فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

کی گفته زندگی آسونه زندگی سخته

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

اگر مدام در گوشت گفتن که زندگی آسونه، بدون یه جای کار میلنگه و یا اونا اشتباه گفتن. تفاوت ما با موجودات دیگه در قوه تفکرمون هست. اگر تفکر و عقل نداشتیم، خوب تفاوتی هم بین ما و سایر موجودات وجود نداشت. اما این تفکر خیلی وقتا دردسرساز میشه. درست مواقعی که همش باید به اتفاقات تلخ گذشته، ناکامی‌ها و شکست‌های زندگی فکر کنیم.

وقتی یه گوشه بشینیم و مدام به این فکر کنیم چرا وضعیت اقتصادی اینطوری شده؟ چرا من نمیتونم بدهی‌هامو پرداخت کنم؟ چرا چیزی از حقوقمو نمیتونم پس‌انداز کنم؟ و …

ما نمیگیم از این دست افکار نداشته باشید. چرا که زندگی سختی‌های خودشو برای هر کسی داره. حتی بچه‌هایی که ما فکر میکنیم مسئولیت هیچ چیزی رو ندارن و ذهنشون از مسئولیت خالیه، باز هم افکار منفی رو به اندازه خودشون دارن.

با این حال نباید فکر کردن به سختی زندگی باعث بشه، از ادامه مسیر باز داشته بشید. نباید خودتون رو متوقف کنید.

اول خودتون رو تغییر بدین

نحوه برخورد ما با رویدادهای زندگی مان نیز در ایجاد تغییر و تحولات نقش داره. اون قسمتی از ماجراهای تلخ زندگی که دست ما نیست، مطمئناً برای همه همین مدلی میشه. مثلا تورم و گرونی چیزی که از یک بستر خیلی بزرگ ریشه میگیره. برای هممون هم هست.

منتها بیکاری، دست رو دست گذاشتن و منتظر موندن یا غر و لند کردن دیگه چیزی هست که دست خودمون هست. عده ای مدام به شرایط بد روزگار غر میزنن و منتظرن همه چی درست بشه تا اونا به آرزوهاشون برسن. عده‌ای هم سعی میکنن با یه کم تلاش بیشتر خودشونو از شرایط بد بکشن بیرون.

مثال ساده

دو کارمند ساده در یه سرمایه گذاری شرکت میکنن. اما هر دو در این کار با شکست مواجه میشن. نفر اول زانوی غم بغل میگیره و برمیگرده سرکارش تا با حقوق قبلی زندگیشو بگذرونه.

نفر دوم تلاش میکنه تا شکست قبلی رو جبران کنه. این بار سعی میکنه اطلاعات درستی در مورد سرمایه گذاری بدست بیاره. با آدمهای قابل اعتماد وارد معامله میشه. وام بانکی میگیره و دوباره خودشو نشون میده.

بعد از چند سال نفر اول با همون حقوق کارمندی زندگی میگذرونه. اما نفر دوم یه سرمایه گذار قوی هست که تونسته از شکستش تجربه کسب کنه.

اگر مدام در گوشت گفتن که زندگی آسونه،

سختی ها نباید تو رو از پا بندازه

اگر فکر میکنی زندگی سخته و تو باید منتظر قسمت های راحتش بشینی، هیچ وقت بهش نمیرسی. چون در واقع قسمت‌های راحت زندگی چیزی نیست که از قبل ساخته شده باشه. بلکه این تو هستی که با تلاشت سختی‌هاشو به راحتی تبدیل میکنی.

در موقع مواجهه با سختی دو راه بیشتر نداری:

  • عقب نشینی کنی و برگشت به موقعیت قبلی که نتیجه اش راحتی موقت و درد پنهان بلند مدته.
  • رشد کنی و از سختی درس عبرت بگیری. نتیجه اش هم میشه سختی کوتاه مدت اما خوشبختی بلند مدت.

 

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

  • سید محمد حسینی
    شهریور 26, 1399 5:02 ب.ظ

    مثل همیشه عالی و درجه یکین / واقعا ویدئوهاتون انگیزه میده و من هر روز وبسایت شما رو چک میکنم و ویدئوهای انگیزشی شما را میبینم و انرژی میگیرم/عمرتون طولانی جناب دادمندیان

    پاسخ

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست