اعتماد به نفسمقالهوبلاگ

6 راه فوق العاده کاربردی برای درمان حسادت شدید

اشتراک گذاری این مطالب در:

درمان حسادت شدید (Treatment of jealousy) گاهی می‌تواند یک زندگی را نجات دهد. شاید در اطراف خود دیده باشید دوستان صمیمی بر اثر یک سوءتفاهم و یا مشکلاتی که در روابط‌شان ایجاد می‌شود، بعد از مدتی از هم جدا می‌شوند. حسادت یکی از عوامل نابودی روابط، برهم خوردن آرامش روحی و روانی است. البته درمان اختلال حسادت کار سختی نیست. کافیست کمی اراده و پشتکار به خرج دهید و توصیه‌هایی را که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، اجرا کنید.
آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • چرا آدم‌ها به یکدیگر حسادت می‌کنند؟
  • به احساس حسادت خود عمل نکنید
  • در زمان حسادت آرامش خود را حفظ کنید
  • حسادت را با روش‌های نرم بیان کنید
  • برای درمان حسادت شدید قدردان باشید
  • اگر دیگران خوب باشند به نفع شماست
  • اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس با بهترین توصیه ها

چرا آدم‌ها به یکدیگر حسادت می‌کنند؟

حسادت با دلایل متفاوتی در افراد بروز می‌کند. در روابط بین زوجین، اغلب مردان و زنان از خیانت جنسی همسر خود هراس دارند. در سایر روابط حسادت بیشتر ناشی از ترس است. امروزه مردم بیش از هر زمان دیگری از طرد شدن، پذیرفته نشدن، کمبود عاطفه و ترس از دست دادن موقعیت و افراد دچار حسادت می‌شوند.
بخشی از دلایل بروز این احساس به حس ناامنی برمی‌گردد. ترس از دست دادن موقعیت و شرایط و یا ناکامی می‌تواند بزرگ‌ترین دلایل ابتلا به این احساس باشد. اگر این احساس را بارها تجربه کرده‌اید، در اینجا چند راهکار وجود دارد که به شما کمک می‌کند میزان حسادت خود را کمتر کنید.

امروزه مردم بیش از هر زمان دیگری از طرد شدن، پذیرفته نشدن، کمبود عاطفه و ترس از دست دادن موقعیت و افراد دچار حسادت می‌شوند. بخشی از دلایل بروز این احساس به حس ناامنی برمی‌گردد.

به احساس حسادت خود عمل نکنید

یک راه برای درمان حسادت شدید (Treat severe jealousy) عمل نکردن به آنست. احساس حسادت و یا هر احساس منفی دیگری باعث بروز مشکلات نمی‌شوند. البته تا زمانی که از روی حسادت عمل یا رفتاری را از خود بروز ندهید. این احساس می‌تواند در درون شما بماند بدون آنکه توجهی به آن داشته باشید.
شما می‌توانید حسادت را احساس کنید اما به حرف‌های درونی خود گوش ندهید. وقتی نسبت به یکی از همکاران حس حسادت دارید، دلیلی ندارد که آن را در حرف زدن با او نشان دهید. قرار نیست وقتی صبح یکدیگر را ملاقات می‌کنید بخاطر حس حسادت صورت خود را از او برگردانید. می‌توانید حسود بمانید اما خردمندانه رفتار کنید.

درمان حسادت زنانه - درمان حسادت شدید

در زمان حسادت آرامش خود را حفظ کنید

روانشناسان معتقدند دوست داشتن آدم‌ها می‌تواند دلیل بروز احساس حسادت شود. زیرا شما را ضعیف‌تر می‌کند و به تدریج دچار ترس از دست دادن می‌شوید. بنابراین باید کاری کنید که همه چیز برایتان طبیعی شود. باید به خودتان اعتماد کنید که همه چیز در کنترل شماست.
درمان حسادت زنانه و مردان با همین روش امکان‌پذیر است. اگر در روابط زناشویی و یا ارتباط با جنس مخالف دچار حسادت می‌شوید، باید نقاط قوت خود را برجسته کنید. بله شما چیزهای زیادی هم دارید که باعث شکل گرفتن این رابطه شده است. پس نباید به همین راحتی خود را کوچک و ضعیف بپندارید.

حسادت را با روش‌های نرم بیان کنید

برای درمان اختلال حسادت لازم است که کمی در رفتار و گفتار خود تجدیدنظر کنید. حسادت باعث بروز خشم و عصبانیت می‌شود. اما اگر قرار باشد به همین منوال رفتار کنید، لاجرم آنچه را که برایش تلاش می‌کنید، از دست می‌دهید.
حسادت به خاطر ترس از دست دادن شکل می‌گیرد. اما چون به خشم و پرخاشگری می‌انجامد، باعث وقوع همین اتفاق ناگوار می‌شود. وقتی شریک زندگی‌تان به شخص دیگری توجه دارد، این موضوع به شدت آزاردهنده است. اما با عدم کنترل رفتار هیچ چیز تغییر نمی‌کند. در مقابل وقتی رفتار سنجیده‌تری را از خود نشان می‌دهید، برای تغییر طرف مقابل، شرایط را مهیا می‌کنید. فراموش نکنید در آرامش بهتر می‌توانید خواسته‌های خود را برآورده کنید.

برای درمان اختلال حسادت لازم است که کمی در رفتار و گفتار خود تجدیدنظر کنید. حسادت باعث بروز خشم و عصبانیت می‌شود. اما اگر قرار باشد به همین منوال رفتار کنید، لاجرم آنچه را که برایش تلاش می‌کنید، از دست می‌دهید.

برای درمان حسادت شدید قدردان باشید

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث بروز حس حسادت می‌شود، نداشتن عزت نفس و احساس ناامنی است. اغلب افراد فکر می‌کنند به اندازه‌ی کافی خوب نیستند و بنابراین نسبت به کسانی که در شرایط بهتری هستند، حس حسادت دارند. خوب برای درمان افراد حسود چه باید کرد؟
ما می‌گوییم بهترین راه اینست که قدردان باشید. اگر نسبت به کسی حسادت می‌کنید، باید خوبی‌های او را در ذهن خود تداعی کنید. باید بدانید که حتماً دلیلی وجود دارد که رابطه‌ی شما پابرجا بماند. اگر به همکار یا دوست خود حسادت می‌کنید، قطعاً او برای یک بار هم که شده نسبت به شما رفتار محبت‌آمیزی داشته است. کافیست این محبت او را در ذهن خود بازیابی کنید.

اگر دیگران خوب باشند به نفع شماست

گفتیم که یکی از دلایلی که باعث حس حسادت نسبت به دیگران می‌شود، ترس از دست دادن موقعیت است. پس اگر به این موضوع فکر کنید که با پیشرفت دوست، همکار و …. شرایط شما هم فرق خواهد کرد، کمی آرام می‌شوید. اگر دوست شما شرایط مالی بهتری داشته باشد، می‌تواند برای شما یک مشاور باشد. اگر همکار صمیمی شما ارتقاء شغلی بگیرد، می‌تواند یک راهنما برای شما باشد. پس برای درمان حسادت اخلاقی بهترین راه فکر کردن به بهبود شرایط خودتان است.

برای درمان حسادت شدید قدردان باشید

اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

براساس باور بسیاری از روانشناسان، یکی از بهترین راه‌های درمان حسادت شدید افزایش روحیه‌ی خودباوری است. اگر به خودتان اعتماد داشته باشید، حتی اگر دیگران از شما پیشی بگیرند، چه دلیلی دارد حسادت کنید؟ در روابط اجتماعی وقتی از آمدن فرد جدید ترس و دلهره دارید، فقط کافیست کمی به خودتان اعتماد داشته باشید.
در روابط زناشویی هم اگر زوجین اعتماد به نفس کافی داشته باشند، دچار بحران حسادت اخلاقی نمی‌شوند. این راه می‌تواند برای تمامی کسانی که به این عارضه‌ی اخلاقی مبتلا هستند، مشکل‌گشا باشد.

اگر فکر می‌کنید قادر به حل مشکل حسادت خود نیستید، احتمالاً از کمبود اعتماد به نفس رنج میبرید. به همین دلیل خودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست