اعتماد به نفسمقالهوبلاگ

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران شما را ستاره هر جمع می‌کند

اشتراک گذاری این مطالب در:

افزایش اعتماد به نفس مهم‌ترین کاری است که می‌توانید برای خودتان انجام بدهید. کسی که اعتماد به نفس ندارد، سخت در زندگی رشد می‌کند. یعنی چه؟ یعنی از آنجایی که به خودش اعتماد ندارد، به سختی از درون راضی می‌شود که در مقابل دیگران اظهار نظر کند، در مدرسه و دانشگاه فعالانه مشارکت داشته باشد، با دیگران وارد رابطه و دوستی شود و… .

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران می‌تواند کلید موفقیت‌های بسیار زیادی در زندگی همه ما باشد. پس اگر فکر می‌کنید که چندان در این عرصه قوی نیستید، حتما به فکر یادگیری روش‌هایی باشید که شما را در مسیر تقویت این ویژگی مهم کمک می‌کنند. راه‌های عجیب و غریب هم لازم نیست. مثلا کلاس‌های گوناگونی برای این موضوع برگزار می‌شود: افزایش اعتماد به نفس با هیپنوتیزم.

البته هیپنوتیزم می‌تواند به شناخت روان انسان‌ها کمک کند اما برای اینکه اعتمادتان را به خود در زندگی بیشتر کنید، روش‌های خیلی ساده‌تری هم در پیش است. در ادامه سایت موفقیت سلف مید به تعدادی از آنها اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: زندگی بهتر را با راه‌کارهایی ساده و شدنی برای خود عملی کنید

منتقد درونی‌تان را خاموش کنید

یکی از کارهای مهمی که می‌توانید برای افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران انجام بدهید، خاموش‌کردن منتقد درونی‌تان است. گاهی‌اوقات، شما بیش از حد با خودتان درگیر می‌شوید. یعنی آن‌قدر از خود ایراد می‌گیرید و خودتان را نقد می‌کنید که دیگر انرژی برایتان باقی نمی‌ماند.

پس باید با خود مهربان‌تر باشید. باور کنید که هیچ‌کس در این دنیا برایتان دلسوزتر از خود شما نیست. اگر می‌خواهید هر تغییری در زندگی ایجاد کنید باید دست‌ها را به زانوهایتان بگیرید و با تکیه بر خودتان اقدامات لازم برای رسیدن به هدف را پیش ببرید.

پس تلاش کنید که خود را بیشتر دوست داشته باشید. آموزش دوست داشتن خود به کودکان هم بسیار مفید است. به کودکانتان یاد بدهید که برای خودشان ارزش قائل شوند و خودشان را دوست بدارند. در این صورت می‌توانید شاهد افزایش اعتماد به نفس در کودکان هم باشید.

کسی که خود را دوست می‌دارد و مدام از خودش از درون ایراد نمی‌گیرد، برای رشد و توسعه فردی هم برنامه‌هایی دارد. چنین چیزی را دست‌کم نگیرید که بسیار مهم است.

افزایش اعتماد به نفس در کودکان / افزایش اعتماد به نفس با هیپنوتیزم

مقایسه‌کردن خود با دیگران را کنار بگذارید

یکی از مشکلات عمده‌ای که افراد با اعتماد به نفس کم دارند، این است که مدام خودشان را با دیگران مقایسه می‌کنند. این کار بسیار اشتباه است. زندگی هر انسانی روی کره زمین کاملا منحصربفرد است. یعنی حتی دو خواهر هم زندگی مشابهی ندارند.

انسان‌ها متفاوتند، با ژن‌ها و استعدادهای مختلفی پا به این دنیا می‌گذارند، در محیط‌های و شرایط متنوعی هم رشد می‌کنند. پس بدیهی است که نتیجه حضورشان روی این کره خاکی با هیچ‌کس دیگر یکسان نیست. در چنین وضعیتی، آیا مقایسه کردن خود با دیگران کار درستی است؟

شاید آنچه برای شما یک آرزو به حساب می‌آید، برای فردی دیگر شرایط معمول زندگی‌اش باشد. پس هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید چون این کار اعتماد به نفس‌تان را مخدوش می‌کند و شما را نسبت به اهداف و علایقتان دلسرد می‌سازد.

بیشتر بخوانید: بالا بردن اعتماد به نفس زندگی را شاد و شیرین می‌کند

به جسم و ظاهرتان اهمیت بدهید

دقت کرده‌اید که برخی از آدم‌ها معتقدند، ظاهر اصلا مهم نیست؟ این اشتباه است. در واقع این اعتقاد، اشتباهی استراتژیک به حساب می‌آید که می‌خواهد نقش نمود باطن را نادیده بگیرد. بله! ظاهر انسان ابراز و نمودی از باطن و سیرت است.

پس از روی آن خیلی چیزها را می‌شود درک کرد. برای افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران بهتر است که به خودتان برسید. مثلا همیشه تمیز و آراسته باشید، ورزش کنید و اندام‌ بهتری داشته باشید و کاری کنید که دیگر دلیل و بهانه‌ای برای شرمنده‌شدن در مقابل جمع برایتان وجود نداشته باشد. همه اینها را هم که کنار بگذارید، زمانی که به جسم و ظاهرتان اهمیت می‌دهید، حس و حال بهتری نسبت به خودتان پیدا خواهید کرد و همین باعث می‌شود که به طور تدریجی از درون، اعتماد به نفس‌تان هم بیشتر شود.

اگر دقت کرده باشید، در بیشتر مواقع، یکی از مشکلاتمان در مقابل جمع این است که مثلا احساس می‌کنیم که لباسمان به اندازه کافی مرتب نیست و…؛ حال اگر همیشه مرتب باشیم و به اندام و ظاهرمان هم خوب رسیدگی کنیم، در جمع احساس راحتی بیشتری خواهیم کرد.

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

به مغزتان خیلی هم اعتماد نکنید

فکرکردن خیلی خوب است اما زیاد فکرکردن کار درستی نیست. اصلا زیادیِ هر چیز باعث دردسر می‌شود. مثلا بعضی از مواقع است که مغزتان به شما می‌گوید که فلان دوست یا فلان شخص درباره‌تان نظری منفی دارد. باید بپذیرید که این فقط یک حدس و گمان است.

پس همیشه به مغزتان اعتماد نکنید. شاید اصلا نظرات دیگران درباره‌تان، آن‌طور نباشد که به نظر می‌رسد. مغز گاهی شروع به بافتن داستان‌ می‌کند و بیهوده شما را نگران می‌سازد. سعی کنید، آزاد و رها باشید و با افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران از قضاوت‌های آنها درباره خودتان نهراسید.

بیشتر بخوانید: موثرترین راه های نشان دادن اعتماد به نفس

اگر فکر می‌کنید از کمبود اعتماد به نفس رنج میبرید، خودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

برچسب‌ها: ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست