فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

قرنطینه یه فرصت طلاییه

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

قرنطینه خانگی برای پیشگیری از بیماری کرونا شاید در ابتدا برای همه ما کمی سخت باشد، اما از نگاه آدم‌های خوشبین می‌تواند یک فرصت هم محسوب شود. چون در قرنطینه فرصت بیشتری برای انجام کارهای عقب‌افتاده خود دارید. در شرایط عادی همه از خانه فراری هستیم. سعی می‌کنیم با بیرون رفتن، مسافرت کردن، مهمانی و … وقت خود را پر کنیم.

اما در قرنطینه شما نه قرار است به مهمانی دعوت شوید، نه قرار است به مسافرت بروید و نه مجبورید وقت خود را با دوستان و اقوام صرف کنید. قرنطینه فرصتی را ایجاد می‌کند تا در خانه با خودتان تنها شوید.

چطور از فرصت طلاییه قرنطینه استفاده کنیم؟

بهترین کاری که باید انجام دهید، تهیه یک برنامه منظم و درست است که برطبق آن عمل کنید. البته برنامه را خیلی رویایی نچینید. باید بتوانید همه کارهای ثبت شده در برنامه را اجرا کنید. اگر فرد کتابخوانی نیستید، نباید فکر کنید به یکباره می‌توانید روزی 10 ساعت مطالعه کنید. همین که روزی نیم ساعت برای خواندن یک کتاب وقت صرف کنید، کافیست.

برنامه‌ریزی باید برحسب توانایی‌هایتان باشد. به طوری که بتوانید هر چیزی را که بر روی کاغذ نوشتید، عملی کنید. هر چند آن کارها کوچک و پیش پا افتاده باشد، اما به شما احساس خوبی می‌دهد.

قرنطینه خانگی برای پیشگیری از بیماری کرونا

با قرنطینه هم می‌توان به هدف دست پیدا کرد؟

همه به فرصت‌های تنهایی برای فکر کردن نیاز داریم. روزی داستانی در مورد یک مجسمه ساز می‌خواند. او پسر جوانی بود که سال‌ها بیکار در گوشه‌ای می‌نشست و فکر می‌کرد. همه از این کار او انتقاد می‌کردند. پدر و مادرش فکر می‌کردند پسرشان تنبل است. تا اینکه روی پسر دست به کار شد و یک مجسمه چشم نواز و زیبا را ساخت.

وقتی از او پرسیدند تو که این همه مدت در حال نشستن بودی و هیچ کاری انجام نمی‌دادی، پس چطور توانستی بر روی تنبلی‌ات غلبه کنی؟ او پاسخ داد من بیکار نبودم. بلکه همه این چند سال در حال فکر کردن به ایده و طرحم بودم. من در ذهنم حکاکی روی سنگ را تمرین می‌کردم و برای ساختن این مجسمه برنامه ریزی می‌کردم.

این داستان می‌گوید گاهی برای موفقیت لازم است تا مدت‌ها روی یک موضوع فکر کنید. گاهی ایده‌ها و طرح‌های ما به مدت زمان زیادی نیاز دارد. آنقدر باید فکر کنیم تا انگیزه کافی را بدست بیاوریم. در قرنطینه این فرصت برایتان مهیا می‌شود تا بر روی طرح‌ها و برنامه‌هایتان خوب فکر کنید.

فیلم دیدن هم می‌تواند روی آینده تأثیر بگذارد

اگر فکر می‌کنید فیلم دیدن یعنی هدر دادن وقت، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. گاهی دیدن یک فیلم انگیزشی و تأثیرگذار به اندازه سال‌ها برایتان تجربه و اطلاعات به همراه دارد. مخصوصاً اگر فیلم‌ها در مورد زندگی‌نامه افراد سخت‌کوش، پرتلاش و موفق باشد، بیشتر به دردتان می‌خورد.

ورزش کردن در زمان قرنطینه

اگرچه ورزش کردن در خانه کمی سخت است. به خصوص برای کسانی که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند. اما نشدنی نیست. در خانه فرصت زیادی برای ورزش کردن، کتاب خواندن، فیلم تماشا کردن، صحبت کردن با اعضا خانواده و …. وجود دارد. فقط کافیست کمی این فرصت‌ها را دریابید.

 

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست