افکار مثبتمقالهوبلاگ

راههای پیشگیری از خودکشی چیست؟ سرمایه زندگی را مفت و مسلم از دست بدهیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

خودکشی یک راه به رسیدن به آرامش است؟ قطعا نه! این فکر احمقانه‌ترین کاری است که می‌توان به ذهن راه داد. چرا؟‌ چون از مذموم‌شماردن این کار در نگاه ادیان و پروردگار هم که بگذریم، خودکشی به معنای پای‌گذاشتن در مسیری به‌شدت موهوم است. اصلا از کجا معلوم که سرنوشت‌مان بعد از کشتن خود به جایی بهتر می‌رسد؟

شاید اوضاع بسیار بدتر از چیزی شد که در حال حاضر تجربه می‌کنیم. پس باید قبول کرد که خودکشی اصلا فکر درستی نیست. انتخاب آن مانند روی‌آوردن به موادمخدر و الکل برای التیام‌بخشیدن به دردهاست. زمانی که دردها به قلب و روحمان فشار شدیدی وارد می‌کنند، باید بدانیم که زندگی همیشه روی خوشی ندارد و گرفتارشدن در سختی‌ها و تلخی‌ها اگرچه اصلا خوشایند نیست اما راه دارد و درمان‌شدنی است.

پس اگر کسی فکر خودکشی دارد یا احیانا در اطرافش چنین فردی را می‌بیند باید با نگاهی به راههای پیشگیری از خودکشی خودش را از افتادن از چاله دنیا به چاه ناکجاآبادی که بعد از مرگ به این شکل انتظارش را می‌کشد، نجات بدهد. در این مقاله درباره راه پیشگیری از خودکشی خواهید خواند. با selfmade همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین راههای افزایش انرژی و انگیزه (5 راه بی نظیر)

راههای پیشگیری از خودکشی

ما انسان‌ها بر روی این کره خاکی تجربه‌های مختلفی را از سر خواهیم گذراند. درد می‌کشیم، غصه می‌خوریم، شکست را از سر می‌گذرانیم، گاهی در شکست‌های پیاپی غوطه‌ور می‌شویم، عزیزان‌مان ما را ترک می‌کنند یا آنها را از دست می‌دهیم و هزار و یک مصیبت دیگر می‌تواند در پشت کوه‌های تردید، ترس، اتفاق و نگون‌بختی انتظارمان را بکشند.

اما در مقابل، طعم لحظات بسیار شیرینی را هم می‌چشیم. مثلا رشد می‌کنیم و هر روز صبح، از جسدی که بی‌اراده به خواب فرورفته بود، بلند می‌شویم و می‌توانیم فکر کنیم، تصمیم بگیریم و زندگی‌مان را با انتخاب‌های خوب بسازیم. شاید گاهی اوضاع خفقان‌آور شود اما همچنان امکان لذت‌بردن از پدیده‌های شگفت‌انگیز فراوانی برایمان وجود دارد.

شاید قبول نکنید و این را کلیشه‌ای بدانید اما باور کنید که امکان کنترل دردها و فشارها وجود دارد. فقط کافی است که شادزیستن و بهره‌وری را انتخاب کنیم. با این رویکرد در ادامه از راههای پیشگیری از خودکشی خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید: چگونه بهره وری کاریمان را افزایش دهیم؟

راههای پیشگیری از خودکشی چیست؟ سرمایه زندگی را مفت و مسلم از دست بدهیم؟

سریعا از کسی کمک بگیرید

اگر به نقطه‌ای رسیده‌اید که دیگر خودکشی را راه اول و آخر زندگی‌تان می‌دانید و دست به کار شده‌اید تا خودتان را از بین ببرید، بهتر است لحظه‌ای هم که شده تردید به خرج بدهید و با دوست یا آشنایی که برایتان عزیز است، صحبت کنید.

اگر امکان دسترسی به پزشک و روانشناس‌تان وجود دارد، حتما با او تماس بگیرید. مطمئن باشید که خودکشی راه نجات‌تان نیست. چون از هر دری که به تحلیل آن می‌پردازیم، هیچ راه نجاتی در آن دیده نمی‌شود. اگر خداباور و معتقد هستید که قطعا می‌دانید خداوند از این کارتان بسیار ناراحت خواهد شد و مجازات سختی در انتظارتان خواهد بود.

اگر هم اعتقادی دیگر دارید، باز هم باید بدانید که انبوهی از انرژی‌های منفی که موجبات کندن ریشه‌هایتان از این جهان را فراهم آورده‌اند، به هیچ وجه آن نیروی قدرت‌مندی نیستند که شما را به آرامش یا حتی عدم برساند. پس حتما با کسی صحبت کنید و جلوی این عمل را بگیرید.

بیشتر بخوانید: راههای موفقیت در زندگی را در در ۱۰ گام ساده دنبال کنید

استراتژی‌های کنارآمدن با زندگی را یاد بگیرید

انسان مجبور به انتخاب است. جالب نیست؟ یعنی زندگی‌مان تلفیقی از اجبار و اختیار است. ما باید در صحنه عظیمی که بازیگرانش هستیم، به بازی سناریویی مشغول شویم که در آن حق انتخاب برای برگزیدن نقشمان داریم. پس لازم است که یاد بگیریم، با انتخاب‌هایی درست خود را در این دنیایی که نظمی پنهان در پس اغتشاشاتش مخفی شده، نجات بدهیم.

از بین‌بردن منفی‌بافی و بازکردن درب‌های واقعیت با نگاهی به زیبایی‌ها و نکات مثبت زندگی می‌تواند ما را از منفی‌بافی‌ها دور کند. منفی‌بافی‌ها در شکل افراطی نتیجه‌ای مانند خودکشی را به همراه خواهند داشت. پس یکی از راههای پیشگیری از خودکشی ترک سیاهی‌های منفی زندگی است. این عادت یعنی ندیدن بدی‌ها به شکل افراطی با تمرین در وجود همه قابل‌ارتقا و رشد است.

شما می‌توانید به طور روزانه تمرین کنید که بدی‌ها را کمتر ببینید و تمرکزتان را روی بخش سفید و صاف قضایا بگذارید. برای پیشگیری از خودکشی و افسردگی باید تلاش کرد. زندگی هیچ‌کس، حتی کسانی که از دور بسیار خوش‌بخت به نظر می‌رسند، خالی از چالش و افسردگی نیست. پس اجازه بدهید که برای خودمان کاری کنیم و حتی اگر یک نفر هم هوایمان را در این دنیا ندارد، ناجی قدرت‌مند زندگی‌مان باشیم.

بیشتر بخوانید: رابطه استرس با افسردگی یک ترکیب انفجاری است

در آخر

برای کسی که غرق در فکر خودکشی شده است، نسخه پیچیدن مفید نخواهد بود. در چنین مواقعی باید از کمک افراد حرفه‌ای یعنی روانشناسان و مشاوران بهره برده شود. این افراد با تجربه و تخصصی که دارند، راه‌های تغییر نگاه یک فرد به زندگی را می‌دانند.

پس اگر کسی در اطرافتان به خودکشی می‌اندیشد یا این فکر در گوشه ذهنتان جای خوش کرده و خودتان توانایی تغییر و دست‌کاری افکارتان را ندارید، بهتر است که حتما به افراد خبره در زمینه روانشناسی مراجعه کنید و مطمئن باشید که خودکشی راه نجات نیست. مطمئن باشید دوست عزیز.

برای مقابله با فکر خودکشی کردن، ابتدا باید ذهن خود را ارتقا دهید. داشتن ذهن موفق کار هر کسی نیست. به همین دلیل خودساخته شرکت در دوره «چطور ذهن موفق داشته باشیم» را به شما پیشنهاد میدهد. برای کسب اطلاعات بیشتری روی تصویر زیر کلیک کنید:

رها کردن فکر خودکشی

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست