اعتماد به نفسمقالهوبلاگ

چگونه اراده قوی داشته باشیم | بهترین روش های تقویت اراده

اشتراک گذاری این مطالب در:

قدرت اراده با سه قسمت مهم مغز در ارتباط است. قشر پیشانی مغز مهم‌ترین قسمتی است که با اراده قوی ارتباط دارد. وقتی دچار استرس می‌شوید، این قسمت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در نتیجه از میزان اراده شما کاسته می‌شود. البته دلایل مهم‌تری وجود دارد که باعث کاهش قدرت اراده می‌شود. خوب با این حساب چطور اراده قوی داشته باشیم؟ آیا راهی برای تمرین تقویت ارائه وجود دارد؟ در ادامه با مجله موفقیت خودساخته همراه باشید.

چگونه اراده قوی داشته باشیم ؟؟

راه‌های زیادی برای تمرین تقویت اراده وجود دارد. از نظر ما بهترین راه‌ها عبارتند از:

فکر کردن به هدف

فکر کردن به هدف می‌تواند یکی از روش های تقویت اراده باشد. در واقع وقتی به نتیجه کار فکر می‌کنید، احساس خوبی در دل خود نسبت به کار پیدا می‌کنید. وقتی بدانید قرار است روزی تلاش‌های شما به نتیجه برسد، انرژی‌تان چند برابر می‌شود. البته فکر کردن به هدف نباید همه وقت شما را بگیرد. در این صورت به جای اینکه تلاش کنید، فقط خیالپردازی می‌کنید.

خواب کافی برای افزایش قدرت اراده

یکی دیگر از راه های تقویت اراده خواب کافیست. می‌دانید چرا؟ زیرا وقتی به اندازه کافی می‌خوابید قشر جلو مغز بهتر عمل می‌کند. آیا دقت کرده‌اید وقتی که شب دچار بی‌خوابی می‌شوید طی روز حواسپرتید و حال خوبی ندارید؟ بعد از یک خواب خوب عموماً حال و وضعیت روحی‌تان هم بهتر می‌شود.

برای افزایش قدرت اراده بهتر است روی بهبود کیفیت خوابتان تمرکز کنید. شبها زودتر بخوابید. اگر عادت دارید شبها دیر بخوابید، خواب نیمروز را تعطیل کنید تا شبها زودتر به رختخواب بروید. برای زودتر خوابیدن گوشی همراه را زودتر خاموش کنید.

با انجام مدیتیشن اراده خود را تقویت کنید

یک روش برای تمرین تقویت اراده انجام مدیتیشن است. زیرا باعث تقویت حافظه و کاهش استرس می‌شود. با انجام مدیتیشن بخش‌های پیشانی و موثر در تقویت اراده، بزرگتر می‌شود. در نتیجه در تصمیم گیری‌ها بهتر عمل می‌کنید. روزانه به مدت 10 دقیقه حرکات مراقبه و مدیتیشن را انجام دهید. بعد از 2 ماه شاهد رشد قشر جلوی مغز خواهید بود. البته این تاثیر را می‌توانید در رفتار خود مشاهده کنید. وقتی فیزیولوژی و ذهن قوی‌تری داشته باشید، قاعدتاً در تقویت اراده هم موثر است.

فعالیت بدنی و ورزش را فراموش نکنید

یکی دیگر از روش های تقویت اراده ورزش کردن و تحرک بدنی است. وقتی بدن تحرک داشته باشد، به افزایش قدرت مغز کمک زیادی می‌کند. ورزش بهترین روش برای افزایش قدرت مغز است. زیرا به افزایش هورمون‌های شادی آور (سروتونین و دوپامین) می‌انجامد.

در چنین شرایطی از میزان استرس بدن کمک می‌شود. در نتیجه به افزایش قدرت اراده کمک زیادی می‌کند.

از گوشتخواری دست بکشید

گیاهخواری در افزایش قدرت تمرکز و اراده نقش زیادی دارد. وقتی غذاهایی با شاخص گلایسمی پایین مصرف می‌کنید، در بهبود عملکرد مغز نقش موثری را ایفا می‌کند.افت و خیز بیش از حد قند خون تاثیر منفی بر روی عملکرد مغز می‌گذارد. برای تمرین تقویت اراده باید مغز به درستی عمل کند.

براساس گفته محققین رژیم غذایی گیاهی می‌تواند عملکرد مغز را بهبود دهد. این غذاها به آرامی وضعیت قند خون را افزایش یا کاهش می‌‌دهند.

تمرین تقویت اراده / افزایش قدرت اراده / راه های تقویت اراده

همیشه مهم‌ترین کارها را در اولویت قرار دهید

اگر برایتان سوال است که چگونه اراده قوی داشته باشیم باید مهم‌ترین کارها را در اولویت خود انجام دهید. همیشه در ابتدای راه، انگیزه و انرژی شما بیشتر است وقتی کارهای مهم را در همان ابتدا انجام دهید، نتیجه بهتری دریافت می‌کنید. دریافت نتیجه مثبت هم بر روی ذهن شما تاثیر بهتری دارد. در واقع باعث افزایش قدرت اراده می‌شود.

توصیه ما اینست که بعد یک خواب خوب در طی شب، اول صبح کارهای مهم را انجام دهید. در ابتدای صبح بدن قدرت بیشتری برای انجام کارها را دارد.

برخی کارها را برای خود به عادت تبدیل کنید

وقتی برخی از کارهای تاثیرگذار را به عادت تبدیل کنید، اصلا به قدرت اراده نیاز ندارند. برای مثال مسواک زدن، شانه زدن مو، خوردن 8 لیوان آب در طی روز و زود خوابیدن همه عادت‌های مثبت هستند. نباید اراده خود را صرف کارهای جزئی و مفید کنید. بلکه باید اراده را برای کارهای مهم و سخت صرف کنید.

شاید کوهنوردی در صبح جمعه برای رسیدن به تناسب اندام کار سختی باشد. نمی‌توانید این کار را به یک عادت تبدیل کنید. پس به قدرت اراده شما نیاز دارند.

تغییر در دکوراسیون محیط

یکی دیگر از راه های تقویت اراده تغییر در محیط اطراف است. گاهی عادت کردن به یک محیط همیشگی باعث می‌شود انرژی زیادی برای تغییر زندگی نداشته باشید. وقتی محیط عوض می‌شود، احساس می‌کنید چیزی کامل تغییر است که حالا نوبت به خود شماست.

وقتی محیط را طبق سلیقه خود و با ذوق بچینید، انگیزه بیشتری پیدا می‌کنید. مثلا زدن یک تابلوی خوش آب و رنگ بر روی دیوار، تعویض ملحفه تختخواب و یا انداختن یک روفرشی جدید می‌تواند بر روی روحیه تاثیر زیادی بگذارد.

اعتماد به نفس خود را زیاد کنید

یکی دیگر از روش های تقویت اراده افزایش روحیه خودباوری و اعتماد به نفس است. وقتی به خودتان ایمان داشته باشید، هر آرزوی که باشد می‌دانید قدرت رسیدن به آن را دارید. پس خود به خود انگیزه و اراده شما برای دستیابی به آن هدف بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس با بهترین توصیه ها

خوب با این حساب چطور اراده قوی داشته باشیم؟

اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید برای افزایش قدرت اراده اقدام کنید، خودساخته شرکت در دوره صوتی «کیمیاگر» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

 

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

3 دیدگاه. Leave new

  • من نهم هستم و امسال اصلا به درس ها گوش ندادم و امتحان ها حضوری هست و نمیدونم چجوری درس بخونم، یعنی ارادشو ندارم
    وقتی میرم سر کتاب حواسم پرت میشه و اصلا حوصله اینکه درس بخونم رو ندارم
    میشه کمکم کنین لطفا

    پاسخ
    • مریم کوهشاری
      فروردین 2, 1400 12:30 ب.ظ

      یه دلیلش میتونه این باشه که اصلا انگیزشو ندارید. برای خودتون هدف درست کنید و ذهنتون رو توجیه کنید قراره با درس خوندن به چه هدف هایی برسید. ضمنا وقتی میدونید از درس خوندن فراری هستید اصلا سمت کتاب نرید. به کار دیگه مشغول بشید اما مدام به درس خوندن فکر کنید. یه طوری که انگار کسی مانع درس خواندن شماست. بعد از اینکه حسابی برای مطالعه حریص شدید سمت کتاب برید.

      پاسخ
  • سلام من 15 سالمه تا قبل از کرونا بازی کن فوتبال خوبی بودم و هدف داشتم اما الان حتی انگیزه تمرین کردن ندارم

    پاسخ

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست