مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

7 مورد از رازهای موفقیت در کسب و کار که هیچکس به شما نمی‌گوید

اشتراک گذاری این مطالب در:

موفقیت در کسب و کار برای بسیاری از مردم رمزآلود است. شاید شما هم یکی از کسانی باشید که فکر می‌کنید موفق شدن و دستیابی به درآمد بالا شانس و اقبال می‌خواهد. در صورتی که موفقیت رمز و رازهایی دارد که شاید اگر با آن‌ها آشنا شوید، زندگی‌تان دگرگون شود.

جان راکفلر میلیاردر معروف، در کودکی به همراه مادرش به یک مغازه رفت. فروشنده از او خواست مشتى آجیل بردارد. وقتی برنداشت فروشنده به او یک مشت آجیل داد، مادرش دلیل امتناعش او را پرسید. او در پاسخ به مادرش گفت: «چون مشت فروشنده بزرگ‌تر از مشت من بود.»

بعضی از افراد گویی از همان کودکی با روش های موفقیت در کسب و کار آشنایی دارند. به همین خاطر ما در ادامه قصد داریم به رمز و رازهای موفقیت شغلی بپردازیم. شاید خواندن این مطلب بتواند به شما انگیزه تلاش کردن بدهد. پس تا انتهای این مطلب با خودساخته همراه باشید.

اشتباه کردن مشکلی ندارد

یکی از راه های موفقیت در کسب و کار باور به طبیعی بودن اشتباهات است. شما هر چقدر بیشتر اشتباه کنید، تجربه‌های بیشتری نیز بدست می‌آورید. در عین حال می‌توانید خطاهای گذشته خود را نیز برطرف کنید. وقتی سقوط می‌کنید بیشتر یاد می‌گیرید که موانع را از مقابل خود بردارید.

در واقع چیزی به نام مشکل وجود ندارد. اینها فرصت‌های طلایی هستند که در پشت موانع پنهان شده‌اند. پس نیاز به صبر زیاد و فکر روشن دارید تا آن‌ها را دریابید.

یک راز موفقیت در کسب و کارهای کوچک داشتن روحیه ریسک‌پذیری است. اگر می‌خواهید به جایگاهی برسید که دیگران از رسیدن به آن جایگاه ناتوان هستند، باید در عملکرد خود جسورتر باشید.

خطر کردن بخشی از زندگی است

یک راز موفقیت در کسب و کارهای کوچک داشتن روحیه ریسک‌پذیری است. اگر می‌خواهید به جایگاهی برسید که دیگران از رسیدن به آن جایگاه ناتوان هستند، باید در عملکرد خود جسورتر باشید. خروج از منطقه امن و وارد شدن به محیط‌های جدید یک فرصت طلایی برای بروز خلاقیت و موفقیت است.

بیشتر بخوانید: پول درآوردن از نظر پیتبول

اعتمادسازی کنید ولی اعتماد نکنید

اکنون دنیا پر از کلاهبردارانی شده است که می‌خواهند به‌راحتی و یه شبه به همه چیز دست پیدا کنند. یکی از روش های موفقیت در کسب و کار جلب اعتماد دیگران است. اما نباید به هر کسی اعتماد کنید. برای کار کردن قرارداد ببندید و به عواقب کار بیندیشید. به جای افراد ناشناس وکالت و ضمانت نکنید.

به دنبال افرادی شبیه به خود باشید

وقتی در دنیای کسب و کار به دنبال افرادی جدیدی باشید که همانند شما کار می‌کنند، می‌توانید فرصت رشد خود را نیز فراهم کنید. حتی ممکن است کسانی که فکر می‌کنید رقیب یا دشمن سرسخت شما هستند، همکار و متحد خوبی برایتان باشند.

یکی از رازهای موفقیت در کسب و کار اتحاد با این افراد است. به هر حال دو سر بهتر از یک سر فکر می‌کند.

بیشتر بخوانید: رابطه عزت نفس و سلامت روان را تا چه اندازه‌ می‌شناسید؟

یک راز موفقیت در کسب و کارهای کوچک داشتن روحیه ریسک‌پذیری است

نترس و شجاع باشید

اگر می‌خواهید در کسب و کار خود به موفقیت دست پیدا کنید، باید شجاع و نترس باشید. اکنون مشاغل آزاد به ریسک زیادی نیاز دارند. بیشتر مردم از ورود به بازار آزاد ترس دارند. زیرا اطلاعات کافی از یک دنیای ناشناخته را ندارند. اغلب افراد ترجیح می‌دهند در یک کار استخدام شوند و در سر ماه حقوق دریافت کنند. اما به سراغ مشاغل پردرآمد اما ریسک‌پذیر نروند.

یک راز موفقیت در کسب و کار آزاد داشتن روحیه‌ ریسک‌پذیری است. اگر می‌خواهید در مشاغل آزاد موفق شوید، باید یاد بگیرید چگونه ترس خود را مدیریت کنید. توجه داشته باشید ما از مدیریت ترس صحبت می‌کنیم و نمی‌گوییم شما بدون تفکر و براساس احساسات به سراغ یک شغل ریسک‌پذیر بروید.

عاشق کار باشید نه پول درآوردن

نتیجه یک تحقیقات نشان داده است افرادی که عاشق کارشان هستند، به درآمد بالایی دست پیدا می‌کنند. زیرا آنها با تمرکز زیادی کارشان را انجام می‌دهند. در نتیجه به دلیل کیفیت بهتر، دستمزد بالاتری هم دریافت می‌کنند. اما وقتی عاشق پول باشید، به تنها چیزی که فکر می‌کنید پول است. بنابراین کیفیت را فدای پول درآوردن می‌کنید.

سعی دارید با عجله هم چیز را سر هم کنید تا درآمدتان افزایش یابد. یکی از رازهای موفقیت در کسب و کار می‌گوید: «اگر عاشق کارتان شوید، پول را هم بدست می‌آورید. اما اگر عاشق پول درآوردن شوید، به زودی کارتان را از دست می‌دهید.»

اگر امروز به بهانه ارزان بودن، یک کالا را خریداری کنید، فردا مجبورید آن را با بهای اندک بفروشید. پس وقتی به چیزی نیاز ندارید، حتی اگر در حراجی با نصف قیمت عرضه می‌شود، پولتان را برای آن به هدر ندهید.

با کمترین پول سرمایه گذاری کنید

یک رمز و راز موفقیت در کسب و کار سرمایه‌گذاری است. هر چند پول اندکی دارید، می‌توانید با آن برای امور بزرگ سرمایه‌گذاری کنید. یکی از اشتباهات رایج بسیاری از افراد اینست که فکر می‌کنند پول کم را باید خرج کنند. در حالی که افراد موفق و ثروتمند فقط به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری فکر می‌کنند.

یکی از ثروتمندان دنیا می‌گوید اگر امروز به بهانه ارزان بودن، یک کالا را خریداری کنید، فردا مجبورید آن را با بهای اندک بفروشید. پس وقتی به چیزی نیاز ندارید، حتی اگر در حراجی با نصف قیمت عرضه می‌شود، پولتان را برای آن به هدر ندهید.

از سوی دیگر خرید کالاهای مصرفی، خرید چند جفت کفش، چند عینک آفتابی و …. نمی‌تواند شما را به فرد موفقی تبدیل کند. اما اگر پول‌های خود را در یک کار سرمایه‌گذاری کنید، خیلی زود می‌توانید به آرزوهای خود جامه عمل بپوشانید.

یکی از رازهای موفقیت در کسب و کار اتحاد با این افراد است

در پایان

حالا که از چند رمز و روش های موفقیت در کسب و کار برایتان گفتیم، می‌توانید مانع اصلی موفقیت خود را پیدا کنید. ترس، عاشق پول شدن و ترجیح آن به کیفیت کار، ولخرجی کردن و … موانع اصلی در سر راه موفقیت و ثرتمند شدن هستند. با پیدا کردن مشکل اصلی خود، راه موفقیت را برای خود هموار کنید.

اگر فکر می‌کنید در کسب و کارتون به اندازه کافی موفق نیستید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست