اعتماد به نفسمقالهوبلاگ

8 مورد از راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

اشتراک گذاری این مطالب در:

چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم ؟ آیا راهی است که عاشق خودمان شویم؟ کمبود اعتماد به نفس چه بلایی برسرمان می‌آورد؟ این‌ها سوالاتی است که اغلب در حوزه بالا بردن اعتماد به نفس از خودتان می‌پرسید. اما براستی راهکارهای افزایش اعتماد به نفس چیست ؟ چطور می‌توانیم احساس خوبی نسبت به خود پیدا کنیم؟ در ادامه سایت موفقیت خودساخته به همه این سوالات پاسخ می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: نشانه های اعتماد به نفس کاذب و درمان این مشکل

چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم ؟

برای بالا بردن اعتماد به نفس لازم است تا مدتی را روی خودتان تمرکز کنید. چه کسی از خودتان مهم‌تر؟ چرا برای خودتان وقت صرف نکنید؟ اگر می‌خواهید عاشق خودتان شوید باید حداقل دو ماه تمرینات زیر را انجام دهید.

بدترین اتفاقاتی که در طی زندگی می‌افتد چیست؟

یکی از دلایل کاهش اعتماد به نفس اینست که همیشه فکر می‌کنید در بدترین موقعیت‌ها هستید. بدترین شغل دنیا را دارید، زشت‌ترین قیافه و اندام را دارید، قدیمی‌ترین ماشین را دارید و کوچکترین خانه و …. . اما کافیست یک بار به شرایط بدتر هم فکر کنید.

از خودتان بپرسید بدتر از این چه شرایطی می‌توانست باشد؟ اگر آن شرایط بود چه اتفاقی می‌افتاد؟

البته ما قصد نداریم امید واهی به شما بدهیم. اما ببینید یکی از دلایل کاهش اعتماد به نفس غرولند و سرزنش خویش است. وقتی به خاطر بیاوریم بدتر از شرایط ما نیز وجود دارد و اتفاقات بدتر هم می‌توانست بیفتد، کمی به وضعیت کنونی امیدوار می‌شویم. برای دستیابی به موفقیت لازم است که امید و انگیزه را در خود بیدار کنید.

بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس با بهترین توصیه ها

به سمت هنر بروید

یکی از راهکارهای افزایش اعتماد به نفس خلق آثار هنری است. پس اگر در کاری هنری دارید، از آن غافل نشوید. وقتی یک اثر هنری را خلق می‌کنید، نگاه کردن به آن شما را نسبت به خودتان خوش‌بین‌تر می‌کند. نقاشی کردن، نواختن موسیقی، خوشنویسی، درست کردن یک عروسک و … همه باعث می‌شوند احساس کنید فرد مفیدی هستید.

بیشتر بخوانید: تاثیر اعتماد به نفس در زندگی ؛ وقتی اعتماد به خود شما را جذاب و موفق می‌کند

به موسیقی‌های شاد گوش دهید

افرادی که در آنها کمبود علائم اعتماد به نفس هویداست، به موسیقی‌های غمگین علاقه بیشتری دارند. زیرا فکر می‌کنند، موسیقی‌های غمگین آنها را آرامتر می‌کنند. اما اشتباه نکنید این سبک موسیقی فقط برای چند لحظه آرامتان می‌کند. موسیقی شاد باعث برانگیخته شدن شادی می‌شود.

برای یک فرد افراد، گوش دادن به موسیقی‌های شاد و هیجان‌انگیز مفیدتر است.

چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم ؟ آیا راهی است که عاشق خودمان شویم؟

همیشه در ردیف جلو بمانید

اگر برایتان سوال است که چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم بهتر است بیشتر در مقابل دید دیگران قرار بگیرید. افرادی که اعتماد به نفس ندارند، از قرار گرفتن در اجتماع فراری هستند. زیرا خودشان را باور ندارند. فکر می‌کنند چیزی کمتر از دیگران دارند. شاید هم توسط دیگران تمسخر شوند.

خوب حالا بهترین کار اینست که همیشه در جلوی صف قرار بگیرید. در مهمانی‌ها در مقابل دید دیگران باشید. از قضاوت و نگاه‌های دیگران نترسید. آن‌ها هم افرادی مثل شما هستند.

بیشتر بخوانید: نشانه های اعتماد به نفس کاذب و درمان این مشکل

به سراغ تجربه‌های جدید بروید

تکرار و تمرکز بر روی موضوعات همیشگی باعث یکنواختی می شود. حال و هوایتان را هم عوض نمی‌کند. اگر می‌خواهید از منطقه آرام خود فاصله بگیرید، بهترین راه امتحان کردن چیزهای جدید است. باید ذهن خود را وارد یک چالش جدی کید. از محدوده‌ها و مرزهای خود فراتر روید و توانایی خود را گسترش دهید.

وقتی تجربه‌های جدیدی را به زندگی خود اضافه می‌کنید، ترس شما از بین می‌رود. متاسفانه ترس یکی از عواملی انزواست. یکی از راهکارهای افزایش اعتمادبه نفس فاصله گرفتن از ترس و کسب تجربه جدید است.

مدیتیشن و تمرکز بر درون را تمرین کنید

یکی دیگر از راه های افزایش اعتمادبه نفس استفاده از تکنیک مدیتیشن است. این تکنیک به کاهش افکار منفی کمک می‌کند. زیرا برای چند دقیقه شما را از فکر کردن به موضوعات منفی و قضاوت‌های آزاردهنده باز می‌دارد. اگر می‌خواهید افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنید، روزانه 10 دقیقه مدیتیشن انجام دهید.

ورزش حالتان را دگرگون می‌کند

ورزش و فعالیت‌های بدنی باعث ترشح هورمون‌های شادی در بدن می‌شوند. می‌دانید دلیل آن چیست؟ وقتی در حال فعالیت بدنی هستید، خون بیشتری به مغز می‌رسد. در این جریان میزان مواد مغذی در مغز هم افزایش می‌یابد. در نتیجه مغز بهتر از قبل عمل می‌کند.

سپس فرمان ترشح هورمون‌های شادی‌آوری مثل سروتونین و دوپامین را صادر می‌کند. به همین دلیل یکی از راهکارهای افزایش اعتماد به نفس ورزش کردن است. مطالعات زیادی نشان می‌‌دهد کسانی که به طور مرتب روزانه 30 دقیقه ورزش می‌کنند، اعتماد به نفس بالاتری نسبت به کسانی که ورزش نمی‌کنند، دارند.

کتاب بخوانید

چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم ؟ وقتی راهی مثل کتاب خواندن وجود دارد، این سوال پرسیدن ندارد. زیرا با خواندن کتاب اطلاعات زیادی بدست می‌آورید که حس خوبی را به شما می‌بخشد. به سراغ کتاب‌های رمان جذاب بروید. زندگی‌نامه افراد خودساخته و موفق را بخوانید تا یاد بگیرید چطور زندگی خود را تغییر دهید.

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس / اعتماد به نفس چیست / چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

اگر فکر می‌کنید از کمبود اعتماد به نفس رنج میبرید، خودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

برچسب‌ها: , , , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست