فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

اینکه جنگیدی مهمه نه نتیجه

اشتراک گذاری این مطالب در:

وقتی برای بدست آوردن یک هدف و یا تحقق یک رویا می جنگید اما به نتیجه نمی رسد، چه واکنشی را از خود نشان می دهید؟ آیا افسرده و نالان می شوید و مدام غرولند می کنید؟ آیا از خودتان ناامید می شوید؟ آیا اعتماد به نفس خود را از دست می دهید؟

اما بهترین واکنش در برابر تلاش های بی نتیجه چیست؟ آیا بهتر نیست از همین امروز جور دیگری رفتار کنید؟ آیا بهتر نیست کمی با خودتان مهربانتر باشید؟ به هر حال شکست و ناکامی در زندگی هر کسی وجود دارد. اما نحوه رفتار و واکنش ما نسبت به این مشکلات، ما را از بقیه جدا می کند.

چرا جنگیدن از نتیجه مهم تر است؟

وقتی برای دستیابی به یک هدف تمام تلاش و انرژی خود را به کار می‌گیرید، انتظار موفقیت دارید. اما نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود. در عوض یک چیز برایتان باقی می‌ماند! و آن وجدانی است که شما را عذاب نمی‌دهد. وقتی برای کاری تلاش نمی‌کنید و به موفقیت دیگران نگاه می‌کنید، از اینکه فرصت را بیهوده از دست دادید، حسرت می‌خورید.

خودخوری، عذاب وجدان و حس سرزنش بدترین چیزی است که در نتیجه تلاش نکردن ایجاد می‌شود. این احساسات وقتی بیش از حد می‌شوند، شما را نسبت به خودتان بیزار می‌کنند. گویی که فرد بی‌ارزشی هستید که قدرت انجام هیچ کاری را ندارید.

اما حالا سناریوی دیگری را تصور کنید!

شما برای یک هدف سخت تلاش کرده‌اید. اما به هر دلیلی به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید. حالا وجدان بیدار شما را عذاب نمی‌دهد. چرا که همه سعی و تلاش خود را کرده‌اید. پس لابد در قسمتی از کار نتوانستید به درستی کار را به اتمام برسانید. یکی از مهم‌ترین نتایج تلاش کردن ولی شکست خوردن، آشنایی به راه‌هایی است که به شکست می‌انجامند.

شما اگر چه به نتیجه نرسیدید، اما در عوض کوله باری از تجربه را با خود دارید. پس دوباره می‌توانید از جای خود برخیزید.

اینکه جنگیدی مهمه نه نتیجه

پیروزی مهم‌تر است یا جنگیدن؟

اگر در زندگی به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اید، خود را مدیون تلاش می‌دانید. اغلب ما عادت داریم وقتی نتیجه دلخواه خود را می‌گیریم، آن را حاصل تلاش خود بدانیم. اما وقتی شکست می‌خوریم آن را به گردن عوامل خارجی بیندازیم.

البته بحث ما بر روی این موضوع نیست که مقصر شکست یا عامل موفقیت کیست. بلکه می‌خواهیم روی این موضوع تاکید کنیم که در زمان پیروزی، تلاش ما ارزنده می‌شود. وقتی یک دونده دو و میدانی بعد از کلی دویدن و سختی کشیدن، برند اول می‌شود، تلاش خود را پاس می‌دارد. احساس رضایت قبلی از اینکه پیروزی‌اش نتیجه تلاشش است، حس بهتری نسبت به برنده شدن به او می‌دهد.

واقعیت اینست که ما انسان‌ها وقتی بعد از مدتی تلاش و سعی فراوان به موفقیت می‌رسیم، احساس خشنودیمان به دو دلیل است:

  • برنده شدن و موفقیت
  • به بار نشستن تلاش‌ها

دلیل احساس رضایت بعد از جنگیدن برای موفقیت چیست؟

دلیل اصلی آن اینست که احساس خوبی نسبت به خودمان پیدا می‌کنیم. حس رضایت قلبی‌مان از خود افزایش می‌یابد. زیرا به این نتیجه می‌رسیم که راه را درست انتخاب کرده‌ایم و ثابت قدم بودیم تا به نتیجه رسیدیم.

اگر فکر می‌کنید در کسب و کارتون به اندازه کافی موفق نیستید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست