مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

7 باور انسان های موفق که زندگی تان را زیر و رو می کند

اشتراک گذاری این مطالب در:

باور انسان های موفق می‌تواند مثل یک نشانه یا الگو برای دیگران باشد. اگر به تازگی اراده خود را برای تغییر زندگی‌تان تقویت کرده‌اید و حالا به دنبال الگو هستید، در مورد باور افراد موفق بیشتر تحقیق کنید. باورهای ما باعث شکل گیری عادات، سپس شکل گرفتن شخصیت‌ و بعد تغییر زندگی‌مان می‌شود. اگر می‌خواهید در زندگی به آرزوها و رویاهای خود برسید، باید باور خود را تغییر دهید.

افراد موفق الگوهای خوبی برای طی کردن مسیر موفقیت هستند. برای این افراد هیچ چیز غیرممکن نیست. آن‌ها می‌توانند به تمامی آرزوها و رویاهای خود جامه عمل بپوشانند. اما چه چیزی باعث موفقیت این افراد می‌شود؟ یاد گرفتن باور های موفقیت این افراد قطعاً کمک زیادی به شما می‌کند. پس تا انتهای این مطلب با سایت selfmade همراه باشید.

برای خود فرصت بسازید و منتظر شانس نباشید

به باور انسان های موفق هیچ فرصتی خود به خود ساخته نمی‌شود. بلکه هر کس خودش باید فرصت را ایجاد کند. شانس برابر با میزان تلاش افراد است. هر چقدر شما در زندگی بیشتر تلاش کنید، خوش شانس‌تر هستید. پس اگر به دنبال موقعیت‌ها و فرصت‌های بهتر هستید، باید برای آن سخت تلاش کنید.

اگر دنبال شغل مناسب هستید، باید رزومه خوب برای خود تهیه کرده و هر روز آن را برای تعداد زیادی کارفرما ارسال کنید. بالاخره از بین 50 کارفرما، یک نفر با شرایط و آرزوهایتان با شما تماس می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: چه راه هایی برای تقویت قدرت باور ذهن وجود دارد؟

همیشه در کارتان بهترین باشید

مهم نیست شغل یا رشته تحصیلی شما چیست. بلکه آنچه که اهمیت دارد، بهترین بودن در همان شغل است. یک کارگر عالی بهتر از یک مهندس بی‌تخصص است. میزان رضایت شغلی، درآمد و حس خوشبختی در کارگر عالی نسبت به مهندس بی‌مهارت بالاتر است.

به باور افراد موفق باید در هر شغلی که هستید، نسبت به دیگران برتری داشته باشید. با این کار می‌توانید مسیر موفقیت را به راحتی طی کنید.

خودخواهی عمر موفقیت را کوتاه می‌کند

یکی دیگر از باور های افراد موفق کنار گذاشتن خودخواهی است. سود کوتاه مدت مهم‌ترین دستاورد خودخواهی است. اما این سود دوام چندانی ندارد و بعد از مدتی ضرر را متوجه منافع شما می‌کند. درست مثل یک فروشنده که برای کسب سود بیشتر، اجناس تقلبی را با نام برند اصلی و با قیمت بالا میفروشد. شاید این فروشنده در مدت کوتاهی سود زیادی عایدش شود، اما در بلند مدت اعتبارش را از دست می‌دهد. به طوری که اگر بعدها محصولات اصلی را با قیمت کم هم عرضه کند، کسی او را باور نمی‌کند.

پس به خاطر خودخواهی، طمع و سود بیشتر به دیگران آسیب نرسانید و اعتمادشان را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: اثرات منفی نداشتن عزت نفس در زندگی

یادگیری مهارت‌های جدید باور انسان های موفق است

دنیا هر روز در حال تحول و بروزرسانی است. این موضوع به ویژه در دهه‌های اخیر و با رشد تکنولوژی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. پس با این حساب دانش شما هم در مورد موضوعات مختلف هر روز تغییر می‌کند. شاید دانسته‌های شما در یک سال گذشته نسبت به امسال کهنه شده باشند.

به باور افراد موفق باید مدام مهارت‌های جدید را یاد بگیرید. به خاطر تنبلی و به بهانه نداشتن فرصت، یادگیری را متوقف نکنید. هر روز اطلاعات خود را بروزرسانی کنید. به داشتن اطلاعات سال گذشته اکتفا نکنید. چرا که ممکن است امروز کارآیی زیادی نداشته باشند.

درست مثل یک طراح دوخت که هر روز باید طراح‌های جدید را وارد بازار کند. زیرا طراحی‌های قبلی او هر چقدر هم زیبا بوده باشند، طرفداری ندارند.

بیشتر بخوانید:  با اين ٥ روش قدرتمند صحبت كنيد

غرولند کردن را از همین حالا متوقف کنید

یکی از مهم‌ترین باور های موفقیت کنار گذاشتن غرولند کردن است. اگر شما نمی‌توانید شرایط را تغییر دهید، غر زدن چه فایده‌ای دارد؟ جز اینکه فقط آرامش و اعصابتان را خراب کند. باور انسان های موفق اینست که از کمبودها باید فرصت بسازید. برای مثال فردی که قد کوتاهی دارد و نمی‌تواند قهرمان بسکتبال شود، اما در عوض می‌تواند شطرنج باز موفقی باشد.

ایده پردازی و خلاقیت را سرلوحه زندگی قرار دهید

افراد موفق برای هر کاری یک ایده دارند. برای مثال بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام که در ماه درآمدهای چند ده میلیونی دارند، کار خود را با یک ایده آغاز کرده‌اند. شاید اگر ایده چنین افرادی را به یک فرد عادی بگویید خیلی راحت از کنار آن بگذرد و یا با لبخند تمسخر آمیز این کار را ساده‌لوحانه بداند.

اما یک فرد موفق می‌تواند در ذهن خود از یک ایده جالب، تصویرسازی کند. حتی آینده آن را هم برای خود تجسم می‌کند.

بیشتر بخوانید: باور آدم های موفق و شیوه فکر کردن آنها در زندگی با شما فرق دارد؟

افراد موفق در حال زندگی می کنند

یک باور انسان های موفق زندگی کردن در زمان امروز است. آن‌ها به جای غصه خوردن و حسرت گذشته، در زمان حال زندگی می‌کنند. برخی از افرادی که نمی‌توانند از جای خود تکان بخورند، به دلیل شکست‌هایی است که در گذشته داشته‌اند. همچنین ممکن است فکر کنند فرصت را از دست داده‌اند و دیگر برای بلند شدن دیر شده است. اما به باور انسان موفق برای تغییر و دستیابی به موفقیت هیچگاه دیر نیست.

اگر فکر می‌کنید برای دستیابی به موفقیت آمادگی لازم را ندارید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست