درمان کمال گراییمقالهوبلاگ

شغل مناسب افراد با ویژگی های خاص / شغل مناسب افراد کمال گرا

اشتراک گذاری این مطالب در:

شخصیت هر کس می تواند تعیین کند که او چه شغلی را می تواند برای خود انتخاب کند. مطمئناً وقتی شغل را برحسب ویژگی های شخصی خود انتخاب کنید، موفق تر خواهید بود. یکی دلایل شکست بسیاری از افراد در شغلشان اینست که آن را با علاقه و متناسب با شخصیت خود انتخاب نمی کنند.

کمال گرایی، درون گرایی، احساساتی بودن، تنوع طلب بودن، وسواسی بودن، مضطرب بودن و … همه از ویژگی های تاثیرگذار در انتخاب شغل هستند. با ما باشید تا شغل مناسب افراد کمال گرا ، تنوع طلب و … را با شما در میان بگذاریم. درست همانطور که پیش‌تر در مورد شغل مناسب افراد تنبل صحبت کردیم.

شغل مناسب افراد کمال گرا

کمال گراها کسانی هستند که معتقدند باید همه چیز در حد ایده آل و 100 درصد کامل انجام شود. کوچکترین اشتباه در کار به معنای شکست کامل است. این افراد وسواس خاصی دارند و مدام مضطرب هستند. زیرا استرس به انجام نرسیدن کارها را دارند. از سوی دیگر نگران قضاوت دیگران هستند.

شغل مناسب افراد کمال گرا شغلی است که کمترین استرس را به آنها وارد کند. به دلیل اینکه ترس از قضاوت شدن باعث می شود تا کمال گرا شوند، باید به سراغ مشاغلی بروند که کمتر در معرض دید قرار بگیرند.

مشاغلی که مدام باید با مشتریان سر و کار داشته باشید، اصلا مناسب افراد کمال گرا نیست. زیرا مدام خود را در معرض دید و قضاوت دیگران می بینند. از سوی دیگر ارتباط با دیگران باعث افزایش استرس و عصبی شدن آنها می شود.

شغل مناسب افراد کمال گرا شغل های آرامی و در محیط های بدون سر و صداست.

شغل مناسب افراد احساساتی

اگر فردی احساساتی هستید، باید به سراغ مشاغلی بروید که نتیجه آن برایتان ملموس تر باشد. مشاغلی مثل پرستاری، روانشناسی، مشاوره و حتی گریمور و متخصص زیبایی برای شما مناسب است. چرا؟

شغل مناسب افراد احساساتی شغلی است که باعث انتقال احساسات خوب او به دیگران شود. افراد احساساتی به دلیل اینکه قدرت برقراری ارتباط با دیگران را دارند، بهتر می توانند در چنین مشاغلی فعالیت کنند. برای مثال یک مشاور به خوبی احساسات خود را بروز داده و مراجعین، با او احساس راحتی می کنند. به طوری که گویی مشاور را سالهاست می شناسند. در نتیجه بهتر می توانند مشکلات خود را ابراز کنند.

شغل مناسب افراد وسواسی / شغل مناسب افراد شهودی/ شغل مناسب افراد احساساتی

شغل مناسب افراد وسواسی

شاید برایتان سوال باشد که بدانید افراد وسواسی باید به سراغ چه مشاغلی بروند؟ از نظر ما مشاغلی که به دقت زیادی نیاز دارند، مناسب کار این گروه از افراد است. برخی از مشاغل در صورت کوچکترین بی دقتی یا سهل انگاری باعث بروز مشکلات زیادی می شود.

برای مثال نگهبان آزمایشگاه و یا مراقب تجهیزاتی مثل کوره ها و … باید در طی کار خود تمرکز بالایی داشته باشند. هرگونه بی دقتی ممکن است باعث بروز حوادث ناگوار شود. این در حالیست که افراد وسواسی به دلیل دقت و توجهی که دارند می توانند در این نوع از مشاغل فعالیت کنند.

شغل مناسب افراد شهودی

افراد شهودی کسانی هستند که باید همه چیز را با چشم خود ببینند تا باور کنند. آنها براساس تجربیات و دانسته های پیشین خود در مورد موضوعات مختلف نتیجه گیری می کنند. این گروه از افراد هم در دسته کمال گراها و افراد مضطرب و وسواسی قرار می گیرند. شغل مناسب افراد شهودی شامل مشاغلی مثل حقوق، پزشکی، تکنیسین آزمایشگاه و … نیست. زیرا چنین مشاغلی به استدلال منطقی و کاملا علمی نیاز دارد.

اما مشاغلی مثل روانشناسی می تواند برای افراد شهودی مناسب باشد. اولین بار یونگ از درک شهودی نام برد. او استدلال بر مبنای دانسته های قبلی را چیز بدی نمی داند. اما به شرط اینکه مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

شغل مناسب افراد تنوع طلب

افراد تنوع طلب باید به سراغ مشاغلی بروند که در آن هیجان کافی وجود دارد. در غیر این صورت خیلی زود از شغل خود دلزده شده و آن را کنار می گذارند. برای مثال شغل هایی مثل متخصص تغذیه بودن و یا فروشنده بودند با ارباب رجوع و مشتریان زیادی در طی روز سر و کار دارد.

همچنین مشاغلی که در زمینه کار با کامپیوتر و دنیای دیجیتال است، شغل مناسب افراد تنوع طلب است. این افراد باید مدام هیجان را در طی کار تجربه کنند.

شغل مناسب افراد کمال گرا / شغل مناسب افراد تنوع طلب /

شغل مناسب افراد مضطرب

افراد کمال گرا یا مضطرب به مشاغلی که مدام در حال رشد هستند، نیاز دارند. برای مثال تکنیسین پزشکی یکی از این مشاغل است. براساس گفته پژوهشگران به دلیل چشم انداز امید بخش در چنین مشاغلی، میزان استرس و اضطراب در افراد کمال گرا به مرور زمان کاهش می یابد.

رشته فناوری پزشکی هر روز رشد بیشتری را تجربه می کند. فعالین این صنعت به دلیل پیشرفت هایی که در این زمینه مشاهده می کنند، کمتر دچار اضطراب و استرس شدید می شوند. سایر مشاغلی که مثل تکنیسین پزشکی با تجهیزات پیشرفته و تکنولوژی ارتباط دارند، به کاهش استرس افراد کمال گرا کمک می کنند.

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست