مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

6 مورد از راه های تقویت روابط اجتماعی / دلایل نیاز به داشتن روابط اجتماعی قوی

اشتراک گذاری این مطالب در:

داشتن روابط اجتماعی قوی با دیگران و آدم‌های اطراف باعث تقویت حس آرامش می‌شود. وقتی روابط سازنده‌ و رضایت‌بخشی با دیگران داشته باشید، مسلماً بر روی روحیه‌ی شما نیز تأثیر می‌گذارد. داشتن دوستانی که همیشه می‌خندند، شاد زندگی می‌کنند و مثبت‌اندیش هستند، زندگی شما را هم متحول می‌کند. به همین دلیل یادگیری راه های تقویت روابط اجتماعی اهمیت پیدا می‌کند. البته دلایل دیگری هم برای این موضوع وجود دارد. در ادامه به چندین تکنیک کاربردی برای افزایش تعاملات اجتماعی(Strengthen social relations) می‌پردازیم. پس اگر می‌خواهید از انزوا و گوشه‌گیری فاصله بگیرید، این مطلب سایت موفقیت selfmade را از دست ندهید.
آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • داشتن روابط اجتماعی قوی چه ضرورتی دارد؟
  • صداقت و صراحت را در رفتار و گفتار نشان دهید
  • مفهوم «رک بودن» را درست اجرا کنید
  • از بیان احساسات هراس نداشته باشید
  • کنار گذاشتن عیب‌جویی و راه های تقویت روابط اجتماعی
  • به دوستان خود حسادت نکنید
  • داشتن روابط صمیمی با افراد موفق هستید

شاید فکر کنید آرامش در گوشه‌گیری و تنهایی است. در حالی‌که تنهایی و انزوا باعث افزایش گفتگوهای منزجرکننده‌ی درونی، فکر کردن به گذشته، تداعی خاطرات بد و افزایش افکار منفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه بفهمیم که عزت نفس داریم یا نه + راهکارهایی برای افزایش عزت نفس

داشتن روابط اجتماعی قوی چه ضرورتی دارد؟

شاید فکر کنید آرامش در گوشه‌گیری و تنهایی است. در حالی‌که تنهایی و انزوا باعث افزایش گفتگوهای منزجرکننده‌ی درونی، فکر کردن به گذشته، تداعی خاطرات بد و افزایش افکار منفی می‌شود. وقتی در کنار افرادی هستید که در کنار آن‌ها احساس شادی می‌کنید، به مرور زمان اعتماد به نفس و عزت نفس شما تقویت می‌شود.
یک فرد نرمال ترجیح می‌دهد لحظات خوب زندگی خود را با دیگران شریک شود. از تنهایی و عزلت فاصله بگیرید و وارد اجتماع شود. یکی از مزیت‌های تقویت روابط اجتماعی، بهره‌مند شدن از افکار دیگران، افزایش اطلاعات و تقویت حس رقابت است. اگر اکنون قانع شدید که تقویت روابط اجتماعی به درد زندگی‌تان می‌خورد، راهکارهای آن را نیز اجرا کنید.

یکی از راهکارهای تقویت روابط اجتماعی کنار گذاشتن حسادت برای همیشه است.

صداقت و صراحت را در رفتار و گفتار نشان دهید

ما آدم‌ها همیشه عاشق کسانی می‌شویم که صداقت، سادگی و صراحت در رفتار و گفتارشان نمایان باشد. انسان‌های مرموز و در اصطلاح عامیانه «موذی» به مزاج هیچ کس خوش نمی‌آیند. هیچ کس دوست ندارد با افرادی سر دوستی را باز کند که پنهان‌کاری می‌کنند و یا در روابط‌شان صادق و صریح نیستند. مخفی‌کاری و یا دروغگویی بزرگ‌ترین دلیل برهم خوردن بسیاری از دوستی‌هاست.

مفهوم «رک بودن» را درست اجرا کنید

بسیاری از افراد گمان می‌کنند رک بودن به این معناست که عیب دیگران را بدون کم و کاست به او بگویند. خوب چه دلیلی دارد که به دیگران بگویید قدشان کوتاه است یا مثلا چاق و بد فرم هستند؟ صداقت داشتن و رک بودن به این معنا نیست که بی‌مهابا عیوب دیگران را به آن‌ها بگویید.
یکی از راه های تقویت روابط اجتماعی اینست که قدرت «نه» گفتن را هم بلد شوید. مثلاً اگر دوستتان از شما می‌خواهد با او به بازار بروید ولی فرصتی برای این کار ندارید، می‌توانید خیلی دوستانه به او بگویید قادر به همراهی با او نیستید. در واقع معنای درست «رک بودن» همین است.

 

بیشتر بخوانید: چگونه اجتماعی باشیم و دوست پیدا کنیم؟

از بیان احساسات هراس نداشته باشید

یکی از راهکارهای تقویت روابط اجتماعی بیان احساسات به شکل و شیوه‌ی درست است. اگر می‌خواهید دیگران از بودن با شما احساس راحتی داشته باشند، باید دقیقاً احساس خود را بیان کنید. برای مثال وقتی یکی از رفتارهای دوستتان شما را معذب می‌کند، می‌توانید خیلی دوستانه از او بخواهید رفتارش را تغییر دهد.
فکر نکنید اگر احساسات‌ خود را پنهان و از ابراز آن خودداری کنید، دوستی شما محکم می‌شود. نه اشتباه نکنید!
در بسیاری از مواقع ابراز نکردن احساسات باعث برهم خوردن روابط و دوستی‌ها می‌شود. زیرا تحمل انسان‌ها حد و ظرفیت مشخصی دارد. شما وقتی از رفتار کسی آزرده خاطر می‌شوید، ممکن است در ابتدا تحمل کنید و چیزی نگویید. اما به مرور زمان برایتان غیرقابل تحمل می‌شود. به طوری که ترجیح می‌دهید به طور کلی روابط دوستی را قطع کنید.
اما ما یک راه میان‌بر را به شما توصیه می‌کنیم. به جای زدن به سیم‌آخر بهتر است در همان اوایل که رفتارهای دیگران باعث اذیت شدنتان می‌شود، به آن‌ها گوشزد کنید تا خود را اصلاح کنند.

کنار گذاشتن عیب‌جویی و راه های تقویت روابط اجتماعی

کنار گذاشتن عیب‌جویی و راه های تقویت روابط اجتماعی

روزی یک جمله‌ی شیرین در یکی از شبکه‌های اجتماعی با این مضمون می‌خواندم : «همه‌ی ما آدم‌ها به دنبال پیدا کردن دوست هستیم. اما وقتی آن را پیدا کردیم به دنبال عیب‌هایش می‌گردیم». این جمله‌ مرا به فکر فرو برد. به راستی چرا برای تقویت روابط اجتماعی کلی تلاش می‌کنیم اما همین‌که به آن رسیدیم شروع به عیب‌جویی می‌کنیم؟
اگر به دنبال دوست خوب در زندگی هستید، بهتر است عیب‌جویی را کنار بگذارید. اگر دوستان‌تان نقصی دارند، دلسوزانه به آن‌ها بگویید. اما به دنبال آزاردادن آن‌ها نباشید. اگر آن‌ها آنقدر معیوب هستند پس چرا روابط خود را تمام نمی‌کنید؟ چرا به سراغ آدم‌های پر از عیب و نقص می‌روید؟
وقتی با کسی دوست و صمیمی هستید، به این معناست که او شباهت‌های زیادی با شما دارد که باعث شکل گرفتن این ارتباط شده است. پس به دنبال اشتراکات و شباهت‌ها باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه بالا بردن روابط اجتماعی با 8 راه حل

به دوستان خود حسادت نکنید

یکی از راهکارهای تقویت روابط اجتماعی کنار گذاشتن حسادت برای همیشه است. متاسفانه یکی از دلایل فروپاشی روابط دوستی بین افراد، همین احساس منفی است. بیایید با خودتان صادق باشید. اکنون که این متن را می‌خوانید کسی از درون شما مطلع نیست. پس اگر واقعاً به دوستان خود حسادت می‌کنید، به این موضوع هم فکر کنید که چقدر در آرزوی دوست شدن و داشتن روابط صمیمی با افراد موفق هستید
برای مثال شما در دل آرزو می‌کنید ای کاش با سیلبریتی‌ها و یا یک خواننده یا بازیگر مشهور دوست صمیمی بودم. چرا همه این آرزو را دارد؟ چون همه خواهان ارتباط با افراد موفق هستیم.
حالا وقتی دوست شما به فرد موفقی تبدیل و یا در زندگی خوشبخت می‌شود چرا باید به او حسادت کنید؟ تصور کنید این دوستانی که به تازگی خوشبخت یا موفق شده‌اند، همان کسانی هستند که آرزو می‌کنید ای کاش با آن‌ها رفیق بودید.

بیشتر بخوانید: 6 راه فوق العاده کاربردی برای درمان حسادت شدید

یکی از دلایلی که مانع از تقویت روابط اجتماعی می‌شود، نداشتن عزت نفس و اعتماد به نفس است. حس کمتربینی باعث می‌شود تا از دیگران فاصله بگیرید. به همین دلیل خودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست