اعتماد به نفسمقالهوبلاگ

راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان

اشتراک گذاری این مطالب در:

راههای اعتماد به نفس در بزرگسالان با کودکان متفاوت است. کودکان هنوز در مراحل اولیه شکل‌گیری شخصیت قرار دارند. پس کار سختی نیست که والدین برای تربیت فرزند خود تلاش کنند. اما وقتی فردی سن نوجوانی را پشت سر گذاشت و وارد دوره‌ی جوانی شد، شخصیت او به طور کامل شکل گرفته است. بنابراین تغییر شخصیت او کمی دشوار است.
یک ترکه درخت بید مجنون را در همان روزهای اول بهار در نظر بگیرید که چطور نرم و انعطاف پذیر است. به طوری که با هر باد ضعیفی به این طرف و آن طرف می‌رود. یک هنرمند می‌تواند با این شاخه‌های نرم درخت بید انواع سبد را ببافد. ولی بعد از چند سال که همین ترکه‌های نازک به شاخه‌های ضخیم تبدیل می‌شوند، دیگری با هر بادی تکان نمی‌خورند. قابل تبدیل به وسایل زیبا و هنرمندانه هم نیستند.
راه های افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان به همین شکل است. البته نشدنی نیست و می‌توانید با کمک چندین راهکار اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. ما در مجله موفقیت خودساخته ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم ؟

برای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان (Increase self-confidence in adults) راه‌های زیادی وجود دارد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به ظاهر خود رسیدگی کنید
  • لباس زیبا بپوشید
  • مثبت فکر کنید
  • مثبت عمل کنید
  • خود را بشناسید
  • مثبت عمل کنید
  • سخاوتمند و مهربان باشید
  • اصول زندگی خود را پیدا و اجرا کنید.

بیشتر بخوانید: مصاحبه شغلی و روش‌هایی برای کسب آمادگی بیشتر برای آن

به ظاهر خود رسیدگی کنید

واضح است که وقتی از نظر ظاهری زیبا و شیک پوش باشید، از دیدن خود در آینه لذت می‌برید. در عین حال می‌توانید تصور کنید دیگران هم ظاهرتان را مثل شما زیبا و جذاب می‌بینند. این تفکر تاثیر زیادی در افزایش اعتماد به نفس دارد. البته نیاز نیست به سراغ عمل‌های زیبایی یا آرایشگاه‌های گرانقیمت بروید. با مرتب کردن موها، زدن ریش و سبیل، اصلاح صورت و یا یک آرایش ملیح می‌توانید خود را زیباتر کنید.

چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

لباس زیبا بپوشید

لباس پوشیدن به آدم‌ها شخصیت و اعتماد به نفس می‌دهد. وقتی با یک لباس مندرس و یا کثیف در جمعی قرار بگیرد، خود را می‌بازید. البته دقت داشته باشید که در لباس انتخاب کردن قرار نیست همه با شما هم نظر باشند. احساس خود را در نظر بگیرید. وقتی خودتان حس خوبی نسبت به لباستان داشته باشید، کافیست.

بیشتر بخوانید: افزایش خودباوری و اعتماد به نفس در 25 روز

مثبت فکر کنید

یکی از راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان مثبت‌اندیشی است. نگاه بدبینانه به پدیده‌ها و موضوعات مختلف شاید شما را گاهی واقع‌بین کند، اما همیشه مؤثر نیست. گاهی باید واقع بینی را فدای اعتماد به نفس خود کنید. همه آدم‌ها نیاز دارند تا گاهی به همه چیز نگاه مثبت داشته باشند.
برای مثبت اندیشی لازم است فوراً از تفکرات منفی فاصله بگیرید. شما باید به آنچه که می‌اندیشید و انجام می‌دهید، ذهن‌آگاهی داشته باشید. در واقع باید گفتگوهای منفی خود را بشناسید و خیلی زود جلوی آن را بگیرید.

مثبت عمل کنید

بعد از اینکه مثبت اندیشی را در خود تقویت کردید، باید آن را عملی کنید. یکی از راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان مثبت عمل کردن است. وقتی عقیده خود را در مورد موضوعی تغییر می‌دهید، باید بتوانید این عقیده را اجرا کنید. به جای اینکه بگویید نمی‌توانم این کار را انجام دهم، با خود تکرار کنید تاکنون نمی‌توانستم اما از این به بعد می‌توانم. با این روش می‌توانید انرژی مضاعفی را برای شروع کارها بدست آورید.

خود را بشناسید

اگر همیشه برایتان سوال است که چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم خودشناسی را فراموش نکنید. عاقل‌ترین ژنرال‌ها وقتی به نبرد می‌روند، ابتدا یاد می‌گیرند باید دشمن خود را بشناسند. شما نمی‌توانید بدون شناختن دشمن، او را شکست دهید. دشمن شما خودتان هستید که اعتماد به نفس را در خود به زنجیر می‌کشید.
پس باید خود را خوب بشناسید. به افکار خود خوب گوش دهید. شروع به نوشتن یک متن در مورد خودتان کنید. چه افکاری دارید و در مواقع خوشحالی، ناراحتی، اضطرار، عصبانیت و … چه واکنشی از خود نشان می‌دهید. پاسخ این سوالات را بر روی کاغذ بنویسید و سپس آن را تجزیه و تحلیل کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه لباس بپوشیم تا در دنیای تجارت موفق تر عمل کنیم؟

مثبت عمل کنید

بعد از اینکه مثبت اندیشی را در خود تقویت کردید، باید آن را عملی کنید. یکی از راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان مثبت عمل کردن است. وقتی عقیده خود را در مورد موضوعی تغییر می‌دهید، باید بتوانید این عقیده را اجرا کنید. به جای اینکه بگویید نمی‌توانم این کار را انجام دهم، با خود تکرار کنید تاکنون نمی‌توانستم اما از این به بعد می‌توانم. با این روش می‌توانید انرژی مضاعفی را برای شروع کارها بدست آورید.

اصول زندگی خود را پیدا و اجرا کنید

اصول خود را باید بشناسید و آن‌ها را در زندگی به کار بگیرید. اصولی که زندگی شما را ساخته است، کدامند؟ اگر نمی‌دانید دچار مشکل می‌شوید. زیرا زندگی شما بی‌جهت خواهد بود. مثلاً اصول زندگی شما می‌تواند موفقیت در کارتان باشد و یا در آرامش زندگی کردن باشد.
اهمیتی ندارد که دیگران به اصول زندگی شما باور ندارند. همین شما از اجرای آن لذت می‌برید کافیست. برای مثال کسی که می‌خواهد در یک مزرعه در روستایی سرسبز و بدور از هیاهوی شهر زندگی کند، یک قاعده را برای زندگی خود تعیین کرده است. حال می‌ماند که چقدر این اصول را برای رسیدن به آرامش ذهنی خود اجرا کند.

راههای اعتماد به نفس در بزرگسالان با کودکان متفاوت است

سخاوتمند و مهربان باشید

مهربانی به دیگران باعث جذابیت شخصیت شما می‌شود. در واقع یک قانون طلایی برای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان، مهربانی به دیگران است. با این کار نه تنها شخصیت کاریزماتیک پیدا می‌کنید، بلکه احساس‌ بهتری نسبت به خودتان پیدا می‌کنید. زیرا به مرور باور می‌کنید که آدم خوبی هستید. از سوی دیگران هم پذیرفته می‌شوید.

اگر فکر می‌کنید از کمبود اعتماد به نفس رنج میبرید، خودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

 

 

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست