فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

چیزی که تجربه میکنی تو رو آماده میکنه برای چیزی که میخوای

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

هیچ دانشگاهی مثل گذر زندگی و تجاربی که در طی عمر خود بدست می آوریم، نمی توانند آموزنده باشند. ذهن ما به گونه ای است که اطلاعات دیده شده را سریع تر از اطلاعات شنیداری به خاطر می سپارد. با این حساب تجاربی که در طی زندگی بدست می آوریم، تاثیر بیشتری بر روی زندگی مان دارند.

اگر می خواهید چیزی را بدست آورید، باید برای آن سختی بکشید و تلاش کنید. اگر شب ها دیر می خوابید و صبح زود از خواب بیدار می شوید، تبریک می گوییم! در آینده اتفاقات خوبی در زندگی شما رخ می دهد.

از شکست خوردن نترسید

اگر فکر می کنید شکست خورده هستید و توان انجام هیچ کاری را ندارید، باید همین جا روی ذهن خود تجدیدنظر کنید. از شکست خوردن ترسی به دل راه ندهید. شکست و ناکامی را به عنوان تجربه ای جدید نگاه کنید. اگر چه فراموش کردن تجارب تلخ گذشته کار ساده ای نیست. بخصوص اگر آن تجربه شکست سنگینی را به شما وارد کرده باشد.

اما قرار هم نیست باقی مانده زندگی خود را فدای یک شکست کنید. اگر عزیزی را از دست داده اید، اگر سرمایه خود را در بازار از دست داده اید، اگر از کار شما را اخراج کرده اند، دنیا به آخر رسیده است؟

شما یک فرد از بین 8 میلیارد انسان روی کره زمین هستید. با شکست شما دنیا متوقف نمی شود. روزها می گذرد و ثانیه ها از پی هم دیگر می آیند و می روند. برای دنیا اهمیتی ندارد که یک نفر شکست خورده است. روزگار کار خودش را می کند. لحظه ها می گذرند و آدمها هم می آیند و می روند. ولی کسی که باید به فکر خودش باشد شما هستید. باید گلیم خود را از آب بیرون بکشید و منتظر کمک دیگران نمانید.

برای کسب تجربه تعاملات خود را زیاد کنید

کسب تجربه فقط این نیست که همه چیز را خودتان امتحان کنید. برای فهمیدن اینکه اعتیاد به مواد مخدر خانمان سوز است، حتماً باید در منجلاب اعتیاد گرفتار شوید؟ مطمئنا خیر. بلکه بخشی مهمی از کسب تجربه به ارتباط با دیگران مربوط می شود. شما می توانید بدون اینکه بعضی مسائل و موضوعات خودتان تجربه کنید، از اطلاعات، سوابق و گذشته دیگران عبرت بگیرید.

برای همین است که باید تعاملات خود را افزایش دهید. وقتی قرار است در یک حوزه کاری فعالیت کنید، به سراغ اطلاعات قبلی افراد مجرب در همان زمینه بروید. با این روش در زمان و انرژی خود صرفه جویی می کنید.

اگر فکر می کنید شکست خورده هستید و توان انجام هیچ کاری را ندارید

مراقب باشید در دام افراد منفی باف نیفتید

اگر برای کاری تصمیم جدی دارید و حالا می خواهید از تجارب افرادی که در گذشته به همان راه رفته اند، استفاده کنید، کمی مراقب باشید. اگر آن فرد شکست خورده دلایلش را بررسی کنید. اگر موفق شده باز هم دلایل آن را ارزیابی کنید. شکست یا موفقیت دیگران نسبی است و شاید با شرایط شما تفاوت داشته باشد. در دام رویا و تخیل یا منفی بافی نیفتید.

 

 

 

مقالات پیشنهاد شده

3 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست