فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

وقتی زمین میخوری چکار میکنی

اشتراک گذاری این مطالب در:

بعد شکست شما چکار می‌کنید؟ محققان علم روانشناسی بر این نظرند که نباید شکست باعث شود تا افسرده و گوشه‌گیر شوید. آن‌ها معتقدند فکر کردن در مورد خودتان (به جای شکست) می‌تواند مفیدتر باشد. وقتی خودتان را در این شرایط دلداری دهید، به شما کمک می‌کند تا راه‌حل‌های بهتری برای رفع مشکلات پیدا کنید.

بنابراین در زمان مقابله با شکست خودتان را در آغوش بگیرید و بپذیری که چنین شرایطی برای هر کسی ممکن است ایجاد شود. اجازه ندهید احساسات بد بر ذهن و روانتان چیره شود. به طور کلی خودساخته بر زمان شکست راهکارهایی را ارائه می‌دهد که عبارتند از:

تلاش‌های ناسالم برای کاهش درد را شناسایی کنید

بعد از شکست شاید بارها با خود بگویید: «من نمی‌خواستم کار به اینجا بکشد.» اما این جمله درد و عذاب وجدان شما را بیشتر می‌کند. باید به دنبال حواس‌پرتی بگردید. هر چیزی که بتواند ذهن را از موضوع اصلی و مسئله شکست دور کند، به التیام روحی کمک زیادی می‌کند.

البته راه بهتر اینست که راه‌ ناسالم مثل سیگار کشیدن، پرخوری، مصرف داروهای آرام‌بخش و … را کنار بگذارید. زیرا این‌ راه‌ها به صورت موقت باعث می‌شود درد ناشی از شکست را فراموش کنید. اما حقیقتا وضعیت را بدتر می‌کنند.

مهارت های مقابله سالم را تمرین کنید

بعد از هر شکست باید به دنبال بهترین و سالم‌ترین راه‌های برای تسکین درد روحی خود باشید. ارتباط با دوستان صمیمی، تمرین مدیتیشن، پیاده‌روی، بازی با حیوانات خانگی و … چند نمونه از مهارت‌های مقابله سالم هستند. البته هر مهارتی هم مفید نیست و شما باید با توجه به روحیات خود به دنبال مهارت‌های مقابله‌ای بگردید.

اعتقادات غیرمنطقی درباره شکست را کنار بگذارید

در هر دوره‌ای از زندگی ما ممکن است دچار باورهای غیرمنطقی و اشتباهی باشیم. شکست از آن دست موضوعاتی است که کمتر کسی می‌تواند ذهن خود را ملزم به درست فکر کردن در مورد آن کند. زیرا در شرایط شکست ذهن نمی‌تواند به درستی و منطقی عمل کند.

یک باور اشتباه در زمان شکست اینست که فکر کنید دیگر هیچ راهی برای عبور از بن‌بست وجود ندارد. در حالی که باید به خودتان فرصت دهید تا کمی حالتان بهتر شود. مطمئنا بعد از مدتی به این افکارتان می‌خندید.

وقتی زمین میخوری چکار میکنی

در مورد شکست افکار واقع‌بینانه بسازید

یک مطالعه در سال 2010 نشان داد افرادی که مطمئن هستند شکست می‌خورند، بیشتر در معرض شکست هستند. در یک آزمایش از 50 نفر از کسانی که به چاقی مبتلا بودند، خواسته شد خوردن پیتزا و فست فود را کنار بگذارند. در این آزمایش کسانی که از همان ابتدا فکر می‌کردند قدرت این کار را ندارند، رژیم خود را شکستند.

وقتی در مورد آینده از قبل پیش‌بینی‌های ناامیدانه‌ای بسازید، دیگر انرژی برای پیش‌بردن کارها در شما باقی نمی‌ماند. بنابراین باید در مورد شکست یا موفقیت افکار واقع‌بینانه داشته باشید و احساسات و تفکرات خود را در آن دخیل نکنید.

پذیرش سطح مناسبی از مسئولیت‌ها

وقتی دچار شکست می‌شوید قرار نیست خود را از همه چیز تبرئه کنید. سپس مسئولیت شکست را برعهده نگیرید و دیگران یا شرایط را مقصر بدانید. از سوی دیگر مقصر 100 درصد دانستن خودتان هم باعث سرزنش بی‌دلیل می‌شود. این سطح از پذیرش مسئولیت نمی‌تواند به رفع مشکلات کمک کند. شما باید به طور منطقی همه چیز را بپذیرید.

اگر فکر می‌کنید در کسب و کارتون به اندازه کافی موفق نیستید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست