مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

شغل مناسب برای افراد تنبل | افراد تنبل هم می توانند درآمد داشته باشند؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

تنبلی خصلتی است که کم و بیش در همه افراد وجود دارد. با این حال برخی در موقعیت های خاص تنبل می شوند. اما برخی همیشه تنبل هستند و تنبلی از ویژگی های بارز آنها محسوب می شود. خوب با این حساب آیا افراد تنبل هم می توانند شغل مناسبی برای خود داشته باشند؟ البته کار برای همه افراد وجود دارد. اما باید شغلی را انتخاب کنید که با ویژگی های شخصیتی شما سازگار باشد. در این صورت شانس موفقیتتان افزایش می یابد.

از نظر ما شغل مناسب برای افراد بی حوصله باید متناسب با ویژگی شخصیتی‌شان باشد. درست مثل شغل مناسب افراد کمال گرا یا وسواسی که باید ویژگی های شخصی آنها درنظر گرفته شود. در ادامه با مجله موفقیت خودساخته همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

اول مشخص کنید هدفتان چیست؟

اگر قادر نیستید تنبلی را به هیچ عنوان کنار بگذارید به سراغ مشاغل راحت بروید. در ادامه به فهرستی از این مشاغل می‌پردازیم. اگر قصد دارید با کار کردن تنبلی را هم کنار بگذارید به سراغ مشاغل پرتحرک اما هیجان انگیز بروید. با این روش به مرور زمان بدن را برای فعالیت اجبار می کنید. وقتی بدنتان برای مدتی تحرک داشته باشد، از تنبلی فاصله می گیرید.

انسان هر چقدر در یک گوشه بنشیند و رفع خستگی کند، تمامی ندارد. چرا که ما ذاتاً به دنبال عیش و راحتی هستیم. پس نباید زیادی به رفع خستگی بدن اهمیت بدهید. بیشتر اوقات به بهانه رفع خستگی تنبل می شوید. برای رفع خستگی خود زمان مشخص کنید و به محض تمام شدن فرصت استراحت، مشغول فعالیت شوید. حتی یک ثانیه هم تعلل نکنید.

بیشتر بخوانید: چگونه برنامه ریزی سالانه داشته باشیم؟ ویژه کسانی که توان برنامه ریزی ندارند

شغل مناسب برای افراد بی حوصله

اگر ذاتاً تنبل و یکجا نشین هستید و هیچ راهی هم برای درمان این ویژگی پیدا نمی کنید، مشاغل زیر را انتخاب کنید:

پشت میز نشینی با کامپیوتر تنبلی

مهندس کامپیوتر شدن و یا کار با رایانه همیشه به تحصیلات آکادمیک نیاز ندارد. شما می توانید مهارت کار با کامپیوتر را یاد گرفته و حتی در پشت میز و در منزل کار کنید. مشاغلی مثل برنامه نویسی، طراحی سایت، سئو کردن وب سایت، تولید محتوا، فعالیت در شبکه های اجتماعی و …. در زیر مجموعه کار با کامپیوتر است.

این شغل برای کسانی مناسب است که حوصله بلند شدن از جای خود را هم ندارند. در واقع شما نباید به بهانه تنبلی اجازه دهید فرصت و زمان از دستتان برود.

بیشتر بخوانید: اگر می خواهید ثروتمند شوید، این عادت ها را کنار بگذارید

شغل مناسب برای افراد تنبل / شغل مناسب برای افراد بی حوصله

سرمایه گذاری در بورس

یکی دیگر از مشاغل راحت اما پرریسک برای افراد تنبل و بی حوصله سرمایه گذاری در بازار بورس است. این شغل برای کسانی مناسب است که ریسک پذیری بالایی دارند. البته فراموش نکنید به دلیل بالا بودن ریسک چنین شغلی بهتر است از بردن تمامی داشته های خود در آن خودداری کنید.

سرمایه گذاری برای یک کسب و کار

اگر قدرت انجام هیچ کاری را ندارید، شغل مناسب شما تأمین سرمایه لازم برای یک کسب و کار است. برای مثال می توانید یک مغازه اجاره کرده و  اجناس آن را تهیه کنید. سپس برای آن فروشنده استخدام کنید. البته این شغل برای کسانی مناسب است که سرمایه کافی برای تأمین هزینه های اولیه را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: شغل مناسب برای intp؟ شما هم در این دسته‌بندی شخصیتی قرار دارید؟

شغل مشاوره را انتخاب کنید

یک شغل مناسب برای افراد تنبل و بی حوصله، ارائه مشاوره به دیگران است.  افراد تنبل شاید در حرکت دادن بدن مشکل اساسی داشته باشند، اما در فکر کردن و پیدا کردن راه حل های میانبر نابغه هستند. چون این افراد نمی خواهند زیاد به خودشان زحمت بدهند، در نتیجه همیشه به دنبال راحت ترین گزینه و راه حل می روند.

جالب است بدانید که افراد تنبل به همان اندازه افراد پرتحرک موفق هستند. البته به شرط اینکه از مغز خود کار بکشند و راه حل های مناسب و درست را انتخاب کنند.

اگر شما خصلت تنبلی دارید، می توانید به سراغ یک شغل فکری بروید. برای مثال مشاوره دادن به مدیران برخی از کسب و کارها می تواند شغل مناسبی باشد. زیرا این افراد اغلب به دلیل مشغله کاری فرصتی برای پیدا کردن راهی برای حل مشکلاتشان را ندارند. در عوض با استخدام فردی مثل شما می توانند راه های میانبر را سریع تر پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: پادکست موفقیت – اعتماد به نفس رو راحت بدست بیار

شغل نگهبانی

یکی شغل مناسب برای افراد تنبل نگهبانی است. اگر استعداد کار با کامپیوتر را ندارید، شغل نگهبانی می تواند برای شما مناسب باشد. در کنار این شغل می توانید به دیدن فیلم و کتاب های مورد علاقه خود بپردازید. شاید فکر کنید این شغل پرستیژ کافی را ندارد و یا مناسب شما نیست. البته نگهبانی در شرکت های بزرگ و اسم و رسم دار می تواند شما را برای پذیرش چنین شغلی مجاب کند.

از نظر ما شغل مناسب برای افراد بی حوصله باید متناسب با ویژگی شخصیتی‌شان باشد.

در پایان

آنچه در اینجا از پیدا کردن شغل مناسب برای افراد بی حوصله و تنبل گفتیم می تواند به شما کمک کند تا سریع تر راه خود را پیدا کنید. حقیقت اینست که کنار گذاشتن تنبلی به زمان زیادی نیاز دارد. اما نباید به بهانه درمان و فعال شدن، شغل خود را کنار بگذارید و بدون درآمد باشید.

در نهایت باید یاد بگیرید که اگر ذهن خود را برای پرکار بودن تقویت کنید، جسم هم همراهی تان می کند. در واقع جسم تحت فرمان افکار و ذهن است. فقط کافیست انگیزه و انرژی را در خود تقویت کنید تا تنبلی از بین برود.

برای داشتن ذهن موفق خودساخته پیشنهاد می دهد در دوره «چطور ذهن موفق داشته باشیم» شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

شغل مناسب برای افراد تنبل

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست