فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

قوی باش تو به این نیاز داری

اشتراک گذاری این مطالب در:

قوی بودن شرط پیروزی در برابر سخت‌ترین شرایط زندگی است. انسان‌های قوی سریع میدان را خالی نمی‌کنند. آن‌ها می‌توانند صبوری پیشه کنند تا شرایط به گونه دیگری رقم بخورد. احساس ضعف و زبونی در برابر مشکلات انسان را از پا می‌اندازد. در ادامه قصد داریم به چند توصیه مهم برای قوی کردن شخصیت در برابر مشکلات بپردازیم.

چطور خودمان را قوی‌تر کنیم؟

برای قوی بودن در برابر سختی‌ها و دشواری‌ها می‌توانید راهکارهای زیر را به کار ببندید:

وابستگی را کنار بگذارید

بزرگترین دشمن شخصیت ثابت و مقاوم، وابستگی است. هر چقدر که شخصیت‌ وابسته‌تری داشته باشید، سریع‌تر می‌شکنید. این موضوع در بسیاری از فرزندانی که بیش از حد به والدین وابسته هستند، به خوبی مشهود است. حتی اگر در بزرگسالی بیش از اندازه از نظر احساسی وابسته باشید، صدمات روحی جبران‌ناپذیری به شما وارد می‌شود. اگر بتوانید استقلال شخصیتی را در خود تقویت کنید، قوی‌تر می‌شوید.

آگاهی و درک خود را افزایش دهید

یکی از دلایلی که باعث ضعف شخصیت در برابر مشکلات می‌شود، نداشتن آگاهی و درک کافی از شرایط است. داشتن اطلاعات و دانش کافی در مورد شرایط و حتی سختی‌ها می‌توانند شما را امیدوارتر کند. درست مثل شخصی که در مورد یک بیماری اطلاعات کافی دارد و می‌داند چطور باید با آن مقابله کند. افسردگی و گوشه‌گیری یکی از نتایج اصلی ضعیف بودن شخصیت است.

شجاع باشید

انسان‌های ترسو خیلی زود جاخالی می‌دهند. شجاعت در اینجا به این معناست که بتوانید در مقابل عادت‌های بد مقاومت کنید. اگر پرخوری می‌کنید، تنبل هستید و یا زیادی سیگار می‌کشید، شجاعت ترک کردن را داشته باشید. به جای اینکه روی عواقب عادت‌های نادرست سرپوش بگذارید، واقعیت را با چشم باز بپذیرید و از آن دوری کنید. گاهی پذیرفتن واقعیت هم به شجاعت نیاز دارد.
کسی که از ترس شنیدن یک خبر بد در مورد شرایط جسمی‌اش به پزشک مراجعه نمی‌کند، ترسو و ضعیف است.

قوی باشید

اعتماد به نفس را در خود تقویت کنید

برای قوی بودن لازم است تا روحیه خودباوری را در خود تقویت کنید. وقتی کسی به خودش ایمان ندارد، از روبه رو شدن با واقعیت‌ها و مشکلات ترس و هراس دارد. وقتی در شرایط دشواری قرار می‌گیرد، از ترس اینکه مبادا آسیب بیشتری به او برسد، تسلیم می‌شود.

به سراغ کارهای سخت بروید

یکی از راهکارهای قوی شدن، تمرین است. باید به سراغ کارهای سخت و مهم بروید. هر کاری که ارزش جنگیدن را داشته باشد، می‌تواند شروع خوبی برای تمرین قوی بودن باشد. برای قوی شدن نباید انگیزه و امید خود را از دست بدهید. زیرا در این صورت از همه چیز دست می‌کشید. قوی بودن به این معناست که مقاومت کنید و با صبر و تحمل خود را به ساحل امن برسانید.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست