فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

استیو جابز بهترین اتفاق زندگیم اخراجم از اپل بود

اشتراک گذاری این مطالب در:

در زندگی همه شرایط سختی ایجاد می‌شود که اغلب از آن به عنوان شکست غیرقابل جبران نام می بریم. در حالی که افراد موفق معتقدند هیچ اتفاقی را نباید به عنوان شکست تلقی کنیم. حتی تلخ ترین اتفاقات زندگی هم مفهومی دارند که تنها افراد خاص آنها را درک می کنند.

نمی دانم چقدر شمایید که این مطلب را می خوانید خود را خاص و ویژه تلقی می کنید. اما خوب است بدانید برای فهمیدن خاص بودن خود باید به نگاه و دیدگاه خود به پدیده ها و موضوعات مختلف نگاه کنید. اگر نگاه شما با دیگران هیچ تفاوتی ندارد، خاص نیستید. پس نباید تصویر کنید آینده ای متفاوت با دیگران در انتظارتان است.

اگر در کاری شکست خوردید به معنای سقوط نیست

شکست را نباید به معنای سقوط تلقی کنید. بسیاری از افرادی که در زندگی به موفقیت‌های زیادی دست پیدا می کنند، از شکست هراسی ندارند. برای مثال افرادی مثل مستر بین معروف زمانی که برای بازیگری بر روی صحنه تئاتر رفت، توسط کارگردان مورد تمسخر قرار گرفت. اما این تمسخرها باعث نشد تا او از هدفش دست بکشد.

اگر برای بدنسازی خود را آماده کرده اید و یا قصد دارید در کاری ماهر شوید اما دیگران شما را دست کم می‌گیرند، ناامید نشوید. شاید شرایط شما به گونه ای که دیگران از آن اطلاعی ندارند. برای مثال ممکن در آن زمان دچار استرس شوید و نتوانید کار را به خوبی انجام دهید. اما این موضوع به معنای بی استعداد بودن شما نیست.

دوستی تعریف می کرد به دلیل استرس شدید نتوانسته بود گواهینامه رانندگی اش را در دفعه اول دریافت کند. اما به دلیل علاقه ای که به این کار داشت، از آن دست نکشید. حتی برخی از مربیان به دلیل ناشی بودن، حاضر به آموزش او نبودند. از سوی اطرافیان نیز به شدت مورد تمسخر قرار می گرفت. با این وجود عزم خود را جزم کرد تا رانندگی را بیاموزد.

در کمال تعجب برخی از اطرافیان او موفق شد در مرتبه دوم دریافت کند. شاید این موضوع از نظر برخی ساده و پیش پا افتاده باشد. اما آنچه می خواهیم بگوییم شرح این ماجراست. ترس و استرس و سایر شرایط مانعی برای موفقیت هستند. این عوامل را به راحتی می توانید از بین ببرید. اما اگر اعتماد به نفستان را از دست دادید، بلند شدن برایتان سخت و دشوار می شود.

در زندگی همه شرایط سختی ایجاد می‌شود

اگر استخدام نشدید جای بهتری در انتظار شماست

اگر تا به حال به جاهای زیادی سر زده اید تا حکم استخدام خود را دریافت کنید ولی با جواب «نه» روبه رو شده اید، به معنای ضعیف بودن شما نیست. بلکه ممکن است در نشان دادن استعدادهایتان ماهر نبوده اید. یک مدیر شرکت تا زمانی که مدتی با شما تعامل نداشته باشد، چطور می تواند تشخیص دهد شما فرد ماهر و متخصصی هستید؟

برای مدیران استخدام افرادی که قادر به نشان دادن خود نیستند، استخدام ریسک است. پس هیچ مدیری مقصر نیست. اما شما هم نباید خود را سرزنش کنید. بلکه باید تلاش کنید تا به دنبال شرایط بهتری باشید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست