فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

شعری برای گذراندن روزهای سخت زندگی

اشتراک گذاری این مطالب در:

علم روانشناسی بر دو رویکرد تکیه دارد: اول پیشگیری از بروز مشکلات است و دوم درمان مشکلات ایجاد شده.

وقتی در زندگی مشکلی ایجاد می‌شود این علم به کمک شما می‌آید. روش کمک هم از طریق مثبت نگری به زندگی و حل اختلالات ذهنی است. تا زمانی که ذهن درگیر مشکلات است، جسم هم توانی برای حرکت ندارد. شیوه فکر کردن به زندگی می‌تواند چاره درمان و گذراندن روزهای سخت زندگی باشد.

اگر بتوانید در برابر مشکلات سخت زندگی تاب و توان خود را افزایش دهید، از همه چیز عبور می‌کنید. روزی شخصی به انسان بزرگی گفت: «بر روی انگشترم چه بنویسم که وقتی غمگین هستم و هم شاد لحظات پیش را فراموش نکنم؟ او گفت: «بنویس این نیز بگذرد».

به راستی زندگی در حال گذر است. چه سختی‌هایی که ما در گذشته داشته و اکنون از آن عبور کرده‌ایم. همچنین روزهای خوبی نیز داشته‌ایم که اکنون جز یاد و خاطره چیزی از آن باقی نمانده است. پس همه چیز در حال عبور و گذر است. اما نحوه برخورد ما با مشکلات و مغرور نشدن از شادی‌ها و خوشی‌ها اهمیت دارد.

نحوه گذراندن روزهای سخت زندگی

برای اینکه بتوانید در برابر روزهای سخت زندگی تاب بیاورید، توصیه‌های زیر را مدنظر داشته باشید:

آگاهانه و هوشیار عمل کنید

ذهن‌آگاهی و هوشیاری از احساسات درونی می‌تواند در برخورد با مشکلات به شما کمک زیادی کند. همچنین وقتی ذهن آگاهی خود را افزایش داده باشید، به راحتی رفتارها و احساسات اطرافیان و نزدیکان خود را درک می‌کنید. پس به نحو بهتری می‌توانید با محیط و اطرافیان برخورد داشته باشید. حداقل مزیت این مورد اینست که دیگران به سوهان روح‌تان تبدیل نمی‌شوند.

نحوه گذراندن روزهای سخت زندگی

قدرت کنترل درونی خود را افزایش دهید

یکی از رازهای موفقیت برخی از افراد اینست که می‌توانند در برابر هر مشکل یا مسئه‌ای خود را کنترل کنند. به اصطلاح این افراد فوری از کوره در نمی‌روند. عصبی و پرخاشگر نمی‌شوند. وقتی شما بتوانید در زمان برخورد با روزهای سخت زندگی خونسری و آرامش خود را حفظ کنید، قادرید به دنبال راه‌حل بگردید. پرخاشگری استرس شما را بیشتر می‌کند و اگر هم راهی به ذهن‌تان برسد، قادر به اجرای آن نیستید.

درخواست کمک از افراد متخصص

یکی از توصیه‌های مهم برای گذراندن روزهای سخت زندگی اینست که به سراغ افرادی بروید که قادرند به شما کمک کنند. خانواده و دوستان صمیمی در اولویت قرار دارند. مگر اینکه کاری از آن‌ها ساخته نباشد. در میان گذاشتن مشکلات با کسانی که دلسوزانه به شما کمک می‌کنند و یا برایتان راه‌حل پیدا می‌کنند، در مواقع مشکلات ضرورت دارد.

سرسختی خود را بیشتر کنید

اگر تا قبل از این هرگز با موقعیت سخت و مشکلات زیاد روبه‌رو نبوده‌اید، باید از همین امروز سرسختی خود را افزایش دهید. یکی از مزیت‌های گذراندن روزهای سخت زندگی اینست که از شما فردی توانا و صبور می‌سازد. اگر قرار باشد همیشه همه چیز بر وفق مرادتان پیش برود، دیگر فرد سرسختی نخواهید بود. به راحتی در برابر هر بادی به لرزه درمی‌آیید.

 

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست