مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

چگونه نسبت به دیگران بی تفاوت باشیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

بی تفاوت بودن نسب به نظرات منفی دیگران می تواند شما را از سقوط یکباره نجات دهد. مشکلی که اغلب مردم دارند، توجه بیش از حد به نظرات دیگران است. وقتی زیادی به دیگران بها بدهید، از خودتان دور می شوید. نقاب به چهره می زنید و مدام شخصیت تان را برای دیگران بزک دوزک می کنید. از سوی دیگر وقتی با نیشخند و تمسخر دیگران روبرو هستید، اگر زیاد به آنها بها بدهید، خودتان را باخته اید. زیرا باید وقت گرانبهایتان را صرف فکر کردن به صحبت های دیگران کنید. با این اوصاف چگونه نسبت به دیگران بی تفاوت باشیم؟

اگر می خواهید جواب این سوال را بدانید، تا انتهای این مطلب سایت موفقیت سلف مید با ما همراه شوید.

چگونه نسبت به دیگران بی تفاوت باشیم

برای بی تفاوت بودن نسبت به نظرات دیگران راهکارهای زیر را به شما توصیه می کنیم:

اعتماد به نفس خود بازیابی کنید

افزایش اعتماد به نفس یکی از راه های بی تفاوت بودن نسبت به نظرات دیگران است. وقتی خودتان را دست کم بگیرید، حرف های دیگران همچون پتکی برسرتان فرود می آید. قضاوت کردن دیگران در موردتان می تواند تاثیر منفی بر روی روحیه تان داشته باشد. وقتی یکی از دوستان قدیمی را ملاقات می کنید و فوراً به شما می گوید چقدر پیر یا چقدر چاق شده اید، به شدت بر روی روحیه تان اثر منفی می گذارد. اما این تاثیر تا زمانی است که خود را نبازید. یعنی قبل از شنیدن حرف های منفی دیگران به ارزش وجودی خود پی برده باشید. بنابراین به سادگی از کنار حرف دیگران عبور می کنید و برایتان اهمیتی ندارد چه بگویند.

بیشتر بخوانید: اعتماد به نفس و عزت نفس نداشتن چه بر سر ما می آورد؟

شناسایی محرک های احساسی اهمیت دارد

برای همه مواردی وجود دارد که باعث تحریک احساسات می شود. برای مثال ممکن است برخی از حرف ها اصلا اهمیتی نداشته باشند، اما چون شما روی آن حساسیت دارید، باعث ناراحتی تان شود. مثلا اگر به ظاهر خود اهمیت زیادی می دهید و دیگران در موردش قضاوت می کنند، شما را سخت برآشفته می کند. اگر به تحصیلات و یا شغل خود حساس هستید، هرگونه اظهارنظر منفی خشم شما را برمی انگیزد.

اگر برایتان سوال است که چگونه به دیگران اهمیت ندهیم باید بگوییم شناسایی حساسیت ها به شما کمک زیادی می کند. زیرا مجبور نیستید در مورد آنها با دیگران صحبت کنید. یا حتی به دیگران اطلاعات بدهید. وقتی کسی در مورد شغل یا درآمد شما اطلاعی نداشته باشد، چطور می تواند در مورد آن قضاوت کند؟ در واقع باید موارد حساس را کمتر در معرض دید قرار دهید تا مورد قضاوت قرار نگیرد.

از نقاب زدن خودداری کنید

وقتی زیادی به حرف دیگران بها بدهید، باعث می شود از خود واقعی فاصله بگیرید. وقتی برایتان مهم است که دیگران نظر مثبتی در مورد ظاهرتان داشته باشند، مدام در مقابل آینه به خودتان رسیدگی می کنید. حتی رفتار و اخلاق خود را مطابق با نظر دیگران درمی آورید. اما آیا دیگران فقط یک نفر است؟

از آنجا که هر کس نظر متفاوتی دارد و شما هم با آدمهای زیادی در ارتباط هستید، قرار نیست همه رنگی شوید و هر روز به یک شکل تزئین شوید. باید خود واقعی تان باشید. این دیگران هستند که باید شما را به همان شکل بپذیرند. کسی که خود واقعی شما را نمی پذیرد و مدام به شما ایراد می گیرد، ارزش برقرار کردن ارتباط را دارد؟

بیشتر بخوانید: از ارزشمندی تا خودباوری: تفاوت عزت نفس با اعتماد به نفس

بی تفاوت بودن نسب به نظرات منفی دیگران می تواند شما را از سقوط یکباره نجات دهد.

ترس از اشتباه کردن را کنار بگذارید

انسان خوشبخت کسی است که از اشتباهات خود عبرت بگیرد. وقتی در زندگی اشتباه می کنید نگران اظهارنظر دیگران نباشید. بسیاری از ما از ترس ریشخند و تمسخر دیگران دست به کارهای دلخواهمان نمی زنیم. مدام با خود تکرار می کنیم اگر شکست بخورم مورد تمسخر دیگران قرار می گیرم. در حالی که برای یک بار هم که شده باید ترس را کنار بگذارید. به زندگی، موفقیت و آرزوهای خودتان فکر کنید. وقتی قرار است با دستیابی به موفقیت ها شاد باشید، چه اهمیتی دارد که دیگران چه فکر کنند؟

فراموش نکنید هیچ انسانی بی عیب و نقص نیست. همچنین هیچ کس نمی تواند مدعی شود تا به حال در زندگی اش اشتباه نکرده است. حتی آنها که شما را سرزنش می کنند، خودشان بارها شکست را تجربه کرده اند.

بیشتر بخوانید: تاثیر خجالتی بودن بر استرس و راه درمان آن

برای روابط خود با دیگران حد و مرز تعیین کنید

اگر به دنبال پاسخی برای سوال چگونه نسبت به دیگران بی تفاوت باشیم هستید، باید روابط خود را سامان دهید. ارتباط زیادی و نداشتن خط قرمز باعث جری شدن دیگران می شود. وقتی در روابط مرز و حدود مشخص کنید، دیگران از اظهارنظر در مورد موضوعاتی که به آنها ارتباطی ندارد، خودداری می کنند.

صمیمیت بیش از حد اگرچه غذای روح است و درد تنهایی را درمان می کند، اما باعث بروز مشکلات بسیاری می شود. بسیاری از افراد تا زمانی که مرز مشخصی در روابط تعیین نکنید، حدود خود را نمی دانند. برای بی تفاوت بودن نسبت به نظرات آنها لازم است حدودشان را مشخص کنید.

فراموش کاری را تمرین کنید

به محض اینکه کسی در مورد شما قضاوت نادرستی کرد، در همان چند ثانیه اول ناراحتی سعی کنید آن را به فراموشی بسپارید. هر درد و غمی اگر در همان لحظات اول بی اهمیت شمرده شود، به تدریج از ذهن پاک می شود. اگر مدام آن را با خود تکرار کنید، به درد بزرگی تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: علائم کمبود اعتماد به نفس را بشناسید و مشکل خود را درمان کنید

در پایان

قطعا با خواندن این مطلب به پاسخی مناسب برای سوال چگونه به دیگران اهمیت ندهیم رسیده اید. البته در انتها فراموش نکنید تلاش تان برای بی تفاوت بودن نسبت به نظرات دیگران اهمیت دارد.

برای بی تفاوت بودن نسبت به نظر دیگران لازم است اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. به همین دلیل خودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

 

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست