشید و بتوانید نقش انگیزه در موفقیت را ببینید، روش‌هایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

یکی از کارهایی که از انواع تکنیک ایجاد انگیزه به شمار می‌رود، نوشتن و تعیین رسمی اهداف و مقاصدتان است. شما می‌توانید با یادداشت‌برداری از هدف‌ها و مرورشان مدام به خودتان انرژی و انگیزه بدهید. وقتی که آنها را مرور می‌کنید و به نتایج مثبت‌شان می‌اندیشید، احساسی خوشایند در وجودتان شکل می‌گیرد که مانند نیروی محرکه موتور تلاش‌هایتان است.

در راه رسیدن به اهداف‌تان با کسی که شما را تشویق می‌کند یا الهام‌بخش تداوم مسیرتان است در ارتباط باشید. چنین فردی می‌تواند به شما پشتکار و انرژی لازم برای قرارگرفتن در مسیری مناسب را اهدا کند. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام بدهید تا همیشه انگیزه کافی داشته باشید همراهی با شخص دیگری است که هدف و انگیزه مشابهی با شما دارد.

مثلا اگر می‌خواهید وزن‌تان را کم کنید یا در انجام یک ورزش موفق باشید، همراهی یک دوست که او هم قصد و نیت مشابهی دارد به شما کمک می‌کند تا پشتکار لازم را داشته باشید و با انرژی بیشتری به هوای حضور گرم فردی دیگر به سمت مقصد حرکت کنید.

با خودتان صحبت کنید و گفت‌وگوهایی درونی داشته باشید. شاید عجیب به نظر برسد یا باورتان نشود که این کار چقدر می‌تواند به شما انگیزه بدهد. بیشتر مواقع، ما انسان‌ها دچار افکار موهومی هستیم که ریشه اضطراب‌ها و انرژی‌های منفی ناشی از آنها را درک نمی‌کنیم.

بد نیست که اگر دچار استرس یا احساسی منفی شدیم، با خودمان خلوت کنیم و ببینیم که دقیقا چه مشکلی در حال آزاردادن ماست.

بیشتر بخوانید: بهترین راههای افزایش انرژی و انگیزه (5 راه بی نظیر)

در آخر

انگیزه کاری یا رسیدن به توسعه شخصی و هر هدف دیگری می‌تواند زندگی را شیرین و سبز کند. پس برای خودتان اهدافی تعریف کنید که به شما انگیزه زیستن بدهد. هر کسی باید چیزی داشته باشد که برای رسیدن به آن نهایت تلاشش را به کار بگیرد، باید کسی را داشته باشد که دوستش بدارد و به انگیزه وجود او در مسیرهای مختلف قدم بگذارد.

این فرد می‌تواند خود شما باشد. یعنی لزوما خوشبختی‌تان در عشق به دیگری معنا پیدا نمی‌کند. در هر حال، داشتن مقاصدی که قرار است به آنها برسید به زندگی‌تان معنا می‌بخشد. معنایی که مانع از گشتن شبیه اشباح در تاریکی‌ لحظه‌های سرد می‌شود.

اگر فکر می کنید  برای دستیاب به موفقیت انگیزه‎ی کافی ندارید، بهتر است ذهن خود را تغییر دهید. خودساخته برای تقویت انگیزه و کار بر روی ذهن، شرکت در دوره‎ی «چطور ذهن موفق داشته باشیم» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

تقویت انگیزه با داشتن ذهن موفق

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست