مقالهموفقیت در کسب و کار

8 مورد از تمرینات عملی تقویت اراده آهنین

اشتراک گذاری این مطالب در:

داشتن اراده آهنین و پشتکار زیاد مهم‌ترین راه رسیدن به اهداف و آرزوهاست. هر چقدر هم آرزوی شما بزرگ باشد، وقتی اراده کافی برای دستیابی به آن را داشته باشید، سرعت تحقق آرزوها بیشتر می‌شود. از سوی دیگر کار را نصفه نیمه رها نمی‌کنید. تا رسیدن به آنچه که می‌خواهید با تمام وجود تلاش می‌کنید. حالا که داشتن پشتکار اینقدر مهم است، آیا راهی برای افزایش قدرت اراده وجود دارد؟ آیا می‌توان با تمرین اراده را تقویت کرد؟ چطور می‌توانید اراده و پشتکار خود را تقویت کرد؟

در ادامه سایت موفقیت خودساخته به چندین مورد از تمرینات عملی برای تقویت اراده می‌پردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه اراده قوی داشته باشیم | بهترین روش های تقویت اراده

10 دقیقه مدیتیشن داشته باشید

مدیتیشن سریع‌ترین تمرین برای تقویت اراده است. با انجام این حالت مغز تمرکز بیشتری پیدا می‌کند. پس قدرتمندتر از قبل، به شما برای دنبال کردن هدف‌ها کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد اگر به مدت 3 روز و هر روز تنها 10 دقیقه مدیتیشن انجام دهید، قدرت تمرکز مغز تا حد زیادی افزایش می‌یابد. در نتیجه انرژی بیشتری بدست می‌آورید. استرس شما کمتر می‌شود. از سوی دیگر به افزایش قدرت اراده هم کمک می‌کند.

بر روی وضعیت نشستن خود کار کنید

محققان یک آزمایش را بر روی گروهی از نظامیان انجام دادند. این آزمایش برای یک دوره 2 هفته‌ای انجام شد. محققان از شرکت‌کنندگان درخواست کردند که برای یک دوره 14 روز بر روی وضعیت نشستن خود تمرکز کنند. آن‌ها زمانی که اسلحه را در دست داشتند، می‌بایست نشستن خود را اصلاح کنند. این آزمایش به ظاهر ساده بعد از مدتی بر روی نظامیان تاثیر گذاشت.

در واقع آن‌ها هنگام در دست داشتن اسلحه به تمرکز زیادی نیاز داشتند تا بتوانند نشستن خود را اصلاح کنند. حالا شما هم می‌توانید در منزل یا محل کار هر چند دقیقه یک بار وضعیت نشستن خود را اصلاح کنید. اگر چه ساده است اما نشستن درست تاثیر زیادی در افزایش قدرت اراده دارد.

تمرین تقویت اراده / افزایش قدرت اراده / تمرینات عملی تقویت اراده

دفتر خاطرات غذایی برای خود درست کنید

یکی دیگر از تمرینات عملی تقویت اراده یادداشت کردن تمامی غذاهایی است که در طی روز می‌خورید. ما تمامی مواد غذایی را که مصرف می‌کنید، هیچ گاه بر روی کاغذ نمی‌نویسیم. زیرا اساساً احتیاجی به این کار نداریم. اما برای تقویت اراده باید از این روش را اجرا کنید.

این دفترچه خاطرات را به مدت 2 هفته داشته باشید. پس هر غذا و نوشیدنی را که میل کردید، در آن ثبت کنید. بعد از مدتی برای رسیدن به وزن ایده‌آل، تصمیم به افزایش یا کاهش غذا می‌کنید. چون حساب مشخصی از مواد غذایی مصرف شده دارید، بنابراین در برابر وسوسه‌ها مقاومت می‌کنید. این تمرین تقویت اراده به مرور زمان پشتکار شما را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه اراده را افزایش دهیم و از نظر ذهنی سخت گیر باشیم؟

از دست مقابل خود استفاده کنید

برای اینکه قدرت اراده را در خود افزایش دهید، بهتر است سبک زندگی را کمی تغییر دهید. اگر عادت دارید با دست راست مسواک بزنید، قاشق را به دست بگیرید و یا با آن کیفتان را بلند کنید، از همین امروز آن را تغییر دهید. در ابتدا برایتان کمی سخت است که با دست مقابل غذا بخورید، مسواک بزنید و یا وسایل را حمل کنید.

اما چون قدرت کافی برای انجام کارها را ندارید، مغز مجبور می‌شود خود را در آن درگیر کنید. در واقع تمرکز مغز بر روی کارها افزایش می‌یابد. در نتیجه در تقویت قدرت اراده هم تاثیرگذار است. شما با این روش مغز را از تنبلی بیرون می‌آورید. این روش را تا 2 هفته تکرار و تمرین کنید.

گفتار خود را اصلاح کنید

تا زمانی که عادات گفتاری منفی دارید، تقویت قدرت اراده تقریباً سخت می‌شود. با تکرار کلمات و جملات منفی گویی در برابر عملکرد مثبت مقاومت می‌کنید. وقتی می‌گویید «نمی‌توانم»؛ یعنی تیر خلاصی را برای ادامه کار زده‌اید. برای تقویت اراده باید از بیان جملات منفی و تمام کننده خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین تکنیک های موفقیت در کسب و کار

برای خود مهلت‌‌های خود تحمیلی ایجاد کنید

وقتی باید یک کار را به اتمام برسانید اما حوصله این کار را ندارید، با ایجاد مهلت خود تحمیلی، خود را برای به اتمام رساندن، مجبور می‌کنید. برای شروع این روش، باید وظایف و مسئولیت‌هایی را که باید به اتمام برسانید، بر روی یک کاغذ یادداشت کنید. حالا برای تحقق هر یک از این کارها، زمان تعیین کنید. اما باید مطمئن باشید که به زمان مشخص شده، پایبند هستید.

هر کسی که بتواند این روش را به مدت تنها 2 هفته انجام دهد، تاثیر زیادی در افزایش قدرت اراده او دارد.

در ادامه به چندین مورد از تمرینات عملی برای تقویت اراده می‌پردازیم.

 استرس خود را مدیریت کنید

وقتی تحت فشار استرس زیاد هستید، یعنی انرژی بدن برای تصمیم‌گیری کاهش می‌یابد. قشر جلوی مغز در زمان استرس قدرت یادگیری، بازیابی اطلاعات و تصمیم‌گیری را از دست می‌دهد. نفس عمیق کشیدن، انجام روش‌های کاهش استرس می‌تواند به افزایش قدرت اراده کمک زیادی کند.

بیشتر بخوانید: چه راه هایی برای تقویت قدرت باور ذهن وجود دارد؟

بیشتر بخواهید تا قدرت مغز افزایش یابد

خواب و استراحت کافی در افزایش قدرت مغز تاثیر زیادی دارد. کمبود خواب باعث ایجاد نوعی استرس مزمن می‌شود. در نتیجه بر روی عملکرد مغز شما نیز تاثیر منفی می‌گذارد. خواب کافی بین 7 تا 8 ساعت در طی شبانه روز باعث افزایش تمرکز و قدرت مغز می‌شود. در نتیجه یک تمرین تقویت اراده نیز به شمار می‌رود.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست