مقالهموفقیتموفقیت در کسب و کاروبلاگ

اصول موفقیت در کسب و کار 7 قانون موفقیت شغلی

اشتراک گذاری این مطالب در:

موفقیت در کسب و کار یکی از آرزوهای مهم همه ما در طول زندگیست. چرا که وقتی در شغل‌ خود موفق باشیم، درآمد بیشتری داریم و در رفاه زندگی خواهیم کرد. از سوی دیگر رضایت قبلی از شغل هم به ما آرامش می‌دهد. وقتی مدام در شغل خود شکست بخورید، انگیزه و رغبتی برای تلاش کردن ندارید. امید خود را از دست می‌دهید و احتمالاً منزوی و گوشه گیر می شوید. اگر همه با اصول موفقیت در کسب و کار آشنا باشید، قاعدتاً زندگی آن روی خوشش را به شما نشان می‌دهد. در ادامه سایت موفقیت selfmade با چند قانون برای موفقیت شغلی می‌پردازیم.

اهداف خود را مشخص کنید

قبل از اینکه به دنبال مسیر شغلی بگردید، باید خودتان را بشناسید. اکثر مردم از یک الگوی تثبیت‌شده پیروی می‌کند. در حالی‌که ممکن است با روحیات، علایق واقعی و مهارت‌های ذاتی‌شان سازگاری نداشته باشد. برای مثال اگر در خانواده، اقوام و حتی محله شما همه به شغل خرید و فروش یا نجاری مشغول هستند، دلیلی ندارد که شما این راه رفته را انتخاب کنید.

یکی از قوانین موفقیت در کسب و کار ابتدا انتخاب شغل متناسب با روحیات، استعدادها و شرایط خویش است. برای شروع باید شرایط زندگی خود را در نظر بگیرید و در مورد خواسته‌های درونی و اهداف منطقی خود بیندیشید.

بیشتر بخوانید: با انجام این 5 قدم آماده یک مصاحبه کاری موفق بشین

یک رزومه حرفه‌ای برای خود درست کنید

تهیه رزومه یا گزارش از سوابق شغلی، مهارت‌ها و استعدادها می‌تواند کارفرماها را برای استخدام شما ترغیب کند. اکنون که در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای استخدام به سوابق شغلی اهمیت زیادی می‌دهند، شما باید بتوانید ثابت کنید که در حیطه شغلی آن‌ها تجربه و دانش کافی را دارید. مهارت‌های مرتبط با حرفه مورد علاقه خود را یاد بگیرید.

دوستی تعریف می‌کرد برای اینکه بتواند رزومه قوی برای خود بسازد، مجبور بوده چندین ماه با درآمد بسیار ناچیز برای یک شرکت معتبر کار کند. البته او به هدفش رسید و توانست سابقه کار در یک شرکت معتبر را در رزومه خود ثبت کند.

نقاط قوت خود را بشناسید

آگاهی از نقاط قوت شخصیت، کلید اساسی برای موفقیت شغلی است. باید از افکار درونی، نقاط قوت، خواسته‌ها و معایب خود آگاهی پیدا کنید و آن‌ها را با هر شرایطی که در آن قرار دارید، تطبیق دهید. همچنین وقتی نقاط قوت خود را بشناسید می‌توانید آن‌ها را برای اهداف خود بکار بگیرید.

برای مثال اگر فرد صبوری هستید، می‌توانید در یک دفتر کار برای مدت 10 تا 12 ساعت کار کنید. اگر از نظر بدنی ورزیده هستید و به ورزش علاقمندید، به یک مربی ورزش تبدیل شوید. شناخت صفات و خصوصیات تاثیر زیادی در انتخاب مسیر شغلی دارد.

اصول کسب و کار موفق / قوانین موفقیت در کسب و کار

مسئولیت کامل زندگی خود را برعهده بگیرید

یکی از اصول موفقیت در کسب و کار «مسئولیت پذیری» است. اگرچه بسیاری با این مفهوم آشنایی دارند. اما آن را در زندگی به کار نمی‌گیرند. وقتی اشتباه می‌کنید، به جای اینکه انگشت اتهام را به سمت شرایط یا دیگران بگیرید، خودتان را تغییر دهید.

در عین حال آرامش خود را حفظ کنید و برای تغییر شرایط تلاش کنید. طفره رفتن و یا تبرئه کردن خود در زمان اشتباهات بدترین ظلمی است که به حرفه‌تان می‌کنید.

بیشتر بخوانید: شش راه موفقیت در کسب و کار را بیاموزید

همیشه استانداردهای خود را بالا ببرید

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر روز رقابت سخت‌تر و تنگ‌تر می‌شود. از سوی دیگر چیزهای جدیدی به نیازهای انسان اضافه می‌شود. بنابراین استانداردهای کسب و کار بالاتر می‌رود. در هر شغلی که بخواهید وارد شوید، باید مدام مهارت خود را بروزرسانی کنید.

در واقع یکی از قوانین موفقیت در کسب و کار توجه به استانداردهای روز دنیاست. اگر فکر می‌کنید بهترین هستید و هیچ نیازی به تغییر و تحول ندارید، نهایتا تا چند سال آینده باید شغل خود را تغییر دهید.

برندسازی را فراموش نکنید

اگر در حوزه تجارت فعالیت می‌کنید و یا شغل تولیدی و خدماتی دارید، باید برندسازی کنید. امروز یکی از اصول موفقیت در کسب و کار داشتن نام تجاری یا برند مشهور است. اگر بازار مصرف با نام تجاری شما آشنایی داشته باشد، خیلی زود بخشی از آن را احاطه می‌کنید.

حتی اگر محصولات یا خدمات باکیفیتی را تولید می‌کنید اما برندسازی نمی‌کنید، موفقیت زیادی نصیبتان نمی‌شود. امروز بسیاری از شرکت‌های بزرگ در دنیا، میلیون‌ها دلار را خرج برندسازی می‌کنند. البته قرار نیست شما هزینه زیادی برای این کار صرف کنید. بلکه می‌توانید از فرصتی که در شبکه‌های اجتماعی برای همه وجود دارد، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چطور موقعیت شغلی که می‌خواهیم را راحت بدست آوریم؟

اصول موفقیت در کسب و کار / اصول کسب و کار موفق

 افزایش ارتباطات و اصول موفقیت در کسب و کار

یکی از راههای موفقیت شغلی، داشتن دایره گسترده از ارتباطات دوستانه است. بزرگان ما همه تأکید داشتند که داشتن هزار دوست کم و داشتن یک دشمن زیاد است. اگر می‌خواهید در حرفه خود موفق باشید، باید به گستردگی روابط اجتماعی فکر کنید. داشتن دوستان خوب نه تنها پشتکار شما را برای کار بیشتر می‌کند، بلکه هر روز با تجارب، اطلاعات بیشتر و نیازهای مصرف‌کنندگان آشنا می‌شوید.

انزوا و گوشه‌گیر باعث می‌شود تا از نیازهای مردم در دنیای امروز بی‌خبر بمانید. در نتیجه از بازتاب شغل خود هیچ اطلاعی بدست نمی‌آورید.

اگر فکر می‌کنید در کسب و کارتون به اندازه کافی موفق نیستید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست