فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

شعر چطور مردن مهمه

اشتراک گذاری این مطالب در:

زندگی کردن و موفق شدن با سختی‌های زیادی روبروست. کسی نمی‌تواند مدعی شود بدون دغدغه و سختی کشیدن به همه چیز دست پیدا می‌کند. مگر اینکه از راه‌های نادرست و غیراخلاقی بخواهند آرزوهایشان را به واقعیت تبدیل کنند. وقتی کسی از رویاهایش صحبت می‌کند و می‌خواهد به آن‌ها دست پیدا کند، یعنی باید آماده شرایط سخت باشد.

اگر به زمین خوردی دوباره بلندشو

برای زندگی کردن و البته خوب زندگی کردن، بلند شدن از روی زمین برای بارها و بارها اهمیت دارد. همه به زمین می‌خورند، ناکام می‌شوند و شاید هم سرخورده شوند. اما آن‌هایی که قادرند خود را از زمین بلند کنند، متفاوت و خاص هستند. این افراد موفقند.

از ابتدا راه را درست انتخاب کنید

انتخاب مسیر تاثیر زیادی در موفقیت و شکست دارد. اگر یک راه را براساس هیجانات انتخاب کرده‌اید، شانس کمتری برای دستیابی به هدف دارید. مسیر را همیشه براساس علایق و استعدادهای خود انتخاب کنید. اگر نوجوانی با دیدن یک فیلم در مورد یک پزشک تصمیم بگیرد پزشک شود اما ذاتا به آن علاقمند نباشد، بعد از مدتی هدفش را رها میکند.

زیرا هیجانات او بعد از مدتی فروکش می‌کند و در نتیجه میل و انگیزه‌اش برای دستیابی به موفقیت را از دست می‌دهد. اگر در امتحان ورود به دانشگاه رتبه پایینی بدست آورد، خیلی سریع به سراغ رشته دیگری می‌رود.

اگر می‌بینید در اطراف شما کسانی هستند که خیلی زود هدفشان را فراموش می‌کنند، بخاطر اینست که از روی احساسات آن را انتخاب کرده‌اند. اگر می‌خواهید در دنبال کردن اهدافتان، ثابت قدم باشید، براساس میل و علاقه ذاتی خود اهدافتان را مشخص کنید.

 

همیشه هدف را به خود یادآوری کنید

درست آن زمانی که با شکست روبرو شده‌اید و مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرید، وقت بلند شدن و شروع کردن دوباره است. اگر در این مواقع قدرتی برای شروع دوباره را ندارید، هدف را مدام با خود تکرار کنید. رویایی که در سر دارید، باید آنقدر در ذهن و بر روی زبانتان تکرار شود تا به ملکه ذهن تبدیل شود.

با یادآوری هدف، در واقع آن را به واقعیت تبدیل می‌کنید.

دستیابی به موفقیت

از افشای اهداف برای دیگران خودداری کنید

تحقیقات زیادی نشان می دهد وقتی هدف خود را برای دیگران بازگو می‌کنید، از میل شما برای دستیابی به آن هدف کاسته می‌شود. زیرا ذهن به صورت خودکار به این نتیجه می‌رسد کار لازم برای دستیابی به هدف را انجام داده است. پس دیگر نیازی به دستیابی ندارد. شادی ناشی از بازگو کردن اهداف برای دیگران مغز و ذهن را درگیر کرده و دیگر شما را برای دستیابی به آن هدف ملزم نمی‌کند.

از سوی دیگر اگر به هدف خود نرسید، توسط اطرافیان سرزنش می‌شوید. این موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس‌تان می‌شود.

برای شروع هیچ‌وقت دیر نیست

هر زمانی که برای دستیابی به هدف تصمیم بگیرید، دیر نیست. از اینکه وقت خود را در گذشته تلف کرده‌اید، حسرت نخورید. زیرا حسرت خوردن باعث سرخوردگی و از سوی دیگر به شما القا می‌کند که برای شروع مجدد وقت کافی ندارید. اگر کسی می‌خواهد در کاری موفق شود، باید از همین حالا شروع کند.

 

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست