اعتماد به نفسمقالهوبلاگ

نشانه های اعتماد به نفس کاذب و درمان این مشکل

اشتراک گذاری این مطالب در:

نشانه های اعتماد به نفس کاذب می‌تواند در هر کسی دیده شود. بنابراین چیز عجیبی نیست که خود را از آن مبراء بدانید. دانستن این نشانه‌ها به شما کمک می‌کند تا بهتر خود را بشناسید. آیا شما هم به این مشکل مبتلا هستید؟ آیا اعتماد نفسی که دارید واقعی است؟ تفاوت اعتماد به نفس کاذب و واقعی در چیست؟ در ادامه سایت موفقیت خودساخته به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

نشانه های اعتماد به نفس کاذب

علائم و نشانه‌هایی که از اعتماد به نفس غیرواقعی خبر می‌دهند، عبارتند از:

دروغ گفتن در افراد با اعتماد به نفس کاذب

برخی افراد را می‌بینید که با ظاهر اعتمادبه نفس بالایی دارند. اما وقتی کمی بیشتر آنها را می‌شناسید، متوجه می‌شوید که زیاد دروغ می‌گویند. این افراد برای پنهان کردن نقاط ضعف خود و فرار از ناامنی درونی، به دروغ گفتن پناه می‌برند.

زندگی این افراد در شبکه‌های اجتماعی و یا تصاویری که در پروفایل خود می‌گذارند، از واقعیت درونشان خبر نمی‌دهد. فقط کافیست از نزدیک با آنها مراوده داشته باشید.

وقتی آنها را می بینید یا مراوده ایجاد می کنید پی به نشانه های اعتمادبه نفس کاذب در آنها می برید.

اگر به چنین مشکلی مبتلا هستید، فقط کافیست به عاقبت دروغ خود کمی فکر کنید. در نهایت دیگران به آن پی می‌برند. آن وقت است که شما را فردی بی‌شخصیت بدانند.

نشانه های اعتماد به نفس کاذب / درمان اعتماد به نفس کاذب

به ظواهر بیش از پایه‌های اصلی اهمیت می‌دهند

یکی دیگر از نشانه های اعتماد به نفس کاذب اینست که فرد بیشتر از شخصیت و رفتار، به ظاهرش رسیدگی می‌کند. درست است که آراستگی برای افزایش اعتماد به نفس اهمیت دارد. ولی نه آنقدر که از اصول مهم زندگی غافل شوید.

چنین افرادی سعی می‌کنند مدام با رسیدگی به سر و وضعشان در چشم دیگران خوب نمایان شوند. در حالی‌که شاید امور اصلی زندگی را به حال خود رها کرده باشند.

برای درمان اعتمادبه نفس کاذب با چنین نشانه‌ای، باید به نظر دیگران تا حد تعادل اهمیت بدهید. اصول زندگی خود را در اولویت برنامه روزمره قرار دهید و در رسیدگی به سر و وضعتان زیاده‌روی نکنید.

بیشتر بخوانید: رازهای جذابیت را بیاموزید و نبض همه را زیر دستان‌تان بگیرید

متظاهر بودن و ریاکاری

یک تفاوت اعتماد به نفس کاذب و واقعی اینست که فرد نه برای دل خودش و نیت درست، بلکه برای جلب نظر دیگران کاری را انجام می‌دهد. در واقع چنین افرادی ریاکار و متظاهر هستند. هر کاری را که انجام می‌دهند، می‌خواهند به چشم دیگران بیاید.

اگر در حق کسی خوبی می‌کنند، علاقه زیادی به افشاء آن دارند. زیرا فکر می‌کنند تا اطلاع رسانی بیشتر مورد توجه دیگران قرار می‌گیرند.

برای درمان اعتماد به نفس کاذب به چنین نشانه‌ای، باید همه کارها با توجه به تاثیرشان صورت بگیرند. وقتی قرار است در حق کسی خوبی کنید، فقط نتیجه کار و شادی دل فرد موردنظر را به خاطر بیاورید.

در همه کارها می‌خواهند رئیس باشند

یکی دیگر از نشانه های اعتماد به نفس کاذب رئیس بازی در همه امور است. افرادی که به این مشکل مبتلا هستند، می‌خواهند همیشه حرف خودشان به کرسی بنشیند. آنها سعی دارند با احساس برتری، حس حقارت خود را پنهان کنند. دستور دادن به دیگران عادت این افراد است.

برای رفع این مشکل می‌توانید کمی منطقی‌تر فکر کنید. شاید نظر، ایده و دستور شما به نتیجه درست نرسد. پس اجازه دهید دیگران هم به همان اندازه در تصمیم‌گیری مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: دروغگو ها را با این روش ها راحت شناسایی کنید

نشانه های اعتماد به نفس کاذب می‌تواند در هر کسی دیده شود.

مقایسه کردن خود با دیگران

یک علت علت اعتماد به نفس کاذب اینست که زیادی خود را با دیگران مقایسه کنید. البته این علت نشانه‌ای از وجود مشکل اصلی نیز هست. وقتی کسی خودش را دست کم بگیرد، مدام خودش را با دیگران مقایسه می‌کند. سوالات تهاجمی و ناراحت‌کننده‌ای می‌پرسند تا خود را مقایسه کنند. برای مثال در مورد حقوق، زیبایی، وزن، میزان موفقیت و … دیگران سوال می‌پرسند. هدفشان نیز مقایسه بین خود و آنهاست.

برای درمان اعتماد به نفس کاذب با چنین نشانه‌ای بدانید که مقایسه کردن شما را ضعیف‌تر می‌کند. اگر دیگران برتری نسبت به شما داشته باشند، از خودتان دلزده می‌شوید. از سوی دیگر حسادت سر تا پایتان را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: 6 راز موفقیت زنان ثروتمند دنیا ؛ شاهزاده سوار بر اسب سفید آرزوهای خود باشید

خود را فرد بی‌عیب و نقص بدانید

یکی دیگر از نشانه های اعتماد به نفس کاذب اینست که فکر کنید فردی فوق‌العاده و بدون ایراد هستید. وقتی چنین نشانه‌ای در شما باشد، خبری از تواضع و فروتنی نیست. غرور سر تا پایتان را می‌گیرد و فکر می‌کنید از همه بهترید. خودشیفتگی و نارسیسم در نتیجه این مشکل خود را نشان می‌دهد.

به تدریج همه از شما فاصله می‌گیرند و کسی تحمل رفتارتان را ندارد. برای درمان چنین مشکلی باید بپذیرید هر کس عیب و نقصی دارد و این موضوع کاملا طبیعی است.

اگر فکر می‌کنید نشانه های اعتماد به نفس کاذب را دارید، خودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست