فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

باب مارلی راجع به ثروت حرف جالبی میزنه

اشتراک گذاری این مطالب در:

باب مارلی یک خواننده صلح طلب آمریکایی است که در سال 1945 در جامائیکا بدنیا آمد و در سال 1981 در ایالت فلوریدا از دنیا رفت. آهنگ‌های او دارای سبک اجتماعی و و رمانتیک بودند. این خواننده سیاه پوست به دلیل تبعیض‌های نژادی که سفیدپوستان علیه سیاه پوستان داشتند، سعی داشت با موسیقی و آهن علیه نژادپرستی بجنگد.

البته فعالیت‌های او فقط در حیطه مبارزه با نژادپرستی نبود. بلکه دنیا او را با نام یک نوازنده، ترانه سرا و خواننده سبک رگی می‌شناختند. باب مارلی نظرات زیبایی در مورد روابط اجتماعی آدمها با یکدیگر، کسب ثروت و موفقیت دارد. آنچه در این ویدئوی انگیزشی مشاهده می‌کنید، حرف‌های او در رابطه با ثروت است.

 با پول نمی‌توان زندگی را خرید

یکی از جملات زیبای باب مارلی در لحظات آخر عمرش به پسرش این بود: « با پول نمی‌توان زندگی را خرید». اما چرا چنین چیزی را گفته بود؟

در سال 1977 مشخص شد که باب به بیماری سرطان پوست مبتلاست. البته در همان ابتدا بیماری او چندان پیشرفتی نداشت. بنابراین باب مارلی به زندگی عادی ادامه داد. او توانست طی چند سال کنسرت‌های چند صد هزار نفری خود را در قاره اروپا و امریکا برگزار کند.

در این مدت ثروت زیادی را بدست آورد. اما بعد از 3 سال زندگی و سازگاری با بیماری سرطان، نهایتا بیماری او عود کرد. در سال 1980 به دلیل شدت گرفتن عارضه سرطان چندین مرتبه بستری شد. 8 ماه تلاش برای نجات دادن مارلی بی فایده بود. او سرانجام با موضوع اتمام زندگی‌اش کنار آمد. اما تصمیم گرفت در روزهای آخر عمر در سرزمین خودش به خاک سپرده شود.

به همین دلیل در سال 1981 تصمیم گرفت به جامائیکا (جایی که در آن متولد شده بود) برود. در هواپیما وضعیت جسمی او رو به وخامت گذاشت و بعد از بستری شدن در بیمارستان درگذشت.

باب مارلی آخرین جملاتش را به فرزندش اینطور گفت: « با پول نمی‌توان زندگی را خرید».

سلامت را به پول ترجیح دهید

ما آدم‌ها تا وقتی سالم و سلامت هستیم فکر می‌کنیم تنها چیزی که باید داشته باشیم، داشتن پول و ثروت زیاد است. البته ثروتمند بودن را نکوهش نمی‌کنیم. اما نباید به هیچ قیمتی سلامتی خود را فدای ثروت کنید. همیشه اولویت زندگی‌تان سلامت جسم و روحتان باشید و سپس به ثروتمند شدن فکر کنید.

ما قصد اندرز دادن نداریم که بگوییم ثروت خوب نیست یا از آن فاصله بگیرید. نه!

ثروت خوب و ثروتمند شدن عالی‌تر است. اما به شرط اینکه برای بدست اوردنش چیز گرانبهاتری را از دست نداده باشید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست